Poseidon_2k Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Hei. Jeg skal bestille ny pc nå snart, og jeg lurer veldig på hvilken vifte jeg skal velge til cpu'n... Jeg har hørt at Thermaltake Volcano 9 bråker mye, og at Volcano 11 skal bråke mindre.... men 11 er utsolgt på komplett og psdata (der jeg bestiller delene mine - mindre porto med færre butikker) Hjelp? EDIT: Jeg skal bruke pc'n mye på lan, så en tung kjøler er ikke å foretrekke. Endret 6. desember 2003 av Poseidon_2k Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei.Jeg skal bestille ny pc nå snart, og jeg lurer veldig på hvilken vifte jeg skal velge til cpu'n... Jeg har hørt at Thermaltake Volcano 9 bråker mye, og at Volcano 11 skal bråke mindre.... men 11 er utsolgt på komplett og psdata (der jeg bestiller delene mine - mindre porto med færre butikker) Hjelp? EDIT: Jeg skal bruke pc'n mye på lan, så en tung kjøler er ikke å foretrekke. Jeg har en Glacialtech Silent Breeze 462 til min 1800+ og den kjøler bra, er liten og lett, og er rimelig stillegående (19dB), du finner den her http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Ellers skal denne være bra, Thermaltake Extreme Volcano 12, den kjører på 21dB ved 2000rpm og 48 dB på max, men dette kan du justere selv..eneste er at den er SABLA tung, hele 700g http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Mvh Raimo Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei.Jeg skal bestille ny pc nå snart, og jeg lurer veldig på hvilken vifte jeg skal velge til cpu'n... Jeg har hørt at Thermaltake Volcano 9 bråker mye, og at Volcano 11 skal bråke mindre.... men 11 er utsolgt på komplett og psdata (der jeg bestiller delene mine - mindre porto med færre butikker) Hjelp? EDIT: Jeg skal bruke pc'n mye på lan, så en tung kjøler er ikke å foretrekke. Gå for en Coolermaster Aero 7+ med vifte justirngs knapp, den er meget tøff og lager lite støy ved rundt 2000rpm, mener den lagde ca 23Db som ikke er så mye! men på 3500rpm altså maks, så støyer den noe vakkent, 35-37Db! bruk bra kjølepasta så kan du sikkert kjøre den på rundt 2000rpm! hilsen-XP3000+ Lenke til kommentar
Poseidon_2k Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Tusen takk for gode svar, men jeg bestemte meg for en Thermaltake CoolerBooster... skal visst være ganske bra Hva synes dere? Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Tusen takk for gode svar, men jeg bestemte meg for en Thermaltake CoolerBooster... skal visst være ganske bra Hva synes dere? CoolerBooster? mener du SilentBoost? Jeg har en slik og er fornøyd! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Tusen takk for gode svar, men jeg bestemte meg for en Thermaltake CoolerBooster... skal visst være ganske bra Hva synes dere? Joda, thermaltake er jo meget bra. men faktisk så, så jeg en test av thermaltake 11 og Coolermaster Aero 7+ og Aero 7+ hadde som regel altid 2-3C grader lavere temperatur da, ved maks load og idle! men det er jo kansje ikke allverden, Godt valg! Thermaltake er bra. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) jeg har thermaltake 11+, ved full cpuload og ca 2000 rpm og arctic silver 5 så ligger cputempen på 50 grader, ca 40-45 idle Endret 6. desember 2003 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå