Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs Router

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Skal kjøpe en komplett shuttle og en trådløs router. Har en bærbar pc med trådløst nettverks-kort fra før (802.11b). Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken router jeg skal kjøpe slik at shuttele'n og den bærbare funker sammen. Hva betyr 802.11b og 802.11g osv. for noe?.Vil f.eks ikke disse to fungere sammen?.

Vil også gjerne at den finnes på komplett da resten skal bestilles derifra. Gjerne med et trådløst PCI-kort også.

EDIT: Hva er forskjellen på Gateway og Router ?

Endret av CIder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

802.11g er bakoverkompatibelt med 802.11b. Dermed kan du bruke utstyr om hverandre. Legg merke til at ytelsen vil falle en del hvis du blander sammen g/b hardware, men siden du kun har 1 802.11b kort fra før går det sikkert greit. Synes ikke Komplett har det beste utvalget i trådløst hardware, men mitt inntrykk er at SMC lager grei hardware. Kanskje er denne pakken noe å satse på?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

Gateway og ruter brukes gjerne om hverandre, i hvert fall når det kommer til bredbåndsrutere. Stort sett kan du si at det går for det samme.

Lenke til kommentar
802.11g er bakoverkompatibelt med 802.11b. Dermed kan du bruke utstyr om hverandre. Legg merke til at ytelsen vil falle en del hvis du blander sammen g/b hardware, men siden du kun har 1 802.11b kort fra før går det sikkert greit. Synes ikke Komplett har det beste utvalget i trådløst hardware, men mitt inntrykk er at SMC lager grei hardware. Kanskje er denne pakken noe å satse på?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

Gateway og ruter brukes gjerne om hverandre, i hvert fall når det kommer til bredbåndsrutere. Stort sett kan du si at det går for det samme.

Hjertelig takk for hjelpen!. Går for den pakken der da. ;)

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...