Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dagpenger - unngå karantenetid

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at om man sier opp hos en arbeidsplass, så har man 3 måneders karantenetid før man kan søke om dagpenger?

Gjelder dette også om man er ansatt som tilkallingsvakt?

Har hatt en tilnærmet 100% stilling i noen år, hvor til høsten dette blir redusert betraktelig, noe som vil resultere at jeg ikke får betalt regninger ol.

Noen som vet hvordan dette kan ordnes? Allerede godt i gang med søking på andre steder, men dette er jo en prosess som fort kan ta litt tid før man får noe sikkert svar ol. :) Tips?

Anonymous poster hash: d985c...435
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kun er tilkallingsvikar melder du deg ledig/som jobbsøker nå. På meldekort fyller du inn når du jobber, og etterhvert som du får mindre vakter vil du gradvis gå over til ledighetstrygd fra NAV.

At du ikke får flere vakter som vikar er ikke noe du kan lastes for, ergo får du ikke karantenetid.

Endret av skripis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Grunnen til at jeg vil si opp stillingen "fortest mulig" er jo fordi etter oppsigelsestiden min er over, så blir jeg nedsatt voldsomt mye i timer, noe som ikke dekker utgiftene mine.

Så på en måte sier jeg jo opp frivillig, men det er jo som nevnt pga timer som forsvinner.

De andre jobbene som er blitt søkt på har oppstart måneden etter oppsigelsestiden min (dersom jeg sier opp i denne måneden), så derfor jeg vil satse på de.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Grunnen til at jeg vil si opp stillingen "fortest mulig" er jo fordi etter oppsigelsestiden min er over, så blir jeg nedsatt voldsomt mye i timer, noe som ikke dekker utgiftene mine.

Så på en måte sier jeg jo opp frivillig, men det er jo som nevnt pga timer som forsvinner.

De andre jobbene som er blitt søkt på har oppstart måneden etter oppsigelsestiden min (dersom jeg sier opp i denne måneden), så derfor jeg vil satse på de.

For all del, ikke si opp før du har fått jobb andre plasser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...