AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hei, Har mistet jobben men har boliglån, sparepengene blir stadig redusert, så nå vurderer jeg å be banken om fritak/utsettelse av avdragene i en periode til jeg får jobb igjen. Har noen spørsmål vedrørende dette. 1) Er det noen ulemper ved å be om slik utsettelse? Vil det påløpe ekstra kostnader/renter når jeg gjenopptar betalingen? 2) Finnes det noen vilkår for når utsettelse gis? 3) Kan banken true med tvangssalg av boligen min når de oppdager at jeg har mistet jobben? Har ingen mislighold i avdrag opp til nå, og i tillegg har jeg betalt ned 40 000 ekstra på lånet i tillegg til ordinære avdrag fordi jeg den gang hadde ekstra cash in hand. Men er bekymret for hva banken vil si når jeg forteller at jeg har mister jobben. .. Takk på forhånd! Anonymous poster hash: efc95...e11 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Stort sett ingen problem så lenge man har et ryddig forhold til banken, ta kontakt i morgen og snakk med de snarest. Punkt 1. Ingen, du forlenger lånet med hver måned du har avdragsfrihet. Punkt 2. Ingen problem så lenge du er ærlig med banken. Punkt 3. Så lenge du ikke har mislighet lånet over flere måneder blir det ikke et problem, siden du har betalt inn ekstra viser du også at du er villig til å strekke deg litt ekstra og da er banken gjerne villig til det samme. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Til siste punkt. Det må en rettslig kjennelse til for å selge boligen din, i tillegg er det dyrt for banken å organisere et salg. De tjener mer på at du beholder boligen så lenge lånet blir betjent, hvordan bryr ikke banken seg så mye om. Det er uansett et krav om at lånet må misligholdes før banken kan ta eierskap i boligen din. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Har lagt inn søknad nå, og skal få svar ila noen dager sier dem... Visste for øvrig ikke at man kan få bostøtte til å betjene privat lån... Uansett, ønsker ikke hjelp før jeg er absolutt avhengig av det... Takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: efc95...e11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå