sirius Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har hentet ned Mandrake Linux 9.2 iso og brent den ut på plate. Maskinen starter ikke opp med denne platen. Hvordan går jeg frem for å innstallere den på HD. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Gå inn i BIOS og sjekk om CD-ROM er satt opp som boot device før harddisken din. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Står cdrom som first bootdevice i bios? edit: litt sent ute ja. Endret 6. desember 2003 av moyner Lenke til kommentar
sirius Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Ja maskinen er satt opp for start fra cdrom. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Kjør fra diskett, det står forklart på mandrakesiden hvordan du går frem og gjør det. Prøv å slå av ACPI, det kan også være et problem, husk å slå det på etter på, for windows vil ikke boote uten det hvis du installerte med ACPI på. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Du har brent iso-filen som et image, og ikke f.eks. bare brent iso-filen som en fil på CD-en? Hvis du har et annet OS, sjekk hvordan filene på CD-en ser ut. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Isoen er brent som et image. Filene på CD platen ser ok ut. Hvordan lager men en oppstart diskett ? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sett Mandrake-CD'en inn mens du er i XP, da skal den starte opp med en pen meny som gir deg mulighet til det. Hvis ikke finner du et program som heter noe lignende rawritewin under dosutils på cd'en. Roter du litt rundt på cd'en finner du også en mappe med img-filer, og en readme. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Misforstå meg rett, men du hart lastet ned de tre iso filene under mandrake 9.2 for x86 ikke sant? jeg har bare lagt merke til at du hele tiden referrer til iso filen, og ikke filene, så tenkte vi bare kunne få klarlagt at det ikke var problemet. og at du bruker cd 1 til å installere med, tror at en av de andre ikke autobooter.... Endret 7. desember 2003 av TimeTwister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå