Fremtidig Med.stud. Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) Hei. Jeg lager denne tråden i håp om å få hjelp til å velge de resterende privatistfagene jeg skal ta. Satser på å komme inn på medisin UiO høsten 18. Må studere for å få 2 tilleggspoeng til høsten og vil med det ha 66,5 poeng. Skal ta Geofag 1 da jeg mangler 0,5 realfagspoeng og håper å få 6 der, da jeg har 6 i Geografi. Disse fagene er de som er aktuelle, er også åpen for å ta noen nye fag som ligger nederst her: · Samfunnsfag: 5 · Matematikk 1P: 5 · Engelsk Vg1: 5 · Historie: 5 · Kroppsøving: 4 · Hovedmål/bokmål: 4 · Sidemål/nynorsk: 4 · Kjemi 2: 5 + 5 · Fysikk: 5 Geofag 1 0,5 realfagspoeng F.eks. · Samfunnsgeografi · Psykologi 1 Kan til opplysning si at jeg er sterk i realfag, men heller ikke dårlig i samfunnsfaglige fag. De resterende fagene mine har jeg 6 i, bortsett fra fransk og biologi 2 skriftlig som jeg har 5 i. Angående matte så har jeg S1+S2. Håper noen kan hjelpe Endret 25. juni 2017 av Fremtidig Med.stud. Lenke til kommentar
TTurbulens Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Kroppsøving er det første jeg ville tatt opp om jeg var sånn passe aktiv og i form. Slik jeg forstår det trenger du ikke å fordype deg i flere fag? Altså at du har 2 eller fler fag med 1+ 2 (feks. Psykologi 1+2? Du står derfor fritt til å velge et 140 timers fag å bytte ut med det opprinnelige? jeg har 6 i psykologi 1, som er ganske så greit og ta opp. Det meste av faget dreier seg bare om de ulike retningene, samt de mest kjente teoriene. 1 Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Samfunnsfag og 1P er i allefall de soleklart enkleste av disse å ta opp. Lenke til kommentar
Fremtidig Med.stud. Skrevet 25. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2017 Kroppsøving er det første jeg ville tatt opp om jeg var sånn passe aktiv og i form. Slik jeg forstår det trenger du ikke å fordype deg i flere fag? Altså at du har 2 eller fler fag med 1+ 2 (feks. Psykologi 1+2? Du står derfor fritt til å velge et 140 timers fag å bytte ut med det opprinnelige? jeg har 6 i psykologi 1, som er ganske så greit og ta opp. Det meste av faget dreier seg bare om de ulike retningene, samt de mest kjente teoriene. Har fordypning i S1+S2, Biologi 1 + 2 og Kjemi 1+2, så står fritt til å velge. Men kan ikke bytte ut noen pga. må ha 4 realfagspoeng, men kan ta fag i tillegg da det ikke er noen begrensning på hvor mange programfag man har. Det eneste som kanskje er dumt med kroppsøving er vel at det kreves ferdigheter i idretter, og er dessverre ikke noe god i idrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå