Gå til innhold

Elite Dangerous er ute til PS4 nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler reddit-siden. Der finner man mange guider og masse annen info som kan være greit å ha lest litt om. For de avanserte Elite-nørdene finner du også ship-equipment tools som beregner strømforbruk osv ned til minste Watt og andre stat-sheets.

Takk. Skal sette meg ned å lese litt nå i ferien tenker og teste ut spillet. Skjønner jo fort at dette er vel ikke noe som mestres på en helg akkurat. Akkurat nå gjør jeg stort sett bare data transfer oppdrag, og tenkte etterhvert å teste ut mining. Trenger vel en del mer utstyr og eventuelt ett nytt skip til det på sikt. Men for all del, bare det å få til en kjapp, og fin landing i dette spillet føles jo bra.

Lenke til kommentar

Anbefaler reddit-siden. Der finner man mange guider og masse annen info som kan være greit å ha lest litt om. For de avanserte Elite-nørdene finner du også ship-equipment tools som beregner strømforbruk osv ned til minste Watt og andre stat-sheets.

Takk. Skal sette meg ned å lese litt nå i ferien tenker og teste ut spillet. Skjønner jo fort at dette er vel ikke noe som mestres på en helg akkurat. Akkurat nå gjør jeg stort sett bare data transfer oppdrag, og tenkte etterhvert å teste ut mining. Trenger vel en del mer utstyr og eventuelt ett nytt skip til det på sikt. Men for all del, bare det å få til en kjapp, og fin landing i dette spillet føles jo bra.

Satte meg ned litt med dette i går. Var litt forskjell fra en 15" laptop til 110" storskjerm og muligheter for litt høyere lyd. Jeg kvapp litt første gangen jeg kom ut av hyperspace.. 3 timer og to oppdrag senere, det ene er et standard leveringsoppdrag du er nødt til å ta, det andre var et søkeoppdrag etter en black box i et annet solsystem. Brukte litt tid på å skjønne akkurat hvordan jeg skulle finne denne boksen da spillet ikke akkurat er begynnervennlig og holder deg i hånda. Men det er en god ting - her må man sette seg inn i ting, lese guider og FAQ'er, og bruke tid på å lære seg hvordan alt fungerer.

En drøy time av spilleøkta prøvde jeg å dokke skipet i en eller annen romstasjon - pokker det var mer komplisert enn jeg husker.  :lol:

Lenke til kommentar

Satte meg ned litt med dette i går. Var litt forskjell fra en 15" laptop til 110" storskjerm og muligheter for litt høyere lyd. Jeg kvapp litt første gangen jeg kom ut av hyperspace.. 3 timer og to oppdrag senere, det ene er et standard leveringsoppdrag du er nødt til å ta, det andre var et søkeoppdrag etter en black box i et annet solsystem. Brukte litt tid på å skjønne akkurat hvordan jeg skulle finne denne boksen da spillet ikke akkurat er begynnervennlig og holder deg i hånda. Men det er en god ting - her må man sette seg inn i ting, lese guider og FAQ'er, og bruke tid på å lære seg hvordan alt fungerer.

En drøy time av spilleøkta prøvde jeg å dokke skipet i en eller annen romstasjon - pokker det var mer komplisert enn jeg husker.  :lol:

Har fått gjort noen missions nå. Flydd litt rundt og sett meg om. Fikk til slutt gjort et oppdrag hvor jeg skulle finne noe data greier i et solsystem. Etter en del knot frem og tilbake lykktes jeg med det. Har akkurat fått 120K credits. Har lyst på et skip med større cargo, og med muligheter for mining. 

Og ja, noen av stasjonene er det vanskelig å docke ved. Spesielt noen store hvor jeg rett og slett sliter med å se hvor jeg skal fly inn. Da foretrekker jeg de mindre stasjonene. Noen ganger går landingen glatt, andre ganger er det mer knot. Men det kommer seg. En del av knappekombinasjonene begynner å sitte. Liker også funksjonene som er tilgjengelig på touchpaden. 

Lenke til kommentar

Ja, helt enig.

Brukte litt tid på å skjønne at å klikke inn R3 skrudde fri sikt av og på. på den måten kunne jeg klikke på R3, titte meg rundt for å orientere meg mens jeg kjører mot porten, og så klikke R3 igjen når jeg hadde stø kurs. Litt kult at Dualshock gyrofunksjon utgjør hvor man titter så du sitter og vrir og snur på kontrolleren for å se deg rundt.

Nå er målet mitt å rake inn litt mer cash og så finne et skip med bedre lastekapasitet og miningfunksjon slik at jeg kan frakte/mine. Så skal jeg rake inn penger for å kjøpe et kampskip for de oppdragene jeg må kunne bite fra meg. Burde holde meg gående en stund, men da får Stardew Valley bare vente (farlig vanedannende).

Lenke til kommentar

Faen det er en fin følelse i sidewinder'n med hotas. Gleder meg til dette kommer til psvr

http://wccftech.com/elite-dangerous-psvr-support-quality-ps4-pro-4k-hdr/

Elite Dangerous PSVR Support May Not Come Due To Quality Concerns – PS4 Pro 4K, HDR Support May Come After Launch

Ja, er dessverre ikke sikkert, men som den evige optimisten jeg er, finnes det kun ett utfall. Det er kommer!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått kjøpt mitt første skip. Det ble en Viper mkIV etter å ha rota rundt i en mid security NAV-beacon og skutt ned Wanted skip med eller uten hjelp fra myndighetene. Viste seg å være en grei måte å tjene inn penger på, især da jeg støtte på en gruppe med tre banditter, der alle ga god motstand og den største var en Anaconda eller Python. Min Sidewinder hadde vært lett mat for dem, men siden jeg stod på avstand og lot myndighetene ta mest aggro gikk det lett: 200.000 Credits på tre kills. Det holder visst å bare treffe dem et par ganger for å få kill. Nice måte å farme på i starten, med andre ord. Nå har jeg maxa Viperen og skal farme mer cash så jeg kan kjøpe et skip med lagerkapisitet og så skal jeg frakte mennesker og cargo.

Må si jeg koser meg med dette spillet.

Lenke til kommentar

Ja. Oppgraderte ikke en dritt. Vimsa rundt og hang meg evt på meg på Enforcers dersom Wanted-folka hadde gode skills, fløy i gruppe eller hadde et mye størrre skip enn meg. Småskip tok jeg selv med standardutrustning. Gjorde tilsvarende i en time i går og endte med 300.000 credits - kjøpte meg en Viper mkIV og har startet med noen frakteoppdrag som utbetaler 75-120-000 for 10-15 minutters flyvning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...