Gå til innhold

ZTE, Xiaomi eller OnePlus?

Anbefalte innlegg

Hei,

Kikker litt på mobiler i toppsjiktet av Kina-merkevarer, fordi jeg synes det er spennende og fordi jeg håper å spare litt penger. Har gode erfaringer med Xiaomi fra tidligere, nettbrett og telefoner, men vurderer nå tre merker og modeller opp mot hverandre.

Xiaomi Mi6 er sprutsikker og er (for meg?) en mer kjent merkevare. Fås i versjon med keramisk belegg bak i stedet for metall som sikkert er litt stilig? Synes denne har en litt liten skjerm på 5.15", da jeg har hatt nexus 6 i snart 2.5 år og blitt veldig glad i den store skjermen. Denne har også bluetooth 5.0, og QuickCharge 3.0. Virker ikke å støtte Bånd 20/800MHz 4G, men vet ikke hvor utbredt det er? $430/515 for hhv. 64/128 GB ROM. Eneste kamera med optisk bildestabilisering. Kan ikke filme i 1080p 60fps, men 720p 120fps. Mangler hodetelefonport.

ZTE Nubia Z17 Sprutsikker. Fåes med hele 8 GB RAM, men toppspeccet koster denne $700 med 8 GB RAM og 128 GB ROM. Ser ut som den mangler 3.5mm jack for øretelefoner, ingen krise. QuickCharge 4.0+ er kult, selv alle laderne mine er QC2.0. Kun Bluetooth 4.1, noe jeg synes er litt dårlig siden den mangler minijack og burde vært mer fremtidsrettet på trådløs-fronten. Stor og fin skjerm på 5.5", men "bare" 3200 mAh batteri kontra 3300 og 3350 mAh på de andre.

OnePlus 5 Har også 8/128GB RAM/ROM til $50 mindre enn Nubia Z17, men er ikke sprutsikker og har en klønete "Dash Charge" hurtiglading som krever spesielle kabler i tillegg til Dash Charge vegglader. Bluetooth 5.0. Har lest at denne tar blurry bilder om du ikke holder telefonen klin i ro.

Alle har samme prosessor, en nyere Snapdragon 835, fingeravtrykkleser, dobbelt kamera og NFC.

Tar gjerne påpek på funksjoner jeg har glemt eller ført opp feil. Kan forsåvidt også ta tips om andre telefoner i dette segmentet!

Endret av HSPalm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg valgt Oneplus 5, selv om den ikke er vannavvisende. Det har med UI å gjøre for min del. Den har også støtte for de norske LTE båndene. Bildene har fått både gode og mindre gode tilbakemeldinger

Er ganske sikker på at alle disse telefonene er gode. Men Nubia koster vel mer enn $50 mer, nærmere $150.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt Oneplus 5, selv om den ikke er vannavvisende. Det har med UI å gjøre for min del. Den har også støtte for de norske LTE båndene. Bildene har fått både gode og mindre gode tilbakemeldinger

Er ganske sikker på at alle disse telefonene er gode. Men Nubia koster vel mer enn $50 mer, nærmere $150.

Men etter å ha lest at dem jukser på benchmark-tester så blir jeg litt sur på dem.

Sjekket igjen, vet ikke hvor jeg har hentet prisene fra, men såvidt jeg kan se nå skiller det $110, hvor OP5 angivelig er på "tilbud" satt ned fra $725

https://www.banggood.com/ZTE-Nubia-Z17-Dual-Rear-Camera-5_5-inch-8GB-128GB-Snapdragon-835-Octa-core-4G-Smartphone-p-1159349.html

https://www.banggood.com/OnePlus-5-5_5-inch-8GB-RAM-128GB-ROM-Qualcomm-Snapdragon-835-Octa-Core-4G-Smartphone-p-1164137.html

Etter å ha hatt en OnePlus 3 i et drøyt år vil jeg ikke kalle Dash Charge klønete, snarere tvert i mot! 

Eneste fordelen jeg ser med Dash Charge er at spenningen er alltid 5V, med strøm opp mot 4 ampere. M.a.o. den greier å utnytte 5V 2.4A ladere, som det er mange av, og det tror jeg ikke QC(2.0 hvertfall)-telefoner kan. Jeg synes det er klønete at man må ha egne kabler, og jeg synes det er klønete å måtte skifte ut alle mine QC3.0 ladere og micro-usbkabler. Sistnevnte poeng er ikke direkte Dash Charge sin feil, da :). Helt sikkert en ålreit teknologi som lader fort, det skal jeg ikke si noe på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132

Er på jakt etter en rimelig kinamobil med 5.5" skjerm og fingerprint i front.

Noen anbefalinger?

Jeg ser på Elephone, Gretel GT 6000, Xiaomi, Umidigi, Meizu

Akkurat nå synes jeg både pris og hva jeg har sett på Gretel GT 6000 ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...