AudunGK91 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Hei! Jeg har et Canon Powershot G15 digitalkamera som ble kjøpt i januar 2013, hvor den integrerte blitsen nå har sluttet å fungere. Når blitsfunksjonen er påslått blinker blitsikonet på skjermen som om den lades opp, og det er ikke mulig å ta bilder med blitsen påslått. Det jeg da lurer på er om det er verdt det å reklamere på kameraet innenfor tidsfristen på 5 år? En skulle jo tro at et kamera til 4000,- er ment å vare lengre enn 2 år. Jeg vet imidlertid ikke om blitsen i seg selv er ansett som en "slitedel" og har kortere forventet levetid enn kameraet i seg selv. Om verkstedet anser det som reklamasjon blir jo alle utgifter dekt, men om verkstedet finner på at denne feilen ikke dekkes får jeg en kostnad på nesten 600,- for undersøkelse og frakt hit og dit. Er det noen som har lignende erfaringer eventuelt andre fornuftige innspill til saken? Endret 26. juni 2017 av mongohevv Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Blir synsing, men ser ingen grunn til at blitsen skulle være utslitt/ødelagt så fort. G15 har imidlertid blits som heves/senkes hvis jeg husker korrekt og der er det mulig å utsette melkanismen for noe som skader den. Om noe slikt kan ha skjedd her vet selvsagt ikke jeg, og muligens ikke du heller. Uansett, det er alltids en mulighet for at verkstedet kan finne noe som tyder på skade pga ytre påvirkning og da dekker kjøpsloven ikke. Men kan du ikke se noen ytre skade og selve blitsmekansimen virker som normalt høres det ut som noe som bør være dekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå