Enele Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Hei, Jeg skal inn i forsvaret om akkurat én måned, men har uheldigvis fått beinhinnebetennelse i begge beina. Har hatt det i 5-6 uker nå, og har blitt mye bedre, men det er fortsatt en god vei å gå. Kan ikke gå så langt uten å få vondt, og bruker derfor krykker og rullestol for å avlaste. Trenger derfor råd og tiltak for hvordan jeg kan bli bra på en måned! Jeg har gledet meg til forsvaret lenge, og brenner veldig for det. Kommer til å bli knust hvis beina skal ødelegge alt.. Hittil har jeg brukt krykker for å avlaste. Jeg har kuttet ut aktivitet som har forårsaket betennelse, har egentlig kuttet all slags trening. Bruker varmeflaske om kveldene, og varierer mellom kaldt og varmt for å få blodsirkulasjonen opp. Bruker også støttestrømper, og betennelsesdempende salve. Hva mer kan jeg gjøre? kjerringråd? andre tiltak jeg ikke vet av? Jeg kommer til å dra inn i forsvaret uansett om jeg er bra i beina eller ikke. Så må hvertfall prøve å bli mest mulig frisk, slik at beina tåler litt belastning. HJEEEELP Endret 26. juni 2017 av Enele Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 GODE TIPS MOT BEINHINNEBETENNELSE http://blogg.x-life.no/tips-mot-beinhinnebetennelse/ Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Har også slitt med samme type betennelse, men ikke samme type grad. Viktig at du gjør øvelser for å roe betennelsen ned, det hjalp hvertfall for meg. Det verste for meg var løping på asfalt, så prøv å unngå det hvis du kan. Å gå med sekk var ikke noe problem for meg hvis du husker å tøye ut leggene mens du holder på. I rekrutten blir det mye løping frem og tilbake fordi man har "dårlig tid". Det kan hende du får en stilling der du slipper å belaste leggene dine, men ikke prat så mye om skaden din under rekrutten ettersom de kan prøve å kaste deg ut Lenke til kommentar
member_206076 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg mener du bør vurdere å søke om utsettelse. Når betennelsen er av en slik karakter at det å gå innebærer smerter etter litt tid, kan du være sikker på at det vil by på problemer under rekruttskolen. Du kommer til å løpe og gå mye, i feltstøvler med minimalt med demping, gjerne mens du bærer tungt, og også mye på hardt underlag. Mest sannsynlig vil du ikke klare å gjennomføre/blir dimmitert pga. helse. I verste fall blir du også sittende igjen med en kronisk plage. Det står mer om det å søke utsettelse her: https://forsvaret.no/utsettelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå