misanthrope Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Ikke ofte man ser europeere argumentere for at afrikanere skal flykte til Europa. Husk at det er en kostbar og farefull ferd, og at det er vanskelig å komme inn i Europa som asylsøker. Hvite som bor i Afrika og utsettes for etnisk rensing har A) Et faktisk krav på asyl, og B) Forutsetninger for å integreres 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) Hva er biologiske forskjellene som en rase burde være stolt av? Jeg har ingen kontroll på mine gener.Jeg synes ikke biologiske forskjeller er så viktige som kulturelle forskjeller. Men biologien er likevel en del av identideten i et samfunn. Identitetsfølelse er viktig for å bevare kulturen.Identitet baserte på sin ens gener kan føre til mange slags mentale lidelser. Vær stolt av den du er. Uansett hvilken rase du måtte tilhøre. Vær stolt av ditt samfunns identitet. Det er viktig for å videreføre sivilisasjonen.Samfunnet mitt er multietniske og multikulturelte det er jeg mest komfortabel med. Jeg kjeder meg etterhvert i monokulturellte samfunn. Om du derimot ikke har noen identitetsfølelse, eller skammer deg over din egen rase, kultur og samfunn, og du stimulerer til at andre også skal føle skam over sin egen kultur fremfor å være stolt av den, så er du et destruktivt element i din egen sivilisasjon.En burde være stolt av det som er positive men føle skam over det som er negative og slutt å gjenta det som er negative. Tidligere "southern culture " som mente det var ok å undertrykke/drepe pga rase burde skammer seg over det de gjorde, men være stolt av andre positive egenskaper (gjestfrihet, høflighet osv) av kulturen sin. Endret 14. juli 2017 av jjkoggan Lenke til kommentar
Psychopedia Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Identitet baserte på sin ens gener kan føre til mange slags mentale lidelser. Som hva? Høres ut som du prater ut fra ræva her. En burde være stolt av det som er positive men føle skam over det som er negative og slutt å gjenta det som er negative. Tidligere "southern culture " som mente det var ok å undertrykke/drepe pga rase burde skammer seg over det de gjorde, men være stolt av andre positive egenskaper (gjestfrihet, høflighet osv) av kulturen sin. Jeg ser poenget, men forklar meg gjerne hvorfor du trekker inn "tidligere southern culture", da dette ikke lenger eksisterer. Skal hvite kollektivt skamme seg over sine forfedre? Naturligvis er du ufin nok til å trekke inn et eksempel på en destruktiv hvit og forhistorisk kultur i en tråd som omhandler et pågående folkemord på nettopp hvite! Har du tenkt over hvordan man alltid må trekke frem forhistoriske eksempler på utbredt og brutal rasisme i Vesten dersom man skal rette fingeren mot hvite? Vestlig /europeisk kultur er den dag i dag den minst rasistiske og minst voldlige kulturen på planeten. Ja, det er mye vold og drap i USA, men mesteparten av voldelig kriminalitet begås i svarte og latinamerikanske miljøer - altså fremmed kultur i Vestlig kultur. Vær imidlertid klar over at alle land som i stor grad preges av problemer med slavehandel, svært høy grad av kriminalitet og svært høy grad av fattigdom er land som ikke domineres av hvite eller vestlig kultur. Mens nasjoner som man tradisjonelt sett kaller "Vesten" hvor europeere og hvite regjerer, ikke lenger har disse problemene i annen grad enn hva som importeres gjennom immigranter. Er ikke dette verdt å tenke over? Og utbredt rase- eller religionspreget hat, vold og drap er også noe som i aller høyeste grad eksisterer i miljøer som ikke reflekterer tradisjonelle vestlige verdier. Dette er faktisk et problem internt i asylmottak fordi det er så mange forskjellige kulturer og raser som samles på samme sted. Mens Vesten, som administrerer disse asylmottakene, gjør det de kan for å akseptere og tolerere andre kulturer. Det ser ut som at du selv foretrekker vestlige verdier når det gjelder toleranse og aksept av andre. Det må bety at du foretrekker vestlig kultur fremfor fremmed kultur, med mindre du selv kan peke til en annen kultur du liker bedre enn vestlig kultur. Forbered deg nå på fornektelse og kognitiv dissonans: Kan du si at vestlig kultur er bedre enn andre kulturer? Hvorfor er det så viktig å tilsidesette vestlig kultur til fordel for alle andre "minoriteter"? Hvis vestlig kultur har bedre verdier og holdninger, hvorfor skal disse verdiene og holdningene nedprioriteres i sitt eget samfunn til fordel for inntrengende, laverestående, og mer destruktive kulturer? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Som hva? Høres ut som du prater ut fra ræva her.Nevroser rundt hvordan en ser ut er veldokumentertJeg ser poenget, men forklar meg gjerne hvorfor du trekker inn "tidligere southern culture", da dette ikke lenger eksisterer. Skal hvite kollektivt skamme seg over sine forfedre?Nei, de burde innrømme at det skjedde og rette feilene Naturligvis er du ufin nok til å trekke inn et eksempel på en destruktiv hvit og forhistorisk kultur i en tråd som omhandler et pågående folkemord på nettopp hvite! Hvisde begår folkemord burde de skammer seg og rette feilene som alle andre. Du har ikke overbevist meg at folkemord foregår. Litt tynn med kilderHar du tenkt over hvordan man alltid må trekke frem forhistoriske eksempler på utbredt og brutal rasisme i Vesten dersom man skal rette fingeren mot hvite? Vestlig /europeisk kultur er den dag i dag den minst rasistiske og minst voldlige kulturen på planeten. Ja, det er mye vold og drap i USA, men mesteparten av voldelig kriminalitet begås i svarte og latinamerikanske miljøer - altså fremmed kultur i Vestlig kultur.Jeg bor i et vestlig samfunn og er mer intersert i vestlige samfunn. Jeg har større forventninger på vestlige samfunn enn andre mindre utviklete samfunn Vær imidlertid klar over at alle land som i stor grad preges av problemer med slavehandel, svært høy grad av kriminalitet og svært høy grad av fattigdom er land som ikke domineres av hvite eller vestlig kultur. Mens nasjoner som man tradisjonelt sett kaller "Vesten" hvor europeere og hvite regjerer, ikke lenger har disse problemene i annen grad enn hva som importeres gjennom immigranter. Er ikke dette verdt å tenke over?Land utvikler seg på forskjellige måter, det er intersannte og kompliserte. Det ser ut som at du selv foretrekker vestlige verdier når det gjelder toleranse og aksept av andre. Det må bety at du foretrekker vestlig kultur fremfor fremmed kultur, med mindre du selv kan peke til en annen kultur du liker bedre enn vestlig kultur.Det er deler av alle kulturer som jeg kjenner som jeg er glad i og andre deler jeg mener er dumt Forbered deg nå på fornektelse og kognitiv dissonans: Kan du si at vestlig kultur er bedre enn andre kulturer? Den er bedre på flere måter men ikke alle Hvorfor er det så viktig å tilsidesette vestlig kultur til fordel for alle andre "minoriteter"? Hvis vestlig kultur har bedre verdier og holdninger, hvorfor skal disse verdiene og holdningene nedprioriteres i sitt eget samfunn til fordel for inntrengende, laverestående, og mer destruktive kulturer?Det er ikke nødvendig å tilsidesette vestlige verdier. Vestlige kultur er tolerante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå