blured Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Om han faktisk har fullført en master, og det med gode til brukbare karakterer, så vil jeg ikke akkurat si at han er lat. Men tydelig at dere har litt ulike verdier. Jeg gjorde som deg tidligere: Jobbet 60% ved siden av studiene, slik at jeg fikk råd til å reise, spise bra mat, dra jevnlig på fylla, kjøpe meg klær osv. Men jeg fant etter hvert ut at dette gikk for hardt utover studiene, og at den friheten det gir å kunne legge opp dagene og ukene akkurat som jeg selv vil i seg selv var verdt den trange økonomien. Spesielt fordi dette er noe jeg antakelig ikke vil få muligheten til senere i livet med fast jobb, unger, osv. For meg så betalte det seg, da jeg endte opp med å få bedre karakterer, og dermed fikk jeg plutselig tilbud om studierelaterte jobber (7-8 timer i uken, altså veldig lite jobbing), hvilket igjen øker sannsynligheten min for å få bra jobb mye mer enn nattevakt på sykehjem og bolig som jeg holdt på med tidligere. Men klart, det er kanskje litt forskjell på å ta et bevisst valg på det, og det han holder på med. Jeg har selv kompiser som aldri har jobbet en eneste dag hele sitt liv, selv om de er langt oppi 20-årene... Og jeg mener det gir litt mangel på perspektiv, da man ikke innser hvor mye det faktisk krever å jobbe hele dager før man faktisk har prøvd det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå