Gå til innhold

[Løst] Batteritiden på iPhone er betydelig svekket etter tre år, reklamasjon eller må jeg betale?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg kjøpte min iPhone 6 i 2014 (snart tre år siden), men de siste to månedene så har batteritiden gått fra en hel dags bruk til å måtte lade 4 ganger daglig. Siden det er 5 års reklamasjon på mobiltelefoner så tenker jeg at det må være en grei klagesak, men på Apple's nettsider så står det at batteribytte koster penger så lenge man ikke har Apple Care.

Det er også to riper i skjermen, og jeg regner med at de prøver seg på at den derfor er for "hardt" brukt eller noe sånn at jeg ikke får det på reklamasjonen.

Noen som har erfaringer med å bytte batteri og hvordan Eplehuset håndterer sånt etter 3 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en sak som stadig vekk dukker opp, og jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei med det. Det er 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner, men bare 2 år på batteriet.

Ut over det kan det være en diskusjon om batteriet er en del av mobiltelefonen eller ikke, når en bruker ikke har anledning til å bytte det selv, men der finnes det meg bekjent ikke en fasit.

http://www.dinside.no/okonomi/fem-minutter-batteri-ikke-odelagt-mener-komplett/61015043

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...