Gå til innhold

Hva syntes folk om det nye Snap Map ?

Snap Map  

7 stemmer

1. 1. Hva syntes du om Snap Map ?

• Bra
    • Dårlig
      0
    • Potensielt farlig

Anbefalte innlegg

Ser at Medietilsynet går ut mot den nye funksjonen i Snapchat hvor du kan skru på Posisjon for og vise andre hvor du er i verden. Eller så kan du bruke funksjonen og se hvor andre er, uten at du selv syntes.

Eksperter fra Data- og personverns bransjen syntes ikke noe særlig om dette.

Selv så driter jeg i denne funksjonen. Jeg bruker den ikke, Har ikke et behov for og fortelle andre hvor jeg er.

Det har allerede blitt saker der folk ser at en vennegjeng har blitt samlet uten selv og bli invitert ved og se på Snap Map. Det kan jo potensielt skape veldig mange "kleine" situasjoner om folk juger om hvor der er, Utroskap osv. Det er fort gjort og glemme og skru av en funksjon som denne om man først har aktivert den.

Hva syntes dere om denne funksjonen ? Den kan jo i ytterste konsekvens bli brukt til og utføre stalking,innbrudd og annen kriminalitet. Barn kan jo bli sporet opp av pedofile for eks, om de har fått tilgang på snapchat`en til barn ved og utgi seg for og være et annet barn for eks på nettet. for så og bruke denne funksjonen til og finne barn de er interessert i

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk annonserer hvor de er uansett. Kan ikke skjønne at Snap skal få kjeft fordi de forenkler noe folk alerede driver med. Blir som å klage på automatgir i bilen :p

Ikke det jeg kjenner til ? aldri sett hvor folk er i real time før nå.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Enn så lenge har jeg ikke funnet funksjonen på min telefon, til tross for at jeg har siste tilgjengelige versjon fra Play Store. Kun lansert for iPhone?

Jeg kommer uansett ikke til å slå den på. Hvis jeg vil at folk skal vite hvor jeg er, så skriver jeg det i meldingen.

Lenke til kommentar

Folk annonserer hvor de er uansett. Kan ikke skjønne at Snap skal få kjeft fordi de forenkler noe folk alerede driver med. Blir som å klage på automatgir i bilen :p

Ikke det jeg kjenner til ? aldri sett hvor folk er i real time før nå.

SMS eller annen form for melding; "Jeg er på [sted] og det er sååååå fint her altså". Fått den mange ganger.

Edit; Ikke like nøyaktig som GPS-kordinater el.l. men fortsatt sanntids posisjon.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Enn så lenge har jeg ikke funnet funksjonen på min telefon, til tross for at jeg har siste tilgjengelige versjon fra Play Store. Kun lansert for iPhone?

Jeg kommer uansett ikke til å slå den på. Hvis jeg vil at folk skal vite hvor jeg er, så skriver jeg det i meldingen.

Åpne kamera og knip sammen med to fingre for å åpne kartet.

Rulles ut graddvis til Androidbrukere virker det som, men de fleste jeg kjenner har fått det nå.

Lenke til kommentar

Det er jo noen praktiske ting jeg kan se med dette for eks at man kan skru det av og på etter behov. Vi brukte det i helga slik at hun ene som skulle kjøre til vår hytte fant lett frem ved og se på snap map. Du kan jo også bruke dette for og se hvor dine barn er. Skru på funksjonen på barnas mobiler men kun tillat foreldre/verge og se posisjonen. Kan for eks brukes på ferie og ukjente plasser. Eller til hverdag om du syntes det er greit og spore dine barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jau det er masse apper allerede som gir denne funksjonen. Glympse var den første jeg brukte til det formålet, når jeg delte lokasjonen min med en som kom kjørende for å møte meg i Ingress. Det virker som det spratt opp masse apper med akkurat den "del din lokasjon live i x minutter/timer" funksjonen nesten samtidig. Var det noe som plutselig ble mulig hos Google maps ellernoe? De fleste appene jeg har sett bruker google sitt kart.

Glympse er veldig kjekk for den gir deg en link du kan dele med de du vil, som åpnes i vanlig nettleser og sporer på google map. Så det er ikke låst til bare snapchat f.eks. Og etter tida går ut kan de ikke se hvor du er lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er vel ikke lenge igjen til vi må putte telefonen i stjerten og levere avføringsprøver for at folk rundt oss skal vite hvordan det står til.

On topic: Nytteløs funksjon det her syns jeg. Google maps har lignende tjeneste, og jeg vil til nød dele posisjon med samboeren min.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke lenge igjen til vi må putte telefonen i stjerten og levere avføringsprøver for at folk rundt oss skal vite hvordan det står til.

On topic: Nytteløs funksjon det her syns jeg. Google maps har lignende tjeneste, og jeg vil til nød dele posisjon med samboeren min.

Google har samme funksjon om du kløner deg til og slå den på, men trur det er 2,3 mill i norge som har snapchat og snapchat funker uavhengig av åssen mobil du har: google maps for og se andre sin posisjon når de har iphone ? :p.. Men ja, du kan jo dele posisjonen med venner i X antall minutter for og vise dem riktig vei til for eks hytta ( som vi brukte den til ). Skru den av og på etter behov. Så jeg vil si at siden så mange har snapchat og kartet er ganske greit så er det jo en enkel funksjon og ta i bruk for og vise vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...