AndersT2 Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Har ett lite problem Har prøvd å vise det i det vedlagte excel arket. Jeg har noen celler slik jeg har satt opp i linje 5 til 8. Hvor jeg skal summere A sammen, B sammen osv. Men alle summene skal ha minus tallet som står i celle A1. Men får ikke det til å skje automatisk. Må inn å endre til A1 på alle cellene. Hvis jeg endrer på 3 av de summerte, så markerer dem og drar, så går det fortsatt ikke. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? har hundrevis av celler som skal summeres slik. Jeg kan enkelt legge inn en ekstra linje over, som jeg sier skal være lik A1, men ønsker å ha så få celler som mulig for å ikke spise plass vertikalt og samtidig ikke forvirre de andre som bruker samme regneark. Summerings feil.xlsx Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hei! Bruk denne formelen i A11 og dra den mot høyre. Dollartegnene låser celle A1 i formelen:) =A5+A6+A7+A8-$A$1 Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Hei! Bruk denne formelen i A11 og dra den mot høyre. Dollartegnene låser celle A1 i formelen:) =A5+A6+A7+A8-$A$1 Vennlig hilsen Ketil Takk. Det funket helt nydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå