Havvat Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 hei folkens, kameranoob her. Hva er et bra kamera for en nybegynner som vil ha veldig gode bilder go som ikke vil bruke mer enn 2500 kr på kamera? når jeg mener gode bilder så mener jeg like gode som wallpapers man finner på google og såmt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Tja, mht systemkamera så er det kun de aller billigste pakkene du får til den prisen. Du kan nok ta gode bilder med det utstyret, men det kommer an på hvor dyktig, kunnskapsrik og erfaren du er - ikke selve utstyret. Ellers, med et budsjett på 2500 kr vil du nok være bedre tjent med å se på bruktutstyr. Da får du mer for pengene, og med ditt budsjett er det uansett ikke siste nyeste teknologi du får om du kjøper nytt. Har du tenkt på hva slags bilder du ønsker å ta, og i hva slags forhold? Hva slags kamera har du selv sett for deg? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Det ligger mange fine kamera på finn.no. Jeg kan trygt anbefale både Canon EOS 550D og Panasonic G5. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98986495 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=94729298 Edit: Det dukket nettopp opp et 550D med ekstra Samyang fisheye objektiv til en god pris https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99179313 Endret 26. juni 2017 av Omnithunder Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Finnes vel ikke noe spesifikt kamera som tar bilder i wallpaperkvalitet, det stiller krav til fotografen og i mange tilfeller ørten timer med redigering for å få det perfekt med smell i fargene. Lenke til kommentar
Havvat Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Tenker mest på å ta naturbilder både om dagen og om natten så det må være et kamera som har er godt i lavt lys Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Når det kommer til landskapsbilder, så har optikken du henger foran på kameraet generelt mye mer å si for sluttresultatet enn selve kamerahuset. De fleste kameraer med omtrent samme sensorstørrelse har rimelig jevnbyrdig bildekvalitet, så det er mest hvor bra lyset projiseres på den sensoren som bestemmer hvor bra sluttresultatet blir. Og der er hovedregelen at du får det du betaler for, men i dag så er selv den billige optikken såpass bra at så lenge du har nok lys å jobbe med til at du kan blende ned litt så klarer du å få bra bilder. Når det er svakt lys så stiller ting seg annerledes. I skumring og utover så skal du slite med å få særlig gode bilder håndholdt med kamera og optikk til ditt budsjett. Den enkleste løsningen er å bruke litt mer penger på å skaffe seg et passe stødig stativ og lære triksene for å minimere vibrasjoner når kameraet står på det. Da kan du kjøre på med omtrent så lang lukkertid du trenger for å få nok lys. Hvis du skal prøve å fotografere håndholdt i skumringslys, så må du nok fort femdoble budsjettet ditt om ikke mer. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Tja, en 50 1.8 koster jo ikke all verdens. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Kommer jo an på hva man legger i begrepet "naturbilder", selvsagt, men personlig ser jeg ikke på 50mm (på cropformat, som det formodentlig er snakk om på dette budsjettet) som en særlig anvendelig brennvidde når jeg er ute på tur. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det ligger to Sony a5000 på finn.no til den prisen. Det er både et fint point and shoot - kamera når du ikke vil fikle med settinger, du har alle muligheter for manuell påvirkning når du vil kose deg med det, og det finnes et godt utvalg med objektiver, også på bruktmarkedet, når du vil utvide bruksområdet. Lenke til kommentar
Havvat Skrevet 7. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2017 Jeg kan litt bilderedigering også, så kan "piffe" opp bildene litt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå