Cowboystrekk Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Vurderer å sette opp 2 x rimelie gamingrigger til 2 av ungene med freesyncskjermer og G4560 og RX570 (når den kommer på lager?). Om jeg kjøper et B250-kort som støtter XMP, vil det da være mulig å kjøre minnet på f.eks 3000MHz? Siden cpuen er flaskehals i endel spill samt at 3k minne bare er litt dyrere enn 2.4k minne, lurer jeg på om det vil fungere? Ser greie ytelsesøkninger med kjappere minne på i3 og gpuer i middelsegmentet på tuben, men vet liteom hva som er begrensa etc på G4560. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 XMP er bare automatisk klokking av brikkene. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Vurderer å sette opp 2 x rimelie gamingrigger til 2 av ungene med freesyncskjermer og G4560 og RX570 (når den kommer på lager?). Om jeg kjøper et B250-kort som støtter XMP, vil det da være mulig å kjøre minnet på f.eks 3000MHz? Siden cpuen er flaskehals i endel spill samt at 3k minne bare er litt dyrere enn 2.4k minne, lurer jeg på om det vil fungere? Ser greie ytelsesøkninger med kjappere minne på i3 og gpuer i middelsegmentet på tuben, men vet liteom hva som er begrensa etc på G4560. Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men "gut feelingen" min er at det ikke vil være noe vits med mer 2400MT/s RAM, muligens med mindre du bruker hovedkort som støtter overklokking. Jeg har en G3258 som nekter plent å kjøre 1600MT/s RAM raskere enn 1333MT/s på et B85 hovedkort. Men mener det gikk greit på 1600MT/s på Z97, selv om jeg ikke en gang skal si det sikkert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå