Gå til innhold

Part and parcel - terror i Norge

Anbefalte innlegg

Storaksjon har avdekket flere ekstremister med våpen

"Politiets sikkerhetstjeneste har de to siste månedene gjennomført en nasjonal etterretningsoperasjon sammen med landets politidistrikter.

Politiet har gjort flere våpenbeslag hos ekstreme islamister, men de har også fått flere navn å følge med på.

For i aksjonen har sikkerhetstjenesten også oppdaget nye ekstremister de ikke var klar over tidligere."

Denne gangen gikk det bra, neste gang er vi kanskje ikke så heldige.

Men dette er jo bare vår nye hverdag i et flerkulturelt samfunn. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vår nye hverdag? Det er nok et svært stort flertall av terroraksjoner i Norge som er utført av høyreekstremister.

Selv bekymrer jeg meg utrolig lite for terror. Visste du at det er estimert at det døde 1600 flere i trafikkulykker etter 9/11 fordi folk var redde for å fly? Det er en 50% økning av dødsfallene under selve terrorangrepet det...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

På Nrk.no kan vi idag lese om hva PST jobber med. Det virker som om planlagte angrep fra islamister er noe som er i fokus hos dem. Ellers i Europa har det vært mange tilfeller hvor terrorangrep har blitt avverget. Nå er det en stund siden jeg leste om det, men husker at det var snakk om terrorplaner fra islamistiske miljøer. Det skjer nok ikke hver dag, at terrorplaner blir avdekket, men en nyere tidslinje har faktisk ikke så fryktelig store intervaller mellom hver gang myndigheter slår ned på terrorplanlegging. 

Det er også interessant å se til begrepet islamofascisme, som kategoriserer også islamistiske terrorgrupper som å være høyreekstrem, slik jeg har forstått det. Forstår godt når folk viser til høyreekstrem terror når en debatterer islamistisk terror. Særlig etter 22. juli er det naivt å tro at høyreekstremitet, i sin klassiske betydning, er ufarlig. Jeg håper selvsagt at vi alle kan forakte terror, uavhengig av hvilken ideologi som er til grunn. 

Jeg syns ikke det er gunstig å klandre mennesker for ikke å fly, rett etter et grusomt terrorangrep hvor fly ble benyttet. Det burde dessuten være av alles interesse å fly mindre, ettersom det er forbundet med høye CO2-utslipp og klimaendringer. 

Lenke til kommentar

Ifølge Europol ble fem personer drept av terror i Europa i 2016 som ikke kom ifra muslimer. Fem i 127 angrep. Kontra 13 islamistangrep og 137 ofre.

Terrorangrep etter type i 2016:

Separatister: 99
Venstreekstrem: 27
Islamist: 13
Høyreekstrem: 1

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Ifølge Europol ble fem personer drept av terror i Europa i 2016 som ikke kom ifra muslimer. Fem i 127 angrep. Kontra 13 islamistangrep og 137 ofre.

Terrorangrep etter type i 2016:

Separatister: 99

Venstreekstrem: 27

Islamist: 13

Høyreekstrem: 1

Finnes det en mer detaljert liste over dette?

Lenke til kommentar

Dagens terror handler mest om vestlig krigføring ikke Midtøsten, og jeg ser på disse som krigshandlinger rettet mot sivile, som er bidragsytere for krigen.

Vesten har drept hundre ganger så mange sivile muslimer i Midtøsten, med forholdsvis bred støtte fra sivile vestlige, som det muslimsk terror/krigføring har påført vesten.

Det største problemet vesten har er at vi har gått til krig mot Islam.

De fleste vestlige mener nok at det er feil - men det er IS og Al-Qaida og Taliban sine ønsker å få det til å framstå slik. For mange sterkt troende muslimer er det vanskelig å sympatisere med vesten, når det er en krig mot Islam.

Vesten sliter med terror fordi vi glemte "hearts and minds":

Krigen mot IS bare øker spenningen mellom muslimer og Vesten, selv om IS blir slått og ekstremistene tvunget til å gå under jorden.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jepp. Vi bør heller sende alt av muslimer tilbake og la dem krangle i fred eller sette på turbomodus og få krigen unnagjort. Store bakkestyrker og massive bombekampanjer etterfulgt av massiv utbygging av infrastruktur så de faktisk har en mulighet til å bygge opp landet med et litt bedre grunnlag enn et bombekrater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...