Passelat1-8 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Passat 1,8 bensin. 2001 model svågeren min satte fra seg passaten sin for 6 måneder siden fordi den ikke ville starte. Tenkte jeg skulle prøve å hjelpe han men å finne ut hva problemet var. Vi koblet startkabler fra en annen bil over til passaten. Passaten startet og gikk som den skulle. vi kjørte velt rundt i en 40 minutter før vi satten den fra oss på tomgang hjem til han . motoren gikk veldig fint iløpet av kjøreturen. bilen stoppet av seg selv etter 20 min på tomgang. Så vi prøvde å starte den igjen men det ville den ikke. når man vrir over tenninga over til hakket før starteren går rundt tikker det veldig fra et rele ved sikkringene. og bensinpumpa pulserer. Jeg har aldri hørt om en bensinpumpe som har hatt slik gange. nesten akkurat som den skrur seg av å på 4 ganger i sekundet. Det neste jeg gjorde var å åpne inn til luftfilteret for å spraye startgass for å forsikkre meg om at det bare var bensintilførselen som er problemet. Men passaten ville ikke tenne i det heletatt. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Prøvd å lade batteriet? Hvis dynamoen er dårlig gikk den kanskje tom for strøm. Alternativt skar den seg etter 20 min på tomgang pga defekt kjølevifte? PS. Lettere å få respons hvis du bruker en normal/lesbar skrift. 1 Lenke til kommentar
Passelat1-8 Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Vet ikke helt hvordan jeg fikk til dette?? bateriet er nytt og jeg har ladet det fult. Sjekket alle jordinger. Passat 1,8 bensin. 2001 model svågeren min satte fra seg passaten sin for 6 måneder siden fordi den ikke ville starte. Tenkte jeg skulle prøve å hjelpe han men å finne ut hva problemet var. Vi koblet startkabler fra en annen bil over til passaten. Passaten startet og gikk som den skulle. vi kjørte velt rundt i en 40 minutter før vi satten den fra oss på tomgang hjem til han . motoren gikk veldig fint iløpet av kjøreturen. bilen stoppet av seg selv etter 20 min på tomgang. Så vi prøvde å starte den igjen men det ville den ikke. når man vrir over tenninga over til hakket før starteren går rundt tikker det veldig fra et rele ved sikkringene. og bensinpumpa pulserer. Jeg har aldri hørt om en bensinpumpe som har hatt slik gange. nesten akkurat som den skrur seg av å på 4 ganger i sekundet. Det neste jeg gjorde var å åpne inn til luftfilteret for å spraye startgass for å forsikkre meg om at det bare var bensintilførselen som er problemet. Men passaten ville ikke tenne i det heletatt. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Var det noen i bilen da den gikk de 20 minuttene på tomgang, som hadde et øye med evt varsellamper? Hvis kjøling ikke er i orden, f.eks. for lite kjøleveske, termostat som ikke åpner eller vifte som ikke går er 20 minutter plenty til å bli så varm at den skjærer seg. Men de skulle det lyst varsellamper i god tid før noe skjedde. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 (endret) Mål ladespenninga først. Du beskriver akkurat hvordan elektronikken oppfører seg når den får for lite strøm. Den bør ikke ligge under 14v Endret 3. juli 2017 av Opelduude Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Mål også spenninga på batteriet før du prøver å starte. Du skal ha rundt 12,6V. har du 12,0V eller lavere er batteriet så godt som flatt. Lenke til kommentar
Passelat1-8 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Det er god kompresjon i motor når jeg siver den rundt. Tror ikke den har skjært seg. Skal prøve å måle batteriet når jeg har kommet meg hjem fra ferie. Det jeg har prøvd i etterkant er å koble strøm direkte inn på drivstoffrellet. Å da fungerer det slik det skal ingen rare lyder. Men jeg tror gnist fra pluggene er fraværende da det på ingen måte var noe form for tenning. Jeg har klødd meg mye i hode mens jeg har sett på ledningediagram. Det jeg har kommet fram til er at det er to ledninger fra ECU som går til blant annet. Coil og bensinpumperellet. Kan jeg ha en defekt ECU? Lenke til kommentar
Passelat1-8 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Det er god kompresjon i motor når jeg siver den rundt. Tror ikke den har skjært seg. Skal prøve å måle batteriet når jeg har kommet meg hjem fra ferie. Det jeg har prøvd i etterkant av de eldre innleggene mine er å koble strøm direkte inn på drivstoffrellet. Å da fungerer det slik det skal ingen rare lyder. Men jeg tror gnist fra pluggene er fraværende da det på ingen måte var noe form for tenning. Jeg har klødd meg mye i hode mens jeg har sett på ledningediagram. Det jeg har kommet fram til er at det er to ledninger fra ECU som går til blant annet. Coil og bensinpumperellet. Kan jeg ha en defekt ECU? Endret 13. juli 2017 av Passelat1-8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå