Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Rådville meg altså. Jeg har en god venn/kollega som jeg har et veldig godt forhold til. Han har samboer, men hvordan de har det vet jeg ikke. Jeg har ikke spurt. Han gir meg stadig hint, men jeg følger dem ikke opp. Jeg er så betatt av ham at jeg faller helt ut i mange sammenhenger. Han ringer meg hver dag, vi meldes og chatter til tross for at vi også treffes hver dag. Det er som regel han som tar disse initiativene. Jeg savner ham når vi ikke er sammen. Jeg opplever at jeg kan være meg selv sammen med ham, og han er helt seg selv sammen med meg. Vi kan prate hele natten. Han har invitert meg til noen glass vin på hotell noen ganger. Men jeg bor da på eget rom. Han er jo liksom opptatt og jeg skal respektere det. Men allikevel er han bare så fin altså. Jeg blir helt satt ut av ham rett og slett. Han er alltid der om jeg trenger hjelp med noe og vi har en slags flørtende tone. Vi har aldri gjort noe "galt", og jeg syns ikke jeg skal legge helt opp til det heller ettersom han er i ett eller annet forhold. Men er det vanlig at en kvinne og en mann har sånn kontakt som vi har? Er vi bare venner eller er det noe mer der? Dette burde jeg jo spørre ham om. Men jeg er liksom redd for svaret også på en måte. Noen som har noen refleksjoner? Er det feil å tenke på ham på den måten jeg gjør? Vi er voksne mennesker begge to, men jeg blir så usikker og klarer ikke å ta noe initiativ...what to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dating er kompetitivt. Bare fordi noen har en kjæreste, betyr ikke at du ikke har lov å vise interesse. Den personen i et forhold har godt av å vite at det er andre alternativer der ute. Hvis personen er fornøyd med sitt forhold, så vil han avvise deg. Hvis han ikke er fornøyd, så tjener han på å teste ut nye personer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig, men det er på ingen måte bra. Hva forteller det om mannen at han fortsetter å være i et forhold samtidig som han holder på på denne måten? Han er jo åpenbart ikke en person man kan stole på, ergo vil ikke du kunne stole på ham heller om dere skulle innlede et forhold. 

Hvis personen er fornøyd med sitt forhold, så vil han avvise deg. Hvis han ikke er fornøyd, så tjener han på å teste ut nye personer. 

Da bør han gjøre det slutt med sin nåværende først. 

Endret av VR-katten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig, men det er på ingen måte bra. Hva forteller det om mannen at han fortsetter å være i et forhold samtidig som han holder på på denne måten? Han er jo åpenbart ikke en person man kan stole på, ergo vil ikke du kunne stole på ham heller om dere skulle innlede et forhold. 

Hvis personen er fornøyd med sitt forhold, så vil han avvise deg. Hvis han ikke er fornøyd, så tjener han på å teste ut nye personer. 

Da bør han gjøre det slutt med sin nåværende først. 

Veldig konkluderende og bastant påstand. Det er mange faktorer som spiller inn. Å konkludere uten å vite hvordan han har det i forholdet er ikke bra. 

Scenariet kan også være at han ikke trives i forholdet, men trenger en "tupp i rompa" for å komme seg videre. At forholdet til den nye vil bli likt og hans oppførsel videreføres bare til ei ny dame er *mye* mindre sannsynlig om forholdet han da kommer i er godt.

TS: Skjønner godt at det er vanskelig, men om du føler han gir deg hint og ønsker om å ta det videre så synes ikke jeg du skal være den som bremser det. Det har han som er i et forhold. Det er ikke ditt ansvar, men heller hans handlinger som påvirker det forholdet han nå er i.

Lenke til kommentar

Det er feigt og respektløst å holde andre på is på den måten. Han kan og bør gjøre det slutt med den nåværende før han starter jakten på en ny. 

Og det er tydeligvis, fra TS innlegg, ikke det han gjør.

Hva du mener om han er ikke det TS ønsker å få svar på, slik jeg har skjønt TS innlegg.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Hva du mener om han er ikke det TS ønsker å få svar på, slik jeg har skjønt TS innlegg.

Det har du rett i, så da kan jeg svare på det TS spør om: Mannen er åpenbart interessert i TS. 

Tja, hun avslutter innlegget sitt med en engelsk frase: "what to do" og så et "?"... Ikke om han er interessert.

Lenke til kommentar

Dette er jo noen av livets vanskelige valg.

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Det var en kvinne jeg falt helt for i en jobb jeg hadde. Hun hadde samboer og barn. Sånn er det med folk, noen finner man kjemi og magnetisk energi med, dét er vanskelig å unngå. Men man skal respektére andres liv. Dette handler om hva man skal lære barna sine om verdier og holdninger.

Remedien for meg var å fokusére på jobben og fremtiden. Vi hadde kontakt på jobben, jobba litt sammen av og til. Jeg bare satte et høyere mål, at hvis jeg skal klare å bli værende i denne situasjonen, så må jeg ha en profesjonell holdning.

Etter hvert ble det slik at arbeidsplassen ble delt opp i to forskjellige områder, og da havnet vi på forskjellige steder. Da begynte jeg å få litt pusterom, tenke litt mer klart igjen. Da begynte jeg å se hvor vanskelig det hadde vært.

Så jeg anbefaler å tenke fremover. Dette er din profesjonelle holdning, jobb og fritid MÅ holdes adskilt. Hvis du føler du ikke vil klare det over tid, så må du prøve å se etter andre muligheter, eller vokse som en person, bli mer selvsikker.

Er han virkelig SÅ fantastisk? Han har jo faktisk en samboer, og samtidig driver han og flørter sånn? Er -DET- virkelig en positiv personlig kvalitet/egenskap??

Kanskje finne en annen fyr, sånn at du mister interessen for kollegaen.

Endret av Taurean
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er han virkelig SÅ fantastisk? Han har jo faktisk en samboer, og samtidig driver han og flørter sånn? Er -DET- virkelig en positiv personlig kvalitet/egenskap??

Kjærlighet gjør blind, sies det. Man ser gjerne ikke slike røde flagg før i etterkant.

Lenke til kommentar

Takk for svar dere. Det er jammen ikke en enkel greie. Jeg ønsker å respektere hans forhold, men med den kontakten vi har og de hintene han gir meg (tror jeg), så er det forvirrende. Jeg har liksom insistert på å holde avstand, men vi kommer liksom stadig emosjonelt nærmere hverandre. Jeg er vel kanskje ikke interessert i et forhold. Men jeg har lyst til å rive av ham klærne ? men man gjør ikke sånt med en som er opptatt. Eller venter han bare på at jeg er mer åpen for det tro? At han trenger et spark bak for å komme videre i sin situasjon? Jeg lurer jo på om han er interessert. Jeg burde jo bare snakket med ham om det. Det hadde jo avklart hele greia. Men så vil jeg ikke ødelegge noe eller kanskje jeg også ikke ønsker meg en avvisning. Selv om jeg tåler det fint også. Det avklarer jo situasjonen det også liksom.

Lenke til kommentar

Takk for svar dere. Det er jammen ikke en enkel greie. Jeg ønsker å respektere hans forhold, men med den kontakten vi har og de hintene han gir meg (tror jeg), så er det forvirrende. Jeg har liksom insistert på å holde avstand, men vi kommer liksom stadig emosjonelt nærmere hverandre. Jeg er vel kanskje ikke interessert i et forhold. Men jeg har lyst til å rive av ham klærne men man gjør ikke sånt med en som er opptatt. Eller venter han bare på at jeg er mer åpen for det tro? At han trenger et spark bak for å komme videre i sin situasjon? Jeg lurer jo på om han er interessert. Jeg burde jo bare snakket med ham om det. Det hadde jo avklart hele greia. Men så vil jeg ikke ødelegge noe eller kanskje jeg også ikke ønsker meg en avvisning. Selv om jeg tåler det fint også. Det avklarer jo situasjonen det også liksom.

Correct me if I'm wrong, men for meg virker det som om du ikke respekterer forholdet hans. Du later som om du ikke forstår at han er interessert, selv om dette er åpenbart for alle. På denne måten prøver du å rettferdiggjøre datene og flørtingen, selv om du innerst inne vet at det er galt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det åpenbart for alle at han er interessert? Jeg er faktisk helt oppriktig fjern her altså. Klarer ikke å tolke eller tyde ham. Men du har liksom endel rett i det du sier allikevel. Jeg ønsker å respektere forholdet hans. Men jeg gjør jo ikke det så lenge jeg er med på flørtingen eller hva det er. For jeg vet innerst inne at det er galt som du sier. Skrekkelig kjedelig å ha disse følelsene altså. Jeg burde jo bare ta motet til meg og snakke med ham så jeg får avklart hva som er greia. Eller jeg må si at vi må slutte med den kontakten vi har...trist det også liksom. Men ingen av oss kommer jo noen vei sånn som vi holder på.

Lenke til kommentar

Er det åpenbart for alle at han er interessert? Jeg er faktisk helt oppriktig fjern her altså. Klarer ikke å tolke eller tyde ham. Men du har liksom endel rett i det du sier allikevel. Jeg ønsker å respektere forholdet hans. Men jeg gjør jo ikke det så lenge jeg er med på flørtingen eller hva det er. For jeg vet innerst inne at det er galt som du sier. Skrekkelig kjedelig å ha disse følelsene altså. Jeg burde jo bare ta motet til meg og snakke med ham så jeg får avklart hva som er greia. Eller jeg må si at vi må slutte med den kontakten vi har...trist det også liksom. Men ingen av oss kommer jo noen vei sånn som vi holder på.

Generelt sett, hvis du er usikker, så er det jo noe der som skaper usikkerheten. Hvis han hadde vært en helt annen type, så hadde du antageligvis ikke fått slike signaler overhodet. Jeg mener hvis han hadde vært ultraprofesjonell og holdt det 100% profesjonelt. Så siden han sender signaler, så regner jeg med at han på en måte er interessert.

Det er ultimat hos -deg- alt ansvaret ligger nå. Hvis du går videre og snakker med han om det, så åpner du en "whole can of worms" - det vil etter all sannsynlighet ikke føre noe bra med seg. Hvis du lar det ligge, så vil du, etter stormen har lagt seg, føle det så mye bedre. Du vil føle at du stod gjennom stormen, og du vil vokse på det. Tenk når du kommer i et forhold, og du vil kanskje møte denne testen igjen? Da er dette en fin erfaring å ha med seg videre. At du bestod "testen".

Om du har styrke, energi, motivasjon og ressurser nok til å stå ut med det - det er det kun du som kan svare på.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser moralbrigaden er på plass. Flott! De har dekket utroskap-perspektivet bra, jeg har ikke mye å tilføre der.

Slagen mann er dog inne på noe. Siden han flørter såpass åpenlyst, ville det vært rart om ikke samboeren hans reagerte. Etisk ikke-monogami er jo i vinden for tiden, kan det tenkes at de har et sånt forhold?

Du kommer nok ikke unna at du er nødt til å prate med denne fyren om det. Si at du er usikker på signalene du mottar, og at du ikke føler deg vel med at han har samboer. Da tipper jeg ballen begynner å rulle, og situasjonen løser seg - på den ene eller den andre måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan virke som om han har det utmerket slik det er, med pose- og sekkløsningen sin, og gjerne vil fortsette slik, så lenge du deltar i leken og gir ham bekreftelse. Mens du risikerer å stadig bli mer engasjert i noen som kanskje aldri blir din, samtidig som du får skyldfølelse fordi du kanskje ender opp som hans elskerinne. Det er å be om problemer.

Så for din egen del, bør du forsøke å få avklart det, f. eks. ved å spørre ham om hva hans samboer mener om at dere har så mye kontakt som dere har pr. i dag. Da får du kanskje også indirekte greie på hva han selv tenker om å satse videre på samboerskapet eller ikke, og hvor mye hensyn han tar til hennes følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...