Uferdig Setnin Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hei, Koblet til ett eldre modem til en coax kobling i veggen også fikk jeg nett. Er det muligens nøkler i modemet som ikke har blitt deaktivert? Vi betaler ikke for internett, jeg får inn 20/10. Om jeg kjøper ett modem som ser likt ut, vil jeg da også få nett? Hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Kva isp er du på da? f.eks minip.no eller ipadresse.no Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Kabel TV\fiber fra telenor må man ikke bytte skaffe modem selv, det kan risikere forstyrrelse på andre nett. Snakk med internetlevrandøren din de burde skaffe modem, Get har vel avtale med spaceworld og kan tilby det. Canaldigital må du vel ta kontakt med kundeservice. Man leier som regel modem så kan tenkes det er slik at internet får man hvis man kobler på. Problemet er selv om modem er samme teknologi er det nok forskjellig frekvenser som brukes til TV\internett som kan gi forstyrrelse eller du ikke får ip adresse på grunn av man ikke ønsker at alle modem skal virke. Høres vel her ut som levrandøren har glemt å deaktivere din linje, for de burde vel kunne blokkere mac adressen ganske enkelt. Selv har jeg aldri prøvd samme modem i et annet boligfelt skulle tro den bli blokkert da man antakelig må paire modem\CMTS. Slik man pairer smartkort + dekoder og kanalutvalg. Endret 28. juni 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Internett inkl i husleia? Hvor fant du modemet? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Funnet deg et gammelt Stayon modem nå Noxz? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Ingen her betaler for nettverk. Internett er ikke inkl som jeg har skrevet i posten, det er ikke mitt modem. Eieren betaler ikke en krone i nettverksabbonomang. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Er det et borettslag med felles internett? Kan jo være at de har glemt å stenge porten fra ISP sin side. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 I nett der man får internett over coax (DOCSIS) så autentiserer modemet seg basert på serienummer / mac-adresse. Du har nok funnet deg et modem som ikke er blitt deaktivert og er derfor knyttet opp mot forrige bruker og vil fortsatt virke intill noen oppdager det. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Det kan nok ta litt tid Min ISP merket ikke at jeg hadde mer enn dobbelt hastighet før det hadde gått 8 mnd Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Får opp forskjellige resultat heletiden NordkappNett NO-EAB-CABLE Telenor NO-EAB-CABLE er visst telenor sitt? Endret 29. juni 2017 av Noxz Flettet 3 innlegg Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 29. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2017 Om noen vil donere meg ett modem i en uke for å teste, så taes det gjerne imot ahahahah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå