VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Spansk viste seg å være et veldig lett språk å lære for meg, mens arabisk var veldig vanskelig. Hvilke språk er som regel enklest å lære for nordmenn? (Skandinaviske språk teller ikke). Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Tysk. Ja, det er enkelt. Litt komplisert grammatikk, men absolutt overkommelig. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Har du tid til å drive med dette når du lager ny post her hvert 5.min? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Har du tid til å drive med dette når du lager ny post her hvert 5.min? Hører språkkurs på iTunes blant annet. Da kan man fint lage tråder samtidig. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Esperanto er i ei klasse for seg – uhyre enkelt å lære. Enkel og logisk grammatikk heilt utan unntak. Ordtilfanget er henta frå europeiske språk, så der har europearar ein ekstra fordel, men også for folk med annan språkbakgrunn (kinesarar...) er esperanto lett å lære. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Esperanto er i ei klasse for seg – uhyre enkelt å lære. Enkel og logisk grammatikk heilt utan unntak. Ordtilfanget er henta frå europeiske språk, så der har europearar ein ekstra fordel, men også for folk med annan språkbakgrunn (kinesarar...) er esperanto lett å lære. Det tenkte jeg ikke på. Men er det nyttig? Er det ikke først og fremst et språk for nerder? Hvor mange av de som snakker esperanto snakker ikke engelsk, liksom? 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Nederlandsk, og kanskje i endå større grad afrikaans må vel vera blant dei lettaste for nordmenn om ein ser vekk frå dei nordiske språka og språk som er konstruerte for å vera lette, som esperanto. Nederlandsk er antakeleg hakket nærare norsk enn det tysk er, samstundes som grammatikken er ein god del lettare. Afrikaans er meir eller mindre forenkla nederlandsk. Malay/Indonesisk skal visstnok vera blant dei lettaste språka å læra med hensyn til grammatikk, men ein kjenner til gjengjeld ikkje att så mange ord. Islandsk og færøysk blir gjerne omvendt: mange ord som liknar på norsk, men grammatikken er ganske komplisert. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Prøver meg på Afrikaans da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå