Gå til innhold

Trenger HDMI-switch med lydutgang

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leter og leter, men finner ingen verdens ting. Jeg har nylig kjøpt projektor, og skal koble til mitt mini-hjemmekinoanlegg. Dog har jeg litt spillkonsoller, PC og diverse som også skal kobles til dette, og jeg kunne dermed ha hatt behov for en HDMI-switch som jeg kan koble alle disse tingene inn på, med en HDMI-utgang til projektoren. Dessuten må jeg ha en mulighet for å splitte lyd ut fra alle disse HDMI-inngangene til en optisk utgang, slik at jeg får lyden inn på hjemmekinoanlegget. Finnes det gode, ikke altfor dyre løsninger for dette? Det er forresten nødt til å være mulig å få 5.1-lyd fra alle disse kildene. Ellers kan jeg like gjerne bruke minijack-utgangen på projektoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du er ute etter er en Receiver, ikke en Switch.

En Receiver gjør akkurat det du er ute etter og gjerne litt til. Prismessig starter disse som regel på rundt 2000-2500kr.

Kan også kjøpes brukt på finn.no eller noe slikt da receivere faller fort i verdi, men fremdeles opprettholder full bruksverdi i tiår.

Lenke til kommentar

Jo da, men problemet er i grunn bare at det er innebygd receiver i BD-spilleren min, som skal drive høyttalerne (Som fulgte med, og er koblet til den med kontakter som ikke passer andre steder. Alternativet er å klippe av kontaktene...). Men den har bare en HDMI ut (ingen inn) og en optisk lydinngang. Derfor hadde det vært veldig kjekt med en måte å splitte lyden fra de andre HDMI-enhetene til en toslink som dermed kan kobles på spilleren...

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at ikke receiveren din har 2 HDMI utganger? Det begynner å bli ganske vanlig.

Edit:

Ser av siste kommentaren din at du ikke har receiver. Da utgår dette spørsmålet :)

Edit2:

Den HDMI-switchen det ble linket til tidligere her støtter kun HDMI 1.4; så om du har 4K projector er ikke dette en god plan.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Receiver med rikelig hdmi er veien å gå. Alt annet er stress.

Har selv hatt ett spagettisystem med mix med coax og overgang til optisk iblandet hdmisaus og bare en hdmi inn på receiver. Stakker unger når harmony fjernkontrollen hoppet over ett eller annet... Da fikk ikke mor og far sove lenge når Drømmehagen ble marerithagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...