Gå til innhold

Ny analyse: Åpen kildekode og Git har mer å si for lønn enn om du bruker mellomrom eller tab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spekulerer på om dette har noe med interne retningslinjer å gjøre. Større selskaper som betaler ansatte godt pleier også å holde en streng og konsis stil på koden sin.

Selv så bruker jeg tab, men har en editor som automatisk konverterer dette til mellomrom.

Lenke til kommentar

Jeg spekulerer på om dette har noe med interne retningslinjer å gjøre. Større selskaper som betaler ansatte godt pleier også å holde en streng og konsis stil på koden sin.

Selv så bruker jeg tab, men har en editor som automatisk konverterer dette til mellomrom.

Da bruker du mellomrom, ikke tabs. Det er ikke slik at vi som bruker mellomrom sitter og trykker på space fire ganger for hvert innrykk...

Lenke til kommentar

Da bruker du mellomrom, ikke tabs. Det er ikke slik at vi som bruker mellomrom sitter og trykker på space fire ganger for hvert innrykk...

Ikke at jeg bryr meg om denne krigen, men jeg bruker tabs, men koden min er formatert med mellomrom. Automatisk konvertering er det beste av begge verdener. Jeg slipper å trykke mellomrom et dusin ganger, og jeg har finere oppløsning på formateringen min når jeg trykker backspace.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg om denne krigen, men jeg bruker tabs, men koden min er formatert med mellomrom. Automatisk konvertering er det beste av begge verdener. Jeg slipper å trykke mellomrom et dusin ganger, og jeg har finere oppløsning på formateringen min når jeg trykker backspace.

Jeg håper ikke de som bruker "tabs" faktisk tror at de som bruker space trykker fire ganger på space for å lage innrykk...

Space vs Tabs er jo om du bruker ett tab tegn eller fire mellomrom tegn i koden. Ikke hvilke taster man trykker på? Jeg kan jo sette opp at ctrl+alt+shiftt+F9 betyr fire mellomrom, uten at det er noe annet enn om IDE-en din setter inn fire mellomrom når du trykker tab?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg håper ikke de som bruker "tabs" faktisk tror at de som bruker space trykker fire ganger på space for å lage innrykk...

Space vs Tabs er jo om du bruker ett tab tegn eller fire mellomrom tegn i koden. Ikke hvilke taster man trykker på? Jeg kan jo sette opp at ctrl+alt+shiftt+F9 betyr fire mellomrom, uten at det er noe annet enn om IDE-en din setter inn fire mellomrom når du trykker tab?

Det er ikke fire, men to mellomrom som er det riktige! Sjekk selv i bibelen:

Yet there shall be a space between (...), about two

For å være litt seriøs, har du helt rett. Dog er det viktig å huske at det er mange program der ute som lar deg endre dette på et blunk.

Egentlig er ikke hvilken kodestil man velger så viktig, så lenge den er konsistent, og at det er den kodestilen jeg liker ;)

Lenke til kommentar

Space vs Tabs er jo om du bruker ett tab tegn eller fire mellomrom tegn i koden. Ikke hvilke taster man trykker på?

Det gjelder kanskje for deg ja, men jeg har observert nok av folk som trykker på space-knappen til å vite at det du sier ikke er sant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Space vs Tabs er jo om du bruker ett tab tegn eller fire mellomrom tegn i koden. Ikke hvilke taster man trykker på?

Det gjelder kanskje for deg ja, men jeg har observert nok av folk som trykker på space-knappen til å vite at det du sier ikke er sant.

Har du fortalt dem at de trenger profesjonell hjelp?
Lenke til kommentar

Har du fortalt dem at de trenger profesjonell hjelp?

:rofl:

At noen bruker space-tasten for innrykk endrer ikke på det faktum at når dette diskuteres av utviklere så handler det om hvilke tegn som lagres i kildekoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...