Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Asfaltering - hvor mye koster det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest:)

De holder på å bygge her vi bor, og skal nå legge asfalt innover gaten vår. Har fått et tilbud fra dem, men jeg vil vite hvordan pris det er vanlig at det ligger på, om de er rimelige i pris eller 'lurer' oss :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at i de aller fleste tilfeller så får du det billigere på det viset, enn om du må hyre noen andre for å komme "bare" for oppkjørselen deres. Er en del utstyr og ikke minst selve asfalten som skal transporteres og alt sånt.

Men hva en kvadratmeter med asfalt koster ferdig lagt kommer jo også veldig an på hvordan man bor til. Om det er langt fra der asfalten produseres så vil det jo naturligvis koste mer i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Ingen ting er berre og mer praktisk... Tror asfalt normalt kan lett koste 10-20k for en dobbel parkeringsplass. Men harke peiling,i ditt tilfelle kansje 3000-5000kr hvis du e heldig.Siden de tar flere fluer i en smekk.

slipper du å plukke ugress mellom evt, framtidige fliser om noen år. Hvis du ikke legger skikkelig underarbeid.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Har fått tilbud på 33.000kr. Er ca 150kvm, løst målt av meg idag. Vet ikke om de har målt eller hva.. kom på døren idag med pris. De skal asfaltere om 2-3 dager!! Vi er 4 naboer som alle ønsker asfalt på eiendommene..

Lenke til kommentar

Høres ut som en ganske rimelig pris. Var 30.000 for oss en del år tilbake på ~100 kvm, men dog med ganske tykt dekke som har holdt seg bra.

tusen takk for svar!

etter å ha hørt litt rundt kan det virke som det er rimelig riktig pris :)

Lenke til kommentar

Ser ut som prisen lå på rundt 150-180/m2 i 2012, så prisen din på 220/m2 virker ganske normal. Hvor tykk asfaltdekke skal legges? 

Vær obs på at dekker på 5cm er ganske tynt, og krever et veldig flatt underlag for å se pent ut over tid. 

takk! ja, etter å ha hørt litt rundt kom naboene frem til at 220 var relativt normalt. jeg aner ikke tykkelsen da.. ikke fått oppgitt enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...