Gå til innhold

Tyrkiske barn får ikke lenger lære om evolusjon

55 stemmer

1. 1. Bør barn lære om evolusjon?

• Ja
      52
    • Nei
      3
  2. 2. Er evolusjon forenlig med religioner som islam og kristendommen?

• Ja
      16
    • Nei
      39

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For all del, det er en viss fordel å være kompetent i det faget man skal undervise i. Dog ser jeg ikke helt relevansen..?

Det blir som en som underviser i kjemi benekter eksistensen av atomer. Flydesignere som benekter aerodynamikk. Smittevernleger som benekter eksistensen av bakterier.

På meg virker det naivt å annta at en lærer som fullstendig benekter grunnlaget i den som undervises vil gjøre en god jobb. I ALLE sammenhenger ellers blir man ansatt pga kvalifikasjoner. Her vil vedkommende være fullstendig diskvalifisert i jobben. Man må dessuten også lure på hvorfor de velger å undervise i dette faget, ligger det en agenda bak ?

Lenke til kommentar

Har selv vært borti lærere som ikke kunne forklare evolusjon... Den ene så ingen grunn til det heller, for adam og eva var da helt sant, ikke sant? Og den andre hadde såvidt lært seg det nødvendige for å komme igjennom pensum.. Og dette var i Norge... 

Så det kommer helt an på lærerne, om de er kompetente og ikke minst om de selv er overtroiske og tror på røver historien i bibelen... For tror de på røverhistorien i bibelen er de langt mindre villige til å fremme og lære bort evolusjon HER i landet også... 

Så kanskje vi skulle begynne å kikke litt på vårt eget skoleverk før vi kritiserer andre lands skoleverk? Er faktisk ikke stort elevene lærer om evolusjon her til lands heller, det kommer som sagt helt an på læreren...

Nekter en elev å komme til undervisningen i religion så skal du se reaksjon da... Da blir både mor og far haste innkalt på "teppet" på rektors kontor der de skal vite hvem som har lært poden om de manglende bevisene for jesus.. Når religions læreren til overmål er blodkristen kan du jo tenke deg hvor vanskelig det var å fremlegge dette uten å fornærme hespetreet personlig, noe jeg ikke klarte... At rektoren underveis i samtalen satt og vred seg i forlegenhet og skam over sin egen ansattes enorme mangel på rasjonalitet, logikk og kritisk tenkning så ikke ut til å affisere den kristne læreren noe, hun fastholdt at bibelen var sann fordi den var hellig og det var lite annet hun ville høre på, så det endte med at vi, min eks og jeg, måtte love at poden vår skulle komme til K-rle i bytte mot at det kristne hespetre lovte å la være å forkynne dritten sin som sannhet... 

Når jeg flagget manglende opplæring om evolusjon var det ingen som reagerte... Sånn er norsk skole av i dag... Evolusjon hysjes ned og religiøst visvas læres bort som om det skulle være sant... Altså et større hykleri enn det Erdogan bedriver... Han er i det minste ærlig i hva han bedriver.. 

Lenke til kommentar

Så kanskje vi skulle begynne å kikke litt på vårt eget skoleverk før vi kritiserer andre lands skoleverk? Er faktisk ikke stort elevene lærer om evolusjon her til lands heller, det kommer som sagt helt an på læreren...

Læreplanen i naturfag i Norge sier at alle skal lære om evolusjon i løpet av 8-10 klasse.

Pga mangel på naturfagslærere kan det sikkert være noen som gjør en dårlig jobb her, men de skal faktisk lære om evolusjonsteorien.

Lenke til kommentar

Læreplanen i naturfag i Norge sier at alle skal lære om evolusjon i løpet av 8-10 klasse.

Pga mangel på naturfagslærere kan det sikkert være noen som gjør en dårlig jobb her, men de skal faktisk lære om evolusjonsteorien.

Som sagt, nivået er skremmende lavt enkelte steder... Vi ser jo "fruktene" av det lavmålet i denne tråden til og med, der enkelte tror på jernalder myter fremfor moderne kunnskap og viten... Sier jo litt om skolesystemet, ikke sant?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tipper at de som påberoper seg å vite om en eller annen avansert teori men samtidig feiler i å gjøre seg forstått med sin forklaring, neppe har særlig peiling og er dermed en nokså vanlig troende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...