Gulrotsaft Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Jeg lurer på hvor stor forskjell det er på HS5, HS7 og HS8 om det er noen som har testet begge. Er det såpass stor forskjell at man burde gå for 8 eller holder det med 7 eller til og med 5 til lett bruk. Jeg driver ikke med profesjonell lyd, men liker høyttalerne utseende messig og kunne godt tenkt meg et par aktive til PC bruk. Det blir nok en HS8S også med tiden, men har ikek råd til å klaske til med både høyttalere, stativ og sub samtidig. Volumet vil bli justert gjennom en Schiit Magni 2 Uber (+ Modi 2 DAC) På forhånd takk. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Har ikke hørt noen av dem, men kan gi et par generelle tips. Se på rommet du skal spille i. Om det er kort vei i spilleretningen kan det nok være en fordel å gå for de minste. 2 8-tommere som treffer veggen bak deg på bare et par meter er sjelden bra for bassen spesielt. Har du god avstand til vegg, er det egentlig bare å se på budsjettet. Lydsignatur er nok ganske så lik, med selvsagt noe mer bunn i de største. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Har ikke hørt noen av dem, men kan gi et par generelle tips. Se på rommet du skal spille i. Om det er kort vei i spilleretningen kan det nok være en fordel å gå for de minste. 2 8-tommere som treffer veggen bak deg på bare et par meter er sjelden bra for bassen spesielt. Har du god avstand til vegg, er det egentlig bare å se på budsjettet. Lydsignatur er nok ganske så lik, med selvsagt noe mer bunn i de største. Kommer til å sette opp PC pult i stua når jeg får handla skrivebord og en god stol. Stua er på 20-ish m2 så har jo litt rom og fylle opp samt at det er åpent til både kjøkken og gang med doble dører samt at det er et eldre bygg så det er høyt under taket. Er ikke interesert i å dundre dagen lang liksom, men det bør jo være mulighet for å dra på litt og føle litt trykk når en og annen godlåt kommer opp eller når det blir tatt et par glass en fredagskveld. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Har ikke hørt noen av dem, men kan gi et par generelle tips. Se på rommet du skal spille i. Om det er kort vei i spilleretningen kan det nok være en fordel å gå for de minste. 2 8-tommere som treffer veggen bak deg på bare et par meter er sjelden bra for bassen spesielt. Har du god avstand til vegg, er det egentlig bare å se på budsjettet. Lydsignatur er nok ganske så lik, med selvsagt noe mer bunn i de største. Kommer til å sette opp PC pult i stua når jeg får handla skrivebord og en god stol. Stua er på 20-ish m2 så har jo litt rom og fylle opp samt at det er åpent til både kjøkken og gang med doble dører samt at det er et eldre bygg så det er høyt under taket. Er ikke interesert i å dundre dagen lang liksom, men det bør jo være mulighet for å dra på litt og føle litt trykk når en og annen godlåt kommer opp eller når det blir tatt et par glass en fredagskveld. Med 20 kvm er det vel bare å kjøre på med største utgave om økonomien tillater det. Men, jeg ville hørt på JBL LSR 308 og Focal Alpha også. Du finner dem gjerne i samme butikker som har aktive studiomonitorer som Yamahaene du har sett på. De er spesielt kjent for å gi spesielt mye for pengene. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Har ikke hørt noen av dem, men kan gi et par generelle tips. Se på rommet du skal spille i. Om det er kort vei i spilleretningen kan det nok være en fordel å gå for de minste. 2 8-tommere som treffer veggen bak deg på bare et par meter er sjelden bra for bassen spesielt. Har du god avstand til vegg, er det egentlig bare å se på budsjettet. Lydsignatur er nok ganske så lik, med selvsagt noe mer bunn i de største. Kommer til å sette opp PC pult i stua når jeg får handla skrivebord og en god stol. Stua er på 20-ish m2 så har jo litt rom og fylle opp samt at det er åpent til både kjøkken og gang med doble dører samt at det er et eldre bygg så det er høyt under taket. Er ikke interesert i å dundre dagen lang liksom, men det bør jo være mulighet for å dra på litt og føle litt trykk når en og annen godlåt kommer opp eller når det blir tatt et par glass en fredagskveld. Med 20 kvm er det vel bare å kjøre på med største utgave om økonomien tillater det. Men, jeg ville hørt på JBL LSR 308 og Focal Alpha også. Du finner dem gjerne i samme butikker som har aktive studiomonitorer som Yamahaene du har sett på. De er spesielt kjent for å gi spesielt mye for pengene. Takker og bukker. Skal sjekke om sjappa fører disse også før jeg gjør noen endelige valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå