Gå til innhold

Colspan og rowspan i CSS

Anbefalte innlegg

En dårligere kildekode er jo det beste tegnet på noe som henger etter. Vi ser ikke ned på deg fordi du har det sånn, men konstaterer at koden din ikke er up to date lenger. Bruker tabeller selv jeg, men mener allikevel at css er bedre

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil påstå at ved bruk av div og css får man en mye ryddigere kildekode, mindre kildekode og en kildekode som er mye lettere å forandre på enn ved bruk av tabeller...

Kunne ikke vært mer enig. Jeg gikk akkurat over til div og css og d er som bare så mye bedre. Føsr satt jeg og knotet og slet med tabeller, jeg ante ikke hva jeg gikk glipp av! :thumbup:

En fordel jeg kan se med tabeller er at dette er absolut kompatibelt, tror jeg :dontgetit: , jeg er ingen ekspert men tabeles har vært så lenge at d funker vel hos alle

Lenke til kommentar

Kompatibiliteten er ikke noe problem når det gjelder css. Det er nemlig ikke noen vits å lage side kompitabel i netscape 3 og eldre, siden disse browserne ikke følger standardene.

Vel, jeg står fortsatt på det jeg har sagt. Du jakter ikke på antiloper med øks, når pil og bue er oppfunnet.

Lenke til kommentar

Som tidligere påpekt er det en ganske omfattende og dyr jobb å bytte "teknologien" bak en side. Spesielt når siden skal se helt lik ut og virker fint som det er. Derfor sier det seg selv at organisasjoner løper mann av huse for å bytte. Skal vedde en skosåle på at neste gang de bytter layout kommer det til å være css som ligger til grunn for siden

HTML tags were originally designed to define the content of a document. They were supposed to say "This is a header", "This is a paragraph", "This is a table", by using tags like <h1>, <p>, <table>, and so on.

Det står og noe om bruk av tabeller til layout, men det finner jeg ikke for øyeblikket

Endret av enden
Lenke til kommentar

Om tabeller er bra å ha eller ikke, avhenger jo også på hvordan siden skal være. Hvis siden er helt straight, tre kolonner nedover, og that's it, så funker tabeller greit. Men hvis det skal være mer ting og tang litt rundtomkring, så er nok <div> og css best.

Jeg vil ikke si at de som fortsatt bruker tabeller henger etter, men jeg synes at folk som lager nye sider ikke engang bør tenke på å bruke tabeller til design...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...