Fantafree Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hei, Har nettopp kjøpt en brukt Touareg 2004 modell som som selger i annonsen sier skal ha Air Condition. Noe jeg tviler på etter å ha prøvd den en solskinnsdag. Det finnes ingen AC-knapp, samt at klimaanlegget ser ut til å ta inn "uteluften" som om at det ikke finnes noen kompressor. Det blir ikke kaldt. Bilen ellers ser ut til å være OK, men så er spørsmålet, kan jeg kreve prisavslag, i så fall hvor mye?Jeg hadde sannsynligvis ikke kommet til å kjøpt bilen hadde jeg visst at den var uten AC(er det ikke litt merkelig at den ikke har AC forresten på en sånn dyr bil i utgangspunktet)? Bilen er kjøpt av privatperson. AC er også beskrevet i selve kontrakten i tillegg til annonsen. Bruktprisen var ca. 130 000. Mvh Fantafree Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 AC legger jo på 10 000 kr på en ny bil, og er dessuten helt essensielt for komforten. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten. Så derfor ville jeg prøvd å få avslag, eller hevet kjøpet om du ikke kan leve uten. Det kan utrolig nok også hende at du ikke finner knappen, og gassen har lekket ut. Sannsynligvis aner ikke selger hva AC er for noe. Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Tviler på at det finnes Touareg uten AC. Det er nok ikke en knapp det står AC på, men heller Econ, som skrur AC av. Sannsynligvis tom for gass hvis Econ ikke er på. AC-service koster sikkert en drøy tusenlapp + gassen. 4 Lenke til kommentar
Fantafree Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Har kommet til det samme, at det må være AC på den selv om det ikke finnes noe AC knapp på den. Den kjøler iallefall ikke som den skal så der må være mangel på gass etc. som er problemet. Ble bare forundret over at på et bilde i instruksjonsboken var et bilde av en AC knapp som ikke finnes i min bil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Kan hende noen kommer med klimaanlegg (automatisk) og noen med manuell AC (egen knapp). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Før du snakker om prisavslag, må du finne ut hva som er feil. Dersom bilen er noen år gammel (som priser indikerer), kan det være på tide med A/C-service, med etterfylling av gass. Dette kan skje over tid, så selger kan ha hatt bilen i fjor sommer og A/C virket fint, men så har det lekket ut litt i vinter, slik at A/C nå ikke funker lenger. Kan også være andre feil, som lekkasje i rør/slanger/overganger/kondensator/fordamper/elektronikk, men en A/C-service vil avdekke dette. Endret 27. juni 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Post bilde av instrumentpanelet. Se under panseret om det er en AC der. Kan for all del være åpenbare ting som et utslitt AC-belte eller sliten strammer som gjør at kompresseren ikke går rundt. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Oppsummering: Bilen har helt sikkert AC. Den har ganske sikkert en ECON-knapp for å skru AC av, men som på alle nyere biler med klimaanlegg skal AC være på hvis det ikke er helt spesielle grunner til annet. At den ikke blåser kaldt skyldes nok enten at det er for lite gass, eller at kompressoren ikke går. Et kjapt besøk hos verksted som gjør AC-service og du har en konklusjon. Selger bør da dekke reparasjon/AC-service. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Følger det ikke med en manual til bilen, hvor det står info om AC osv? 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Følger det ikke med en manual til bilen, hvor det står info om AC osv? Det akriver han jo i #4 at det gjør. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå