Gå til innhold

pentium G4560 og extreme memory profiles?

Anbefalte innlegg

Vurderer å sette opp 2 x rimelie gamingrigger til 2 av ungene med freesyncskjermer og G4560 og RX570 (når den kommer på lager?). Om jeg kjøper et B250-kort som støtter XMP, vil det da være mulig å kjøre minnet på f.eks 3000MHz? Siden cpuen er flaskehals i endel spill samt at 3k minne bare er litt dyrere enn 2.4k minne, lurer jeg på om det vil fungere? Ser greie ytelsesøkninger med kjappere minne på i3 og gpuer i middelsegmentet på tuben, men vet liteom hva som er begrensa etc på G4560.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å sette opp 2 x rimelie gamingrigger til 2 av ungene med freesyncskjermer og G4560 og RX570 (når den kommer på lager?). Om jeg kjøper et B250-kort som støtter XMP, vil det da være mulig å kjøre minnet på f.eks 3000MHz? Siden cpuen er flaskehals i endel spill samt at 3k minne bare er litt dyrere enn 2.4k minne, lurer jeg på om det vil fungere? Ser greie ytelsesøkninger med kjappere minne på i3 og gpuer i middelsegmentet på tuben, men vet liteom hva som er begrensa etc på G4560.

Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men "gut feelingen" min er at det ikke vil være noe vits med mer 2400MT/s RAM, muligens med mindre du bruker hovedkort som støtter overklokking. Jeg har en G3258 som nekter plent å kjøre 1600MT/s RAM raskere enn 1333MT/s på et B85 hovedkort. Men mener det gikk greit på 1600MT/s på Z97, selv om jeg ikke en gang skal si det sikkert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...