Gavekort Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Men det lages for å selges. Det bygger ofte på Open Source rammeverk, kjører ofte på Open Source OS og er utviklet i Open Source språk - men det spiller ingen rolle. Ja, og det er som sagt ikke en nødvendighet å være proprietært for å selges, og denne nødvendigheten for proprietær kode kun gjelder en liten del av industrien. Selv ikke spill trenger å være proprietære. ID Software har frigitt kildekoden for mange av sine spill som fortsatt er i salg, og beholder sin produktverdi gjennom asset-filer. OpenMW som er en fri variant av Morrowind får leve sine glade dager i søkelyset til Bethesda pga. at du trenger Morrowind sine asset-filer for å kunne spille Morrowind. Den norske staten er en enorm kunde for programvareutvikling her i Norge, og det er ingenting som tilsier at disse systemene skal være verdiløse om kildekoden blir frigitt for bruk av andre. Endret 29. juni 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 BUUU MED CLOSED SOURCE ! Forby Micro$nuffers ! underskrift.no kampanje ? plz ? Vi har da vært igjennom dette før... Microsoft lar større aktører gå igjennom kildekoden deres, er spesifikt det som nevnes her. Forby closed source er effektivt å kreve at andre skal jobbe gratis, noe du er for gjerrig og egoistisk til selv å gjøre. Vet du, jeg jobber faktisk gratis,, for deg din rakker ! jeg jobber for nav i en brukt forettning ! for å få lov til å spise ,, for å få lovtil å leve ! har staten TVINGT meg til å jobbe ! Helt gratis ! Kan ikke unngå å tenke på visse enten gulager eller andre ,, leierer ! Etter å ha prata for mye drit om statens kapitalistiske hensikter har di det morro tilsynelatende med å ansette meg på en plass der jeg blir tvingt til å ta stilling til, tings verdi,,, morro klumper... om dere hadde stått i fyr å flamme hadde jeg ikke spytta på dere engang ! At NOEN andre skal jobbe gratis for velferden vår her i norge mener jeg ja, at stakkarslige plante elskende kommunister skal tvinges ut i arbeid til et eller anna hjernedødt ikke-samfundsnyttig arbeid pga en politiker sier så, er bra teit. At ALMEND ANVENDLIGE ting skal gjøres på frivillig åpen basis derimot , det er noe annet ! DRITTSEKK har jeg lyst å si men,, missforståtte rakker ! mener jeg vel ! ARRRRRRR -Pirate me 4 life- Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...? Du får lønn og potensielt kost og losji via NAV og staten, ergo jobber du ikke gratis... "Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...?" Jeg bruker arvepengene mine ! "Du får lønn og po..." Lønn fra staten ? Det kalles livsoppholds penger, ikke lønn. Hadde det vert lønn hadde jeg fått skatte penger, får ingen skatte penger. Kost og losji ? vel, losji iallefall ja, livsopphold penger er kost penger. Du kan vri og vende på det akkurat så mye du vil og skittne kapitalister liker, det er like fullt slave arbeid. Hvis jeg ikke møter opp på jobb, får jeg ikke penger, å må sulte ihjel og DØ ! KAPITALISTISKE RAKKERE ! Om Norges politikere tror di kan tvinge folk ut i arbeid med gratis slave arbeid , tror jeg, di tar veldig feil. Tro å du vil men nav har langt mer utagerende og utfordende brukere enn meg, NOE vil skje her. Har jo veldi lyst å spør om du noengang har prøvd å leve fra "hånd til munn" eller om hva slags jobb du har og hvordan du fikk den men, da sier admin jeg sporer av ... Dessuten , , er ikke mot closed source generelt,, bare closed source på , ting man "må" bruke for å komme gjennom den digitale hverdagen. (jobb PC'er, skole pc'er, , +++) At en hver m$ bruker i Norge(hele verden!) er prisgitt enten m$ eller fsb sin gjennomgang av sikkerhet, må du da kunne se at er helt bak mål når du tenker deg om ? nei ? Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 BUUU MED CLOSED SOURCE ! Forby Micro$nuffers ! underskrift.no kampanje ? plz ? Vi har da vært igjennom dette før... Microsoft lar større aktører gå igjennom kildekoden deres, er spesifikt det som nevnes her. Forby closed source er effektivt å kreve at andre skal jobbe gratis, noe du er for gjerrig og egoistisk til selv å gjøre. Vet du, jeg jobber faktisk gratis,, for deg din rakker ! jeg jobber for nav i en brukt forettning ! for å få lov til å spise ,, for å få lovtil å leve ! har staten TVINGT meg til å jobbe ! Helt gratis ! Kan ikke unngå å tenke på visse enten gulager eller andre ,, leierer ! Etter å ha prata for mye drit om statens kapitalistiske hensikter har di det morro tilsynelatende med å ansette meg på en plass der jeg blir tvingt til å ta stilling til, tings verdi,,, morro klumper... om dere hadde stått i fyr å flamme hadde jeg ikke spytta på dere engang ! At NOEN andre skal jobbe gratis for velferden vår her i norge mener jeg ja, at stakkarslige plante elskende kommunister skal tvinges ut i arbeid til et eller anna hjernedødt ikke-samfundsnyttig arbeid pga en politiker sier så, er bra teit. At ALMEND ANVENDLIGE ting skal gjøres på frivillig åpen basis derimot , det er noe annet ! DRITTSEKK har jeg lyst å si men,, missforståtte rakker ! mener jeg vel ! ARRRRRRR -Pirate me 4 life- Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...? Du får lønn og potensielt kost og losji via NAV og staten, ergo jobber du ikke gratis... "Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...?" Jeg bruker arvepengene mine !"Du får lønn og po..." Lønn fra staten ? Det kalles livsoppholds penger, ikke lønn. Hadde det vert lønn hadde jeg fått skatte penger, får ingen skatte penger. Kost og losji ? vel, losji iallefall ja, livsopphold penger er kost penger. Du kan vri og vende på det akkurat så mye du vil og skittne kapitalister liker, det er like fullt slave arbeid. Hvis jeg ikke møter opp på jobb, får jeg ikke penger, å må sulte ihjel og DØ ! KAPITALISTISKE RAKKERE ! Om Norges politikere tror di kan tvinge folk ut i arbeid med gratis slave arbeid , tror jeg, di tar veldig feil. Tro å du vil men nav har langt mer utagerende og utfordende brukere enn meg, NOE vil skje her. Har jo veldi lyst å spør om du noengang har prøvd å leve fra "hånd til munn" eller om hva slags jobb du har og hvordan du fikk den men, da sier admin jeg sporer av ... Dessuten , , er ikke mot closed source generelt,, bare closed source på , ting man "må" bruke for å komme gjennom den digitale hverdagen. (jobb PC'er, skole pc'er, , +++) At en hver m$ bruker i Norge(hele verden!) er prisgitt enten m$ eller fsb sin gjennomgang av sikkerhet, må du da kunne se at er helt bak mål når du tenker deg om ? nei ? Vi kan ikke bestemme at alle systemer som er av slik art at "alle" må bruke de må være open source, vi kan heller ikke bestemme at mat/hus skal være gratis. Noen må produsere, så synes du da at vi kan bestemme at alle må jobbe eller sulte ihjel ? maten og husene må komme fra ett sted. Lenge leve Chavez ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Men det lages for å selges. Det bygger ofte på Open Source rammeverk, kjører ofte på Open Source OS og er utviklet i Open Source språk - men det spiller ingen rolle. Ja, og det er som sagt ikke en nødvendighet å være proprietært for å selges, og denne nødvendigheten for proprietær kode kun gjelder en liten del av industrien. Selv ikke spill trenger å være proprietære. ID Software har frigitt kildekoden for mange av sine spill som fortsatt er i salg, og beholder sin produktverdi gjennom asset-filer. OpenMW som er en fri variant av Morrowind får leve sine glade dager i søkelyset til Bethesda pga. at du trenger Morrowind sine asset-filer for å kunne spille Morrowind. Den norske staten er en enorm kunde for programvareutvikling her i Norge, og det er ingenting som tilsier at disse systemene skal være verdiløse om kildekoden blir frigitt for bruk av andre. Nei, men personopplysningene til alle folk i hele Norge vil være i fare. Jeg vet ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobber finner vi bugs hele tiden. Og jo, all software vi lager er proprietær. Vi bruker Open Source biblioteker, men sjekker alltid lisens og føler alltid vilkårene. Med unntak av en kunde eier firmaet mitt all kode, og staten kunne ikke frigi noe om de ville. Ikke minst fordi alt kjører på våre servere. For ikke å snakke om at Staten ikke er en kunde. Kommuner og fylkeskommuner er. Endret 30. juni 2017 av Shruggie Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Nei, men personopplysningene til alle folk i hele Norge vil være i fare. Jeg vet ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobber finner vi bugs hele tiden. Og jo, all software vi lager er proprietær. Vi bruker Open Source biblioteker, men sjekker alltid lisens og føler alltid vilkårene. Med unntak av en kunde eier firmaet mitt all kode, og staten kunne ikke frigi noe om de ville. Ikke minst fordi alt kjører på våre servere. For ikke å snakke om at Staten ikke er en kunde. Kommuner og fylkeskommuner er. Bugs? Tenker du på security through obscurity nå? Staten er også en stor kunde. Det er vel en av de største kundene for mange av de norske konsulentselskapene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Nei, men personopplysningene til alle folk i hele Norge vil være i fare. Jeg vet ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobber finner vi bugs hele tiden.Hvis sikkerheten i kildekoden beror på at ingen med onde hensikter kjenner kildekoden, har du helt andre problemer. Hvordan sikrer din bedrift seg mot utro tjenere? Hva med datainnbrudd i kildekontrollserveren? Security through obscurity er ingen god ide. For ikke å snakke om at Staten ikke er en kunde. Kommuner og fylkeskommuner er.Det er vel litt irrelevant, men staten bestiller også ofte programvare fra ulike utviklere. Jeg mener iallfall at alle statlige programvareprosjekter burde vært påkrevd å være fri programvare, ellers gir staten ett selskap monopol i all fremtid for sikkerhetsoppdateringer og bugfikser for nevnte programpakke. Nå er ikke dette det samme som at man krever at kildekoden skal gis ut til offentligheten, siden man kan fint ha at programvareselskapet gir kildekoden til staten, som igjen gir tilgang via en server. Sålenge lisensen ikke er Affero GPL går dette bra. Selv hadde jeg derimot sett at all programvare finansiert av staten [og kommuner, fylkeskommuner og av alle statlige institusjoner som universiteter] (utenom kanskje forsvars- og militærting, siden de er ganske paranoide) skulle bli gitt ut offentlig under en fri lisens (GPL eller LGPL). Endret 30. juni 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Ja, til en viss grad tenker jeg faktisk på Security by Obscurity, siden våre applikasjoner ikke ligger på nettet, ikke er tilgjengelig for andre enn et fåtall brukere, og dermed ikke blir angrepet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Nei, men personopplysningene til alle folk i hele Norge vil være i fare. Jeg vet ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobber finner vi bugs hele tiden. Og jo, all software vi lager er proprietær. Vi bruker Open Source biblioteker, men sjekker alltid lisens og føler alltid vilkårene. Med unntak av en kunde eier firmaet mitt all kode, og staten kunne ikke frigi noe om de ville. Ikke minst fordi alt kjører på våre servere. For ikke å snakke om at Staten ikke er en kunde. Kommuner og fylkeskommuner er. Bugs? Tenker du på security through obscurity nå? Staten er også en stor kunde. Det er vel en av de største kundene for mange av de norske konsulentselskapene. Staten er ikke VÅR kunde. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 BUUU MED CLOSED SOURCE ! Forby Micro$nuffers ! underskrift.no kampanje ? plz ? Vi har da vært igjennom dette før... Microsoft lar større aktører gå igjennom kildekoden deres, er spesifikt det som nevnes her. Forby closed source er effektivt å kreve at andre skal jobbe gratis, noe du er for gjerrig og egoistisk til selv å gjøre. Vet du, jeg jobber faktisk gratis,, for deg din rakker ! jeg jobber for nav i en brukt forettning ! for å få lov til å spise ,, for å få lovtil å leve ! har staten TVINGT meg til å jobbe ! Helt gratis ! Kan ikke unngå å tenke på visse enten gulager eller andre ,, leierer ! Etter å ha prata for mye drit om statens kapitalistiske hensikter har di det morro tilsynelatende med å ansette meg på en plass der jeg blir tvingt til å ta stilling til, tings verdi,,, morro klumper... om dere hadde stått i fyr å flamme hadde jeg ikke spytta på dere engang ! At NOEN andre skal jobbe gratis for velferden vår her i norge mener jeg ja, at stakkarslige plante elskende kommunister skal tvinges ut i arbeid til et eller anna hjernedødt ikke-samfundsnyttig arbeid pga en politiker sier så, er bra teit. At ALMEND ANVENDLIGE ting skal gjøres på frivillig åpen basis derimot , det er noe annet ! DRITTSEKK har jeg lyst å si men,, missforståtte rakker ! mener jeg vel ! ARRRRRRR -Pirate me 4 life- Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...? Du får lønn og potensielt kost og losji via NAV og staten, ergo jobber du ikke gratis... "Hvordan har du råd til å spise når du jobber gratis...?" Jeg bruker arvepengene mine !"Du får lønn og po..." Lønn fra staten ? Det kalles livsoppholds penger, ikke lønn. Hadde det vert lønn hadde jeg fått skatte penger, får ingen skatte penger. Kost og losji ? vel, losji iallefall ja, livsopphold penger er kost penger. Du kan vri og vende på det akkurat så mye du vil og skittne kapitalister liker, det er like fullt slave arbeid. Hvis jeg ikke møter opp på jobb, får jeg ikke penger, å må sulte ihjel og DØ ! KAPITALISTISKE RAKKERE ! Om Norges politikere tror di kan tvinge folk ut i arbeid med gratis slave arbeid , tror jeg, di tar veldig feil. Tro å du vil men nav har langt mer utagerende og utfordende brukere enn meg, NOE vil skje her. Har jo veldi lyst å spør om du noengang har prøvd å leve fra "hånd til munn" eller om hva slags jobb du har og hvordan du fikk den men, da sier admin jeg sporer av ... Dessuten , , er ikke mot closed source generelt,, bare closed source på , ting man "må" bruke for å komme gjennom den digitale hverdagen. (jobb PC'er, skole pc'er, , +++) At en hver m$ bruker i Norge(hele verden!) er prisgitt enten m$ eller fsb sin gjennomgang av sikkerhet, må du da kunne se at er helt bak mål når du tenker deg om ? nei ? Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Ja, det er mulig å finansiere produktet som er open source, men det er mange som sliter med det og da jobber gratis. Noe som her kreves av de. Er fult mulig å leve av donasjoner også, men det er ikke noe argument å kreve at alle skal gjøre det av den grunn... Svært lite av programvare blir utviklet for å selges som et produkt i seg selv. Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke sånn at fordi programmet ikke er ett produkt i seg selv, så et det umiddelbart open source. Utvikle av regnskapsprogram kan utvikle flere moduler for å være attraktive for flere kunder. Regnskapsprogrammet er produktet, modulen i seg selv er ikke det, men allikevel være closed source. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke sånn at fordi programmet ikke er ett produkt i seg selv, så et det umiddelbart open source. Utvikle av regnskapsprogram kan utvikle flere moduler for å være attraktive for flere kunder. Regnskapsprogrammet er produktet, modulen i seg selv er ikke det, men allikevel være closed source. Det var ikke det jeg sa heller. Jeg ga eksempler på salgsmodeller for programvare der proprietær kildekode ikke er nødvendig, og understreket poenget med at dette gjelder en stor del av programvare som utvikles. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Forby closed source er effektivt å kreve at andre skal jobbe gratis, noe du er for gjerrig og egoistisk til selv å gjøre.Tøys, finnes mange måter å finansiere F/OSS-jobber og mange firmaer som lever av F/OSS produkter.Ja, det er mulig å finansiere produktet som er open source, men det er mange som sliter med det og da jobber gratis. Noe som her kreves av de. Er fult mulig å leve av donasjoner også, men det er ikke noe argument å kreve at alle skal gjøre det av den grunn... Nei, fordi ingen vil kreve at noen skal lage en gitt softwarepakke de ikke kan tjene penger av, slik du påsto. Utviklere vil fortsatt stå fritt ikke å utvikle en type programvare selv om alt er påkrevd å være F/OSS. Dessuten, Open Source kan man veldig lett tjene penger på, siden man ikke automatisk gir andre rett til å tjene penger på eller utgi kildekoden. Du kan fint ha et Open source-prosjekt som du selger. Du mikser nok med fri programvare, som krever at alle skal kunne utgi, videreutvikle og få penger for koden. EDIT: Og selv fri programvare kan man selge, se bare på synergy eller RHEL. Kommer ann på hvordan du regner open source. Noen regner det ikke som "ekte open source" dersom andre ikke fritt kan gjøre som de vil. Altså at fri programvare er krav for at det skal være open source. Videre hjelper det Horst Tappert lite om han kan se kildekoden, men må betale for lisensen til å bruke den. Spesielt siden han "må ha den", heller enn å bruke tid på alternativene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Kommer ann på hvordan du regner open source. Noen regner det ikke som "ekte open source" dersom andre ikke fritt kan gjøre som de vil. Altså at fri programvare er krav for at det skal være open source. Kan du vise til eksempler at folk mener dette? (fant flere eksempler selv ) GNU-stiftelsen mener for eksempel det er en klar forskjell. Det som derimot er vanlig er at folk mikser begrepene, og det blir dermed mange misforståelser. Uansett er ikke dette poenget så viktig, siden jeg uansett foretrekker at folk gir ut fri programvare Videre hjelper det Horst Tappert lite om han kan se kildekoden, men må betale for lisensen til å bruke den. Spesielt siden han "må ha den", heller enn å bruke tid på alternativene. Nå snakker ikke jeg for Horst Tappert Jeg mener ikke at man ikke skal få betalt for å utvikle software, snarere tvert imot, jeg mener man bør få godt betalt for å utvikle software. Det finnes derimot flere foretningsmodeller som gjør at en kan tjene penger på fri programvare. La oss ta Microsoft som et eksempel. Man kunne fint sett for seg at de ga ut Windows under en fri lisens. Microsoft kunne fortsatt solgt ferdigkompilerte utgaver av Windows. Den kjøpte versjonen ville blant annet kunne skilte med support fra MS, samt å få oppdateringer først -- Microsoft kunne nemlig fint gitt ut direkte binæroppdateringer samtidig som de gir ut kildekoden for nevnte oppdateringer. En tredjepart som vil gi ut Windows, må da ta seg bryyet med å kompilere og teste patcher før de kan sende dem ut til deres kunder. Det hele vil være analogt til hvordan RHEL og CentOS fungerer i dag. Det gratis alternativet innebærer alltid litt mer arbeid og mindre støtte for sluttbrukeren. Fint for gjerrige forumbrukere, ikke så fint for bestemor eller store firmaer som krever support og garantier. Dessuten kunne Microsoft tjent penger på Windows Store. Altså at de stiller med en sentral server pluss sjekk av programvare for å se at den ikke er ondsinnet, og at de får betalt for dette. Og ikke minst kunne de tjent penger på avtaler med maskinvareprodusenter i form av support og lov til å bruke "Certified for Windows"-logoen. Og de kunne tjent penger på eget maskinvaresalg. Endret 30. juni 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Svar på sp0ki0's svar... : 1.Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2.Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGEfolk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Endret 1. juli 2017 av Horst Tappert Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Svar til Rayx Vi kan ikke bestemme at alle systemer som er av slik art at "alle" må bruke de må være open source, vi kan heller ikke bestemme at mat/hus skal være gratis. Noen må produsere, så synes du da at vi kan bestemme at alle må jobbe eller sulte ihjel ? maten og husene må komme fra ett sted. Lenge leve Chavez ? Svar fra Horst Kan vi ikke kreve at jobb pc \ skole pc må bruke open source ? vel påsto igrunn ikke det heller, at et gyldig alternativ ble brukt i større grad en sånn ca 1% av markede , er det jeg ønsker. at skittne kapitalister ikke bestemmte at man skulle ha et lukket kildekode program pga. det passer di bedre. Klart noen må produsere, om jeg derfor syns vi kan bestemme alle må jobbe eller sulte ihjel ? settninga di er,, i beste fall vanskelig og lese. men nei syns ikke noen skal bestemmes at man må jobbe eller sulte ihjel, dette kalles slaveri. frivillig arbeird er noe annet. Hvis du ønsker å vite hvor jeg tror foten trykker er det ikke Chavez sin fot jeg er bekymret for så mye som skittne kapitalister og amerikanere og frimurere som dyrker pengene sine. ! Forby amrikanere ! forby frimurere ! Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Svar på sp0ki0's svar... : 1. Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGE folk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Igjen, du motsier deg selv. Hvis du betaler for maten din med arven din, så trenger du ikke jobbe. Siden du sier at du tvinges til å jobbe, er jo dette fordi du ikke har arvet nok til å kunne leve av dette, og derfor må ha lønn. NAV "tvinger" deg ikke til å jobbe, men hvis du ikke jobber, får du altså ikke lønn, og har ikke råd til mat. Du vil ha lønn uten å måtte jobbe, og klager over dette som en grisk tulling... Fordi vi ikke "må ha programvare" i hverdagen. Det gjør det lettere med de spesifikke programmene, men de er ikke obligatorisk. Vi "må" ikke ha innlagt vann, men det gjør det lettere enn om du må hente vann hver dag. Samme med programvare, men du mener altså at du tvinges til å bruke programvare, fordi alternativet er for mye arbeid for deg. Du sitter altså med tinfoliehatten og snakker om hjernevasking, uten å innse at du bare subjektivt mener noe tull. Ellers vet du ikke helt hvordan kapitalismen og alternativene fungerer. Hvilke økonomiske ideologi følger du hvor du mener folk skal få penger for å sitte på hekken hjemme uten å bidra, slik du altså ønsker. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Svar på sp0ki0's svar... : 1. Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGE folk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Igjen, du motsier deg selv. Hvis du betaler for maten din med arven din, så trenger du ikke jobbe. Siden du sier at du tvinges til å jobbe, er jo dette fordi du ikke har arvet nok til å kunne leve av dette, og derfor må ha lønn. NAV "tvinger" deg ikke til å jobbe, men hvis du ikke jobber, får du altså ikke lønn, og har ikke råd til mat. Du vil ha lønn uten å måtte jobbe, og klager over dette som en grisk tulling... Fordi vi ikke "må ha programvare" i hverdagen. Det gjør det lettere med de spesifikke programmene, men de er ikke obligatorisk. Vi "må" ikke ha innlagt vann, men det gjør det lettere enn om du må hente vann hver dag. Samme med programvare, men du mener altså at du tvinges til å bruke programvare, fordi alternativet er for mye arbeid for deg. Du sitter altså med tinfoliehatten og snakker om hjernevasking, uten å innse at du bare subjektivt mener noe tull. Ellers vet du ikke helt hvordan kapitalismen og alternativene fungerer. Hvilke økonomiske ideologi følger du hvor du mener folk skal få penger for å sitte på hekken hjemme uten å bidra, slik du altså ønsker. Jeg er en "grisk tulling" pga jeg vil at staten skal gi meg mat når jeg ikke kan jobbe ? Snakker ikke om di som sitter på sofa uten grunn, snakker om folk som ikke kommer seg ut i arbeids liv av gyldige grunner. Flott fyr du... (IRONI) Vel, med litt ettertanke , ok det er ikke så mange plasser man MÅ ha m$ infiserte maskiner i hverdagen , men noen finnes,, skole er veldig godt eksempel, mener jeg. På begynnelsen av skole året før eleven setter seg engang er os kjøpt og betalt for av skolen, Os er kjernen i dataen på en måte, det representerer noe mer enn bare selve os'et, det setter en standar på en måte. Vi er ALLE elever på et tidspunkt. Andre,, skattevesen, økonomiske papir som revisor må levere tviler jeg på er annet enn m$ infiserte filformat som blir akseptert,, helsevesenet , akkurat det samme. Kort oppsumert, du kan ikke gjemme vekk sikkerhet ! Tinnfoliehatt ? nei. Hjernevasking ? diskuterbart. At staten prøver å påvirke og kontrollere folk må du også bare kalle tull men. vi, meg og deg, er ferdig med å prate fra i dag av. Kan ikke like folk som tenker mer på det økonomiske enn mennesklige. Flytt til usa med dere alle sammen og join trompeten ! Skam dere ! Ingen skulle følge noe "økonomisk ideologi" i heletatt , penger er noe staten lager for og holde kontroll på folk, ikke noe å respektere i heletatt. Endret 1. juli 2017 av Horst Tappert Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Svar på sp0ki0's svar... : 1. Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGE folk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Igjen, du motsier deg selv. Hvis du betaler for maten din med arven din, så trenger du ikke jobbe. Siden du sier at du tvinges til å jobbe, er jo dette fordi du ikke har arvet nok til å kunne leve av dette, og derfor må ha lønn. NAV "tvinger" deg ikke til å jobbe, men hvis du ikke jobber, får du altså ikke lønn, og har ikke råd til mat. Du vil ha lønn uten å måtte jobbe, og klager over dette som en grisk tulling... Fordi vi ikke "må ha programvare" i hverdagen. Det gjør det lettere med de spesifikke programmene, men de er ikke obligatorisk. Vi "må" ikke ha innlagt vann, men det gjør det lettere enn om du må hente vann hver dag. Samme med programvare, men du mener altså at du tvinges til å bruke programvare, fordi alternativet er for mye arbeid for deg. Du sitter altså med tinfoliehatten og snakker om hjernevasking, uten å innse at du bare subjektivt mener noe tull. Ellers vet du ikke helt hvordan kapitalismen og alternativene fungerer. Hvilke økonomiske ideologi følger du hvor du mener folk skal få penger for å sitte på hekken hjemme uten å bidra, slik du altså ønsker. Jeg er en "grisk tulling" pga jeg vil at staten skal gi meg mat når jeg ikke kan jobbe ? Snakker ikke om di som sitter på sofa uten grunn, snakker om folk som ikke kommer seg ut i arbeids liv av gyldige grunner. Flott fyr du... (IRONI) Vel, med litt ettertanke , ok det er ikke så mange plasser man MÅ ha m$ infiserte maskiner i hverdagen , men noen finnes,, skole er veldig godt eksempel, mener jeg. På begynnelsen av skole året før eleven setter seg engang er os kjøpt og betalt for av skolen, Os er kjernen i dataen på en måte, det representerer noe mer enn bare selve os'et, det setter en standar på en måte. Vi er ALLE elever på et tidspunkt. Andre,, skattevesen, økonomiske papir som revisor må levere tviler jeg på er annet enn m$ infiserte filformat som blir akseptert,, helsevesenet , akkurat det samme. Kort oppsumert, du kan ikke gjemme vekk sikkerhet ! Tinnfoliehatt ? nei. Hjernevasking ? diskuterbart. At staten prøver å påvirke og kontrollere folk må du også bare kalle tull men. vi, meg og deg, er ferdig med å prate fra i dag av. Kan ikke like folk som tenker mer på det økonomiske enn mennesklige. Flytt til usa med dere alle sammen og join trompeten ! Skam dere ! Ingen skulle følge noe "økonomisk ideologi" i heletatt , penger er noe staten lager for og holde kontroll på folk, ikke noe å respektere i heletatt. Nei, du sier at du betaler for maten din med arven din, og så at du tvinges ut i arbeid for å få råd til mat. Noe som er selvmotsigende. Siden du faktisk ser ut til å kunne jobbe, til tross for sytingen, så er det faktisk rimelig at du jobber også. Eller mener du at du skal sitte hjemme og tvinne tomler bare fordi du ikke har lyst til å jobbe? Jeg sa spesifikt at jeg er for dette sikkerhetsnettet selv om noen snyter av staten, fikk du ikke med deg det? Det er skoler som benytter seg av Mac, Chromebooks, iPad eller datamaskin uten videre krav til operativsystem. Det er altså flere valg, inkludert Open Source alternativ. Filformatene fra Office er det flere Open Source alternativer som benytter seg av, så det er feil, og helsevesenet har selv valgt å kjøpe inn Microsoft i forhold til alternativene. Du demonstrerer total mangel av forståelse. Penger er ikke noe staten har funnet på, det er en måte å selge tjenester og varer uten å bedrive byttehandel. Valuta, det staten "lager", er en felles akseptert standard med en definert verdi avhengig av produksjon og etterspørsel innenfor ett begrenset område. Du kan jo prøve å finne en god løsning for hvordan byttehandel skulle fungert i dag, men jeg tror du heller velger å klage... Problemet er at verden er avhengig av økonomi, at du ikke liker og respekterer dette gjør det ikke mindre relevant. Av den grunn har alle med noen mening om hvordan økonomien skal fungere, en økonomisk ideologi. Mange av dem er ubrukelige... Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Svar på sp0ki0's svar... : 1. Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGE folk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Igjen, du motsier deg selv. Hvis du betaler for maten din med arven din, så trenger du ikke jobbe. Siden du sier at du tvinges til å jobbe, er jo dette fordi du ikke har arvet nok til å kunne leve av dette, og derfor må ha lønn. NAV "tvinger" deg ikke til å jobbe, men hvis du ikke jobber, får du altså ikke lønn, og har ikke råd til mat. Du vil ha lønn uten å måtte jobbe, og klager over dette som en grisk tulling... Fordi vi ikke "må ha programvare" i hverdagen. Det gjør det lettere med de spesifikke programmene, men de er ikke obligatorisk. Vi "må" ikke ha innlagt vann, men det gjør det lettere enn om du må hente vann hver dag. Samme med programvare, men du mener altså at du tvinges til å bruke programvare, fordi alternativet er for mye arbeid for deg. Du sitter altså med tinfoliehatten og snakker om hjernevasking, uten å innse at du bare subjektivt mener noe tull. Ellers vet du ikke helt hvordan kapitalismen og alternativene fungerer. Hvilke økonomiske ideologi følger du hvor du mener folk skal få penger for å sitte på hekken hjemme uten å bidra, slik du altså ønsker. Jeg er en "grisk tulling" pga jeg vil at staten skal gi meg mat når jeg ikke kan jobbe ? Snakker ikke om di som sitter på sofa uten grunn, snakker om folk som ikke kommer seg ut i arbeids liv av gyldige grunner. Flott fyr du... (IRONI) Vel, med litt ettertanke , ok det er ikke så mange plasser man MÅ ha m$ infiserte maskiner i hverdagen , men noen finnes,, skole er veldig godt eksempel, mener jeg. På begynnelsen av skole året før eleven setter seg engang er os kjøpt og betalt for av skolen, Os er kjernen i dataen på en måte, det representerer noe mer enn bare selve os'et, det setter en standar på en måte. Vi er ALLE elever på et tidspunkt. Andre,, skattevesen, økonomiske papir som revisor må levere tviler jeg på er annet enn m$ infiserte filformat som blir akseptert,, helsevesenet , akkurat det samme. Kort oppsumert, du kan ikke gjemme vekk sikkerhet ! Tinnfoliehatt ? nei. Hjernevasking ? diskuterbart. At staten prøver å påvirke og kontrollere folk må du også bare kalle tull men. vi, meg og deg, er ferdig med å prate fra i dag av. Kan ikke like folk som tenker mer på det økonomiske enn mennesklige. Flytt til usa med dere alle sammen og join trompeten ! Skam dere ! Ingen skulle følge noe "økonomisk ideologi" i heletatt , penger er noe staten lager for og holde kontroll på folk, ikke noe å respektere i heletatt. Nei, du sier at du betaler for maten din med arven din, og så at du tvinges ut i arbeid for å få råd til mat. Noe som er selvmotsigende. Siden du faktisk ser ut til å kunne jobbe, til tross for sytingen, så er det faktisk rimelig at du jobber også. Eller mener du at du skal sitte hjemme og tvinne tomler bare fordi du ikke har lyst til å jobbe? Jeg sa spesifikt at jeg er for dette sikkerhetsnettet selv om noen snyter av staten, fikk du ikke med deg det? Det er skoler som benytter seg av Mac, Chromebooks, iPad eller datamaskin uten videre krav til operativsystem. Det er altså flere valg, inkludert Open Source alternativ. Filformatene fra Office er det flere Open Source alternativer som benytter seg av, så det er feil, og helsevesenet har selv valgt å kjøpe inn Microsoft i forhold til alternativene. Du demonstrerer total mangel av forståelse. Penger er ikke noe staten har funnet på, det er en måte å selge tjenester og varer uten å bedrive byttehandel. Valuta, det staten "lager", er en felles akseptert standard med en definert verdi avhengig av produksjon og etterspørsel innenfor ett begrenset område. Du kan jo prøve å finne en god løsning for hvordan byttehandel skulle fungert i dag, men jeg tror du heller velger å klage... Problemet er at verden er avhengig av økonomi, at du ikke liker og respekterer dette gjør det ikke mindre relevant. Av den grunn har alle med noen mening om hvordan økonomien skal fungere, en økonomisk ideologi. Mange av dem er ubrukelige... Vi skulle jo lissom være ferdi med å prate da,,, kan jeg ikke bare si at noe er sånn å så blir det sånn ? =) hM Nå vel, kansje jeg var uklar, la meg få presisere. Jeg betaler av arv for å få råd til den maten og di regningene nav ikke dekker, lever langt fra noe ekstravagant liv, men dykker heller ikke i søppel kontainere for å finne mat. Min gyldige grunn , jeg har syk familie jeg må hjelpe som staten ikke hjelper men heller ikke godkjenner som gyldig fraværs grunn grunn,,dermed mister jeg matpengene mine (et par tre tusen i mnd) , når jeg må ut i "arbeid"(Når jeg ikke får et øre mer enn andre som sitter på sofaen , er det ikke arbeid) FÅRELØPIG, klarer jeg og sjonglere begge jobbene sånn tålig men jeg må jobbe som en neger slave , og må tigge som en rumener, FOR Å KUNNE JOBBE GRATIS FOR STATEN !?! RRR !!! Men dette er meg personlig , det er lite interesangt eller representativt. Jeg mener faktisk også at di som sitter på sofaen å tvinner tommler ikke kan tvinges til noen ting, ingen kan tvinges. Det kalles slaveri avhengig av om det betales godt eller dårlig. Derimot kan å BØR di ha et tilbud om bare en samtale partner \ motivatør av noe slag , uten at det heller kan tvinges. Dessuten,,, sier jo da at ingen kan tvinges,, ikke du heller , til å lage gratis operativ system til meg,,ville du helst blitt tvingt til og lage åpent os til meg ? Skal du ha ftp server du kan laste opp resultatet på ? i måren skal det være klart, ellers mister du mat pengene dine og må sulte ihjel å dø .... ( jeg kan betale strøm og husleie for deg fram til du dør, bare sånn siden jeg er så morsom å grei kar..) Joda det finnes en brøkdel eller tilogmed kansje promille men garantert ikke en hel prosent men open source løsninger på skoler rundtforbi riktig det. Sier bare det er feil fordeom at di andre 99,x prosentene blir på tvingt til noe så elementært og grunnleggende som operativsystem. Har du prøvd å lese doc filer formatert i open office , i office .. ? Tipper anndelen dokumenter som kommer tilbake fra skattemyndigheter\staten pga di ikke skjønner open office ? Mitt gjett, høy anndel i land med linux, mindre her i Norge. Vi er infisert av m$. Hva om det er bare du (og 99 prosent av resten av verden) som ikke forstår at penger er dumt ? Det er å stole på en verdi som faktisk ikke finnes., litt som å stole på at du kan kjøpe sikkerhet i m$. Vil du ha løsning ? vi går tilbake til faktisk byttehandel samfun.. Du lager pil og bue og ordner mat, for mat får du dame, materiale til hus, etc etc. Hulderfolk har gjort dette i århundrer uten å ødlegge naturen rundt seg som kapitalister gjør , di lever med naturen istedefor å utnytte naturen for kapitalistiske og egoistiske grunner,,, så,,, DU er en grådig snylter, ikke meg kompis. litt etter åssen en ser det.. Og,, du har pent unngått hele veien å kommentere faktum at man ikke kan gjemme bort sikkerhet, noe som er kjernen i det hele her, eller at man ikke kan ta for gitt at m$ eller fsb sin velsignelse nødvendigvis er noe man bør betale for, kom med tankene dine rundt det heller. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Svar på sp0ki0's svar... : 1. Hvorfor sulter du hvis du ikke jobber, du betaler jo for maten med arven din...? Nei, du får lønn. Dårlig lønn er fremdeles lønn. Du kan vri å vende på det, men du er i lønnet arbeid eller verre, får lønn uten å arbeide... Det er sikkerhetsnettet vi har i Norge, noe jeg er for selv om latsabber utnytter det. 2. Du argumenterer med "må bruke", men vi "må ha hus, veier, kloakk, osv.", skal snekkere, rørleggere osv. også jobbe gratis? At du ikke må betale, skyldes at staten betaler for deg. De jobber fremdeles ikke gratis. 3 Du "må" heller ikke bruke windows eksempelvis, men da må du selv bruke tid på å lage kompatibelt alternativ, og gjør det gjerne open source... 1. "Hvorfor jeg ikke sulter hvis jeg ikke jobber , jeg betaler jo for mat med arv" om du leser det jeg skriver? det du sjøl skriver ? Sikkerhets nett er vi alle enig om at er bra, men når det blir brukt til å TVINGE folk til å arbeide som neger slaver for staten , forsvinner morroa. Du liker Auschwitz & gulager ... Jeg skulle ønske du skamet deg, men du innser det ikke engang , trist, men sånn er verden, ignorant. 2. Selv om vi 'må ha' programvare som ikke er godkjennt kun av fsb og m$ på ting vi bruker i hverdagen trenger da vel ikke snekkere, rørleggere osv. jobbe gratis ? hvor får du det i fra ? 3. Jeg bruker da ikke winblows, mange år siden det., microsnuffers i androiden min dog, ooglygoogly greier.. Jeg sloss for alle stakkars skole barn som ikke vet bedre pga. staten har hjernevaska di som deg til å tro winblows er tingen og kun ting som kan kjøpes kan stoles på. Skittne skittne kapitalister x9. Igjen, du motsier deg selv. Hvis du betaler for maten din med arven din, så trenger du ikke jobbe. Siden du sier at du tvinges til å jobbe, er jo dette fordi du ikke har arvet nok til å kunne leve av dette, og derfor må ha lønn. NAV "tvinger" deg ikke til å jobbe, men hvis du ikke jobber, får du altså ikke lønn, og har ikke råd til mat. Du vil ha lønn uten å måtte jobbe, og klager over dette som en grisk tulling... Fordi vi ikke "må ha programvare" i hverdagen. Det gjør det lettere med de spesifikke programmene, men de er ikke obligatorisk. Vi "må" ikke ha innlagt vann, men det gjør det lettere enn om du må hente vann hver dag. Samme med programvare, men du mener altså at du tvinges til å bruke programvare, fordi alternativet er for mye arbeid for deg. Du sitter altså med tinfoliehatten og snakker om hjernevasking, uten å innse at du bare subjektivt mener noe tull. Ellers vet du ikke helt hvordan kapitalismen og alternativene fungerer. Hvilke økonomiske ideologi følger du hvor du mener folk skal få penger for å sitte på hekken hjemme uten å bidra, slik du altså ønsker. Jeg er en "grisk tulling" pga jeg vil at staten skal gi meg mat når jeg ikke kan jobbe ?Snakker ikke om di som sitter på sofa uten grunn, snakker om folk som ikke kommer seg ut i arbeids liv av gyldige grunner. Flott fyr du... (IRONI) Vel, med litt ettertanke , ok det er ikke så mange plasser man MÅ ha m$ infiserte maskiner i hverdagen , men noen finnes,, skole er veldig godt eksempel, mener jeg. På begynnelsen av skole året før eleven setter seg engang er os kjøpt og betalt for av skolen, Os er kjernen i dataen på en måte, det representerer noe mer enn bare selve os'et, det setter en standar på en måte. Vi er ALLE elever på et tidspunkt. Andre,, skattevesen, økonomiske papir som revisor må levere tviler jeg på er annet enn m$ infiserte filformat som blir akseptert,, helsevesenet , akkurat det samme. Kort oppsumert, du kan ikke gjemme vekk sikkerhet ! Tinnfoliehatt ? nei. Hjernevasking ? diskuterbart. At staten prøver å påvirke og kontrollere folk må du også bare kalle tull men. vi, meg og deg, er ferdig med å prate fra i dag av. Kan ikke like folk som tenker mer på det økonomiske enn mennesklige. Flytt til usa med dere alle sammen og join trompeten ! Skam dere ! Ingen skulle følge noe "økonomisk ideologi" i heletatt , penger er noe staten lager for og holde kontroll på folk, ikke noe å respektere i heletatt. Nei, du sier at du betaler for maten din med arven din, og så at du tvinges ut i arbeid for å få råd til mat. Noe som er selvmotsigende. Siden du faktisk ser ut til å kunne jobbe, til tross for sytingen, så er det faktisk rimelig at du jobber også. Eller mener du at du skal sitte hjemme og tvinne tomler bare fordi du ikke har lyst til å jobbe? Jeg sa spesifikt at jeg er for dette sikkerhetsnettet selv om noen snyter av staten, fikk du ikke med deg det? Det er skoler som benytter seg av Mac, Chromebooks, iPad eller datamaskin uten videre krav til operativsystem. Det er altså flere valg, inkludert Open Source alternativ. Filformatene fra Office er det flere Open Source alternativer som benytter seg av, så det er feil, og helsevesenet har selv valgt å kjøpe inn Microsoft i forhold til alternativene. Du demonstrerer total mangel av forståelse. Penger er ikke noe staten har funnet på, det er en måte å selge tjenester og varer uten å bedrive byttehandel. Valuta, det staten "lager", er en felles akseptert standard med en definert verdi avhengig av produksjon og etterspørsel innenfor ett begrenset område. Du kan jo prøve å finne en god løsning for hvordan byttehandel skulle fungert i dag, men jeg tror du heller velger å klage... Problemet er at verden er avhengig av økonomi, at du ikke liker og respekterer dette gjør det ikke mindre relevant. Av den grunn har alle med noen mening om hvordan økonomien skal fungere, en økonomisk ideologi. Mange av dem er ubrukelige... Vi skulle jo lissom være ferdi med å prate da,,, kan jeg ikke bare si at noe er sånn å så blir det sånn ? =) hMNå vel, kansje jeg var uklar, la meg få presisere. Jeg betaler av arv for å få råd til den maten og di regningene nav ikke dekker, lever langt fra noe ekstravagant liv, men dykker heller ikke i søppel kontainere for å finne mat. Min gyldige grunn , jeg har syk familie jeg må hjelpe som staten ikke hjelper men heller ikke godkjenner som gyldig fraværs grunn grunn,,dermed mister jeg matpengene mine (et par tre tusen i mnd) , når jeg må ut i "arbeid"(Når jeg ikke får et øre mer enn andre som sitter på sofaen , er det ikke arbeid) FÅRELØPIG, klarer jeg og sjonglere begge jobbene sånn tålig men jeg må jobbe som en neger slave , og må tigge som en rumener, FOR Å KUNNE JOBBE GRATIS FOR STATEN !?! RRR !!! Men dette er meg personlig , det er lite interesangt eller representativt. Jeg mener faktisk også at di som sitter på sofaen å tvinner tommler ikke kan tvinges til noen ting, ingen kan tvinges. Det kalles slaveri avhengig av om det betales godt eller dårlig. Derimot kan å BØR di ha et tilbud om bare en samtale partner \ motivatør av noe slag , uten at det heller kan tvinges. Dessuten,,, sier jo da at ingen kan tvinges,, ikke du heller , til å lage gratis operativ system til meg,,ville du helst blitt tvingt til og lage åpent os til meg ? Skal du ha ftp server du kan laste opp resultatet på ? i måren skal det være klart, ellers mister du mat pengene dine og må sulte ihjel å dø .... ( jeg kan betale strøm og husleie for deg fram til du dør, bare sånn siden jeg er så morsom å grei kar..) Joda det finnes en brøkdel eller tilogmed kansje promille men garantert ikke en hel prosent men open source løsninger på skoler rundtforbi riktig det. Sier bare det er feil fordeom at di andre 99,x prosentene blir på tvingt til noe så elementært og grunnleggende som operativsystem. Har du prøvd å lese doc filer formatert i open office , i office .. ? Tipper anndelen dokumenter som kommer tilbake fra skattemyndigheter\staten pga di ikke skjønner open office ? Mitt gjett, høy anndel i land med linux, mindre her i Norge. Vi er infisert av m$. Hva om det er bare du (og 99 prosent av resten av verden) som ikke forstår at penger er dumt ? Det er å stole på en verdi som faktisk ikke finnes., litt som å stole på at du kan kjøpe sikkerhet i m$. Vil du ha løsning ? vi går tilbake til faktisk byttehandel samfun.. Du lager pil og bue og ordner mat, for mat får du dame, materiale til hus, etc etc. Hulderfolk har gjort dette i århundrer uten å ødlegge naturen rundt seg som kapitalister gjør , di lever med naturen istedefor å utnytte naturen for kapitalistiske og egoistiske grunner,,, så,,, DU er en grådig snylter, ikke meg kompis. litt etter åssen en ser det.. Og,, du har pent unngått hele veien å kommentere faktum at man ikke kan gjemme bort sikkerhet, noe som er kjernen i det hele her, eller at man ikke kan ta for gitt at m$ eller fsb sin velsignelse nødvendigvis er noe man bør betale for, kom med tankene dine rundt det heller. Nei, de tvinges ikke til å gjøre noe som helst. Hvis jeg sier at du får mat av meg dersom du snekker meg ett lite fuglehus, så tvinges du ikke. Hvis du ikke gjør det, får du ikke mat av meg, og må finne det andre steder. Ingen tvang. Hvorfor sliter du med å forstå dette? Det er det motsatte av tvang, du har valg. Ellers så nevnte jeg alternativer både operativsystem, skoler og programmer. Enten betaler du penger for programmet, programmerer og styrer på selv, eller så betaler du tid og penger for support for konfigurasjon av open source. Du mener vel supporten burde vært gratis også når du ikke får open source programmet til å fungere? Det er spesifikt nevnt at Microsoft tillater tredjeparter som Russiske myndigheter å gå igjennom koden. Ellers er mye av sikkerhet nettopp bygd på åpne bibliotek, også i closed source løsninger. Selv om det er open source er det som nevnt ikke nødvendigvis gratis, så det hjelper ikke deg så mye. Office støtter heller ikke alle Office filformat, fordi du bruker utdatert Office i forhold til filformatet. Når vi bare hadde mat, sikkerhet og reproduksjon å "kjøpe" var det lett. Som resten av verden, med få unntak, vet jeg at verden har utviklet seg litt. For å illustrere, hvor mange liter melk må en bonde gi for en Laptop, og trenger selgeren så mye melk? Skal selgeren nå selge laptopper og melk? Tenk så genialt om det var en mellomting som kunne representere verdien av melk, så hadde vi sluppet å ta i mot ett halvt tonn melk for en Laptop... Det er det som er penger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå