Juggel Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Skal sette opp PC med custom vannkjøling for første gang. Jeg tenkte å ha ulike farger, da pc'n er tiltenkt en flerfarget look. I den forbindelse har jeg tenkt at rørene skal se forskjellige ut fargemessig. Den enkleste måten antar jeg må være å ha fargede rør. Vil jeg da støte på problemer om eksempelvis væsken i tanken er grønn, og den da skal flyte gjennom røde eller gule rør? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Skal sette opp PC med custom vannkjøling for første gang. Jeg tenkte å ha ulike farger, da pc'n er tiltenkt en flerfarget look. I den forbindelse har jeg tenkt at rørene skal se forskjellige ut fargemessig. Den enkleste måten antar jeg må være å ha fargede rør. Vil jeg da støte på problemer om eksempelvis væsken i tanken er grønn, og den da skal flyte gjennom røde eller gule rør? Det vil bli en slags "gusje" farge om du har for eks grønt vann og Gule rør. Skal du ha farget rør så må du ha klart vann hvis ikke vil det ikke bli spesielt pent. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Kommer an på om fargen på rørene er gjennomsiktig eller ikke. Hvis rørene ikke er gjennomsiktige blir det hipp som happ. Det er dog rimelig enkelt å se hvordan det blir med farget vann ved å fylle rørene før montering for å se. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hvorfor ha farget vann om du skal ha farget rør? Bygget koser seg best med rent destillert vann uten å tilsette fargestoffer som etterhvert vil tette igjen enkelte steder såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Hvorfor ha farget vann om du skal ha farget rør? Bygget koser seg best med rent destillert vann uten å tilsette fargestoffer som etterhvert vil tette igjen enkelte steder såvidt jeg har forstått. Grunnen til det er at jeg helst ville ha farge i tanken også. Men da får det heller bli klar væske og fargede rør Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Hvorfor ha farget vann om du skal ha farget rør? Bygget koser seg best med rent destillert vann uten å tilsette fargestoffer som etterhvert vil tette igjen enkelte steder såvidt jeg har forstått. Grunnen til det er at jeg helst ville ha farge i tanken også. Men da får det heller bli klar væske og fargede rør Forstår utfordringen, ikke ta mine ord for gitt. Jeg bare påpeker hva andre har sagt om tilsetting av farge...at det tetter igjen enkelte steder etter en tidsbruk. Noen anbefaler å ikke tilsette noenting og det vil holde systemet ditt lengre. Men om du vil ha farge i væsken, så anbefaler jeg jo at du bruker klart rør på lik linje med tanken, da blir opplevelsen mye bedre. Selv skulle jeg ønske å bruke farge, men ja.. å lese at andre får problemer pga. tilsetting av farge tetter igjen spesielt ved GPU / CPU blokken og gud vet hva inne i radiatoren.. osv. Men jeg skulle ønske det var farge på selve glass tanken isteden for å tilsette farge. Godt mulig det å tilsette farge per idag har blitt bedre, ikke vet jeg. Mulig andre her inne har mye peil på det området. Endret 27. juni 2017 av funkweb Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Primochill sine CTR tanker fåes med fargehttps://www.primochill.com/collections/replacement-tubes Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Primochill sine CTR tanker fåes med farge https://www.primochill.com/collections/replacement-tubes Dæven, kult sa jeg bare. Vil disse glassene passe i andre pumper? Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Nja, vil vel tru du må kjøpe hele tanken. På watercooling.co.uk har de komplette tanker i forskjellige fargekomboer Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 1. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2017 Noen som vet om det finnes vinklede fittings til 16mm rør? Jeg har et stort kabinett slik at jeg vil ha så store rør som mulig. Jeg finner kun vinklede fittings til 12mm, 13mm etc. Eventuelt om noen kan hjelpe meg og linke til eventuelle adaptere jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Bruk vanlig 90 Svivler med røradapter til 16mm https://www.techbay.no/category.html/svivler Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Takk for svar. Det endelige valget på hvordan buildet ser ut ble temmelig annerledes enn jeg hadde tenkt. Jeg har gått for kobberrør og prøver således å få en så rein look som mulig. I den forbindelse sliter jeg litt med å plassere drain-port ved tømming av systemet. I bunnen av radiatoren nederst til høyre er det en port som kunne ha blitt brukt, men her er kabinettbeinet i veien. Så porten må evt bli ved pumpa et eller annet sted. Noen som har noen forslag til hvor og hvilke splittere som kan brukes? Har styra såpass mye med dette nå at jeg har sett meg mer blind, enn jeg ser muligheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå