Gå til innhold

Nå er det mulig å kjøpe Bitcoins i minibank i Oslo: – Har blitt veldig populært

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så anonymt og bra ut.

Men kan man veksle sine bitcoins tilbake til sedler like anonymt uten at Skattefuten vil ha utbytte av gevinstene dine? Tipper at det er verre for å få gehør fra Skatteetaten for tilbakeveksling på norsk jord, uten å måtte tilkjennegi personalia.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bitcoins var ment å være et spark opp over i systemet MOT bankene,

Pga. folk ikke stoler på banker lengre,, å nå kommer det en "jurist i Finansforbundet"

og forteller oss at bankene har begynnt å godta dette ?

Har bank systemets lange fingre nådd helt fram til bitcoins ?

Trist..

Lenke til kommentar

Så anonymt og bra ut.

Men kan man veksle sine bitcoins tilbake til sedler like anonymt uten at Skattefuten vil ha utbytte av gevinstene dine? Tipper at det er verre for å få gehør fra Skatteetaten for tilbakeveksling på norsk jord, uten å måtte tilkjennegi personalia.

Det får jeg da håpe man ikke kan.

Lenke til kommentar

Ok så da gjenstår det å "hvitvaske pengene" på en eller annen måte. Og det spenner sannsynligvis fra alt i fra anarkistoverbeviste mennesker til tungt kriminelle, selv om begge grupperinger blir sett på som avvik og kriminelle i statens øyne.

Bitcoins kan handles en hel del ting og tjenester for. Spesiellt etter at finansmarkedene har godkjent denne verdiløse valutaen som legitim, da det handles på børser og andre opplegg som disse minibankmaskinene over en lav sko. Verdien kommer vel mye av at folk gir det en verdi at valutaen er anonym. Det tror jeg, men vet ikke skråsikkert.

Folk gir jo verdi på alt slags verdiløse ting uansett. Pokemon-samlerkort til Den norske krone (valutaen) og en helt drøss med andre greier.

Jeg eier forøvrig ingen kryptovaluta, men synes konseptene og det som skjer mellom partene er litt fascinerende å følge noe med på.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

12% kommisjon. Hold dere langt unna. Rein svindel

Er dette egentlig så ille? Sist jeg sjekket localcoin

var samtlige mer grpdige enn dette. Og flertallet av onlinebørsene krever nå innsending av passkopi eller liknende. Kraken er et hederlig unntak, og rimelig, men tar bare imot kontooverføringer, så brukervennligheten lider jo av det. Er vel knapt noen igjen som lar deg kjøpe BTC med kort uten noe mer fuss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...