Gå til innhold

Super Nintendo Entertainment System Classic er annonsert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den norske prisen er for høy ja. Prisen burde ha ligget på 999,-./995,-.

For selv til 999,- så tjener de ca. 160kr pr konsoll og det hadde vært om de kjøpte de til utsalgspris i USA ($79,99) og betalt norsk moms av den summen.

Men vi vet jo alle at de ikke betaler den summen pr. konsoll. Og legg til at den koster 1490,-, så tjener de vanvittige 650kr minimum pr. konsoll.

Det er vel sånn det er. Dyrere ting har lavere marginer, mens småting som dette har store fordi det er der salgene ligger. Dog er jo dette et produkt med begrenset opplag, så da kunne de jo kanskje nøyd seg med 160kr skulle en tro?

Lenke til kommentar

I en fornuftig verden burde det det.

Vel, i en fornuftig verden ville ikke Brexit og Donald Trump skjedd. Får ta til takke med den vi har. Meen i all seriøsitet, så mener jeg 1500 kroner er høyst overkommelig for et samleobjekt i Norge anno 2017, spesielt når det faktisk inkluderes et nyslipp. Jeg vil vel påstå at dersom man ikke kan se seg råd til å betale 1500 kroner for dette, skjønner jeg ikke helt hvordan man kan se seg råd til gaming som hobby i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Vel, i en fornuftig verden ville ikke Brexit og Donald Trump skjedd. Får ta til takke med den vi har. Meen i all seriøsitet, så mener jeg 1500 kroner er høyst overkommelig for et samleobjekt i Norge anno 2017, spesielt når det faktisk inkluderes et nyslipp. Jeg vil vel påstå at dersom man ikke kan se seg råd til å betale 1500 kroner for dette, skjønner jeg ikke helt hvordan man kan se seg råd til gaming som hobby i det hele tatt.

Et samlerobjekt? Det er vel kanskje det pga kunstig lav tilgjengelighet forsåvidt, men personlig ser jeg ikke på det som noe jeg kjøper som et samleobjekt (og derfor blir det ikke noe kjøp)

AtW

Lenke til kommentar

Et samlerobjekt? Det er vel kanskje det pga kunstig lav tilgjengelighet forsåvidt, men personlig ser jeg ikke på det som noe jeg kjøper som et samleobjekt (og derfor blir det ikke noe kjøp)

AtW

Samleobjekt er det uavhengig av hva du ser på det som.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så bruker jeg alt for mye på gaming, men den boksen er ikke verdt 1500, og det priser heller ikke Nintendo den til. Det er noen gribber av noen butikker som priser den til 1490, så nei den er ikke verdt det. Det er jo egentlig kun en emulator med et begrenset utvalg spill og et nostalgisk utseende. Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

Det er [ikke] butikkene, det er Bergsala.

Sannsynligvis, men ikke helt sikkert. Vi som fulgte med på forhåndsordre/priser den 27.6 så at GameStop først la den ut til 999,-. Så la CDON den ut til 1490,-, og endel andre butikker fulgte så etter på den prisen (Spillsjappa.no la den først ut til 1995,-  :nei:).

Etter noen timer så hadde også GameStop satt opp prisen likt med dem andre på 1490/1495,-

Så det lukter egentlig litt priskoordinering mellom butikkene her, på en vare som burde hatt en norsk veil. pris på typ 899/945,- inkl mva og avanse.  Flere butikker tok bestillinger på NES Mini i juli '16 og ved lansering på kr 745/799,-. Så det er bare å sammenligne.

Her er et svar Spillsjappa gav til meg i en e-post:

Hei

Prisen blir ikke høyere enn 1995, men kan muligens bli lavere.

Prisen ved sendingstidspunktet vil gjelde.

Under tusenlappen regner vi som helt usannsynlig med det lille antallet vi er lovet til lansering

Mvh

Spillsjappa

Men det kan jo gått hende alt dette kun er Bergsalas verk ja. De har jo gjort at alt Nintendo-relatert i Skandinavia har hatt bortimot dobbelt pris i ~ 30 år, så hvorfor gi seg nå.

Bare litt merkelig at NES Mini hadde ganske "normal" pris, men Bergsala satte jo prisen før de så den enorme hypen, og at Nintendo kom til å lage ganske så få (2,3 mill. globalt). De "glemte" derfor å melke oss for superprofit på den :hm: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...