Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dagpenger mens man er mellom to jobber?

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det som at man i utgangspunktet må være arbeidssøker for å få dagpenger..

Så er jeg i en situasjon der jeg har mistet jobben min.

Jeg har allerede klart å finne meg ny jobb, men av naturlige årsaker vil de at jeg skal begynne først etter sommerferien.

Vil det diskvalifisere meg som dagpengemottaker at jeg allerede har ordnet meg ny jobb? Anonymous poster hash: cbe3b...fd8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!

Jeg vil selvsagt være reell arbeidssøker også denne perioden, jeg håper fortsatt å kunne dra i land et ferievikariat i passende stilling.

Dette med å være arbeidsledig er noe nytt for meg, jeg har hittil aldri vært arbeidsledig i løpet av nærmere 20 år i arbeidslivet og ønsker selvsagt fortsatt å unngå dette.

Dumt tidspunkt jeg fikk oppsigelse på nå, men det er jo greit at drømmejobben er klar når ferieavviklingen er ferdig. Anonymous poster hash: cbe3b...fd8

Lenke til kommentar

Når man mister jobben så har man noe oppsigelsestid der man fortsatt får betalt enten man har oppmøteplikt eller er fritatt for det. Det er først etter den tiden man regnes som arbeidsledig. Når man blir sagt opp så er det så vidt jeg husker 2 uker fra man ikke blir lønnet lengre til man kan motta dagpenger.

Om man sier opp selv så forlenges de to ukene. En lengre opp her sa 6 uker, men jeg husker muligens feil 8 uker.

Ja, man må være reell arbeidssøker i perioden, men jeg er usikker på om opphold mellom to jobber teller på den måten selv om man søker etter midlertidig arbeid. Jeg tror vi trenger noen med ekspertise her for å få et skikkelig svar på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...