bshagen Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jobber med Sør-Afrikanere i Afrika. Jeg har ikke tall personlig, og jeg er aldri enig med VR-katten i noe som helst, men akkurat her - som jeg får høre i fra Sør-Afrikanere selv, så er dette et reelt problem. Dette er dog noe de sier, jeg bor ikke der, så kan ikke verifisere noe som helst, men alle de som jeg jobber med har eller skal flytte ut av landet pga dette, da de er redde for hvordan landet står til om si 20 år Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 "Personangrep"? Du mener vel Genocide? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Jobber med Sør-Afrikanere i Afrika. som jeg får høre i fra Sør-Afrikanere selv, så er dette et reelt problem. Dette er dog noe de sier, jeg bor ikke der, så kan ikke verifisere noe som helst, men alle de som jeg jobber med har eller skal flytte ut av landet pga dette, da de er redde for hvordan landet står til om si 20 år Ja, der ser dere. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Nå kunne det være greit om du kom med noen statistikker da, for alt det jeg høre er i fra de jeg jobber med - de kommer ikke med papirer på dette akkurat. Uten dette så kan det liksom ikke være noe annet en anekdotisk, og i så tilfelle en litt verdiløs debatt 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Vel, hører man på nordmenn som stemmer FrP, så er det jo på tide å forlate Norge også snart: "Om 20 år kommer det til å være Sharia lov i Norge, og piskeslaggene kommer til å jalle nedover Karl Johan!". Men neida, seriøst. Når Sør-Afrika har blandt de høyeste mordratene i verden. Så er det ingen grunn til å anta at dette ikke går ut over hvite Sør-Afrikanere også, og gjerne i minst like stor grad som for resten av den svarte befolkningen. Som det tross alt er lett å skjønne føler at har berettigede hevn motiver. Ihvertfall om de ikke bor i rike strøk med private sikkerhets styrker som kan ta vare på sikkerheten demmes. Men om man skal gjøre noe med problemet, så nytter det ikke å isolere bare den ene gruppen. Og si; "hmm, hvordan skal vi få slutt på svart mot hvit vold?". Fordi volden har sitt utspring i fattigdom. Om arbeidsledigheten i Sør-Afrika var som i Norge hadde de ikke hatt noe særlig problemer der heller. Svart som hvit, hadde folk gått til og fra jobb, og lekt med sine barn i hagen etterpå. Svart mot hvit vold er ikke en rasistisk greie i bunnen. Det er en fattigdoms greie. Når vi ser hvor grotesk tortur disse innbruddstyvene påfører sine ofre. Så er det lett å se på dem som umenneskelige. Og sikkert også lett å glemme at dette er unntakene når det gjelder mord. De aller fleste tilfellene er der som her, mellom mennesker som allerede kjenner hverandre. At 4 promille av drapsofrene er ofre for svarte rasister som drikker rusdrikk brygget på batterisyre. Det er jo grusomme beretninger. Men det er også en utrolig uærlig tilnærming til problemene som Sør-afrika i dag er stilt overfor.. Og gjør heller absolutt ingenting for en saklig debatt.. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 volden har sitt utspring i fattigdom. Volden har sitt utspring i rasisme. Det er mange fattige i Moldova også, men de driver ikke med etnisk renskning der. I Sør-Afrika blir hvite drept fordi de er hvite. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Nå splitter du bare hår. Jeg sa at i bunnen er det på grunn av fattigdom. Som jeg så utdypet med eksempelet om dersom det hadde vært like lite arbeids ledighet der som i Norge. Så ville problemet vært mye mindre. Dersom det å fjerne fattigdom også fjerner problemet du snakker om. Så er det åpenbart ikke rasistisk begrunnet i bunnen. Vi har rasister i Norge også, til tross for at vi er ett av verdens rikeste land. Det ser det altså ut til å være umulig å bli helt forskånet for noen plass. Men igjen; 4 promille av alle mord i Sør-Afrika.. Ellers er det jo artig at du skulle trekke frem Moldova. Neida, der har det aldri vært noe problem: After the death of about 1,000 fighters, a cease-fire agreement ended the short civil war in June 1992. By this time, Moldova had become an independent nation. Beggars roam the streets of the Moldovan capital. In addition, serious human-rights violations continue to take place, especially in separatist Transnistria. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Fattidgom fører altså til at man får lyst til å drepe hvite? Man blir rasist av å være fattig? Endret 26. juni 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Fattidgom fører altså til at man får lyst til å drepe hvite? Man blir rasist av å være fattig? Blir du ikke lei av å drite deg ut? Eller skjønner du rett og slett ikke bedre enn dette? Ja selvfølgelig kan fattigdom være en utløsende faktor for rasisme. Hvorfor skulle det ikke kunne være det? Hvis bilen ikke starter, og så fyller du på bensin, og så starter den. Lot den da vær å starte i utgangspunktet fordi den var tom for bensin? Eller fordi den er en rasist? 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Ja selvfølgelig kan fattigdom være en utløsende faktor for rasisme. Ja, det er alltid godt å ha noen å skylde på. Hvite europeere er de nye jødene. "Det er de hvite sin skyld, de er rike og styrer alle bankene!" Folkemordet VR katten snakker om er ikke her ennå, men alt tyder på at det kommer. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Seriøst, hva var poenget med denne tråden. Kan du si noe om det ved hjelp av mer enn to setninger? Vel... du kan jo alltids sjekke tittelen til tråden: Hvorfor snakker vi ikke om angrepet på hvite bønder i Sør-Afrika? Endret 26. juni 2017 av geita_ 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Det er også forøvrig slik at det er mange i hvite og europeiske samfunn som er like fattige eller fattigere enn kolonistene, og de ikke bedriver noen nevneverdig vold. Likeså bedriver velstående og rike svarte vesentlig mer vold enn sine hvite og asiatiske og latino- motparter. Skal ikke se bort ifra at det er en genetisk komponent involvert og at svarte som er 100% H. Sapien rett og slett er mer aggressive og voldelige fordi det er de trekkene som i Afrika i uminnelige tider har vært dominante. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Seriøst, hva var poenget med denne tråden. Kan du si noe om det ved hjelp av mer enn to setninger? Vel... du kan jo alltids sjekke tittelen til tråden: Hvorfor snakker vi ikke om angrepet på hvite bønder i Sør-Afrika? OK, så du skjønner ikke hvor jævlig ironisk det er å etterspør diskusjon om et emne. Å så ikke diskutere det selv? Sør-Afrika har et stort problem med voldskriminalitet og mord. Men tilsynelatende skal man kun konsentrere seg om under 4 promille av ofrene. Og legge skylden på tenvæsken i stedet for mannen med fyrstikken. Det blir for dumt for meg. Så da er det naturlig å spørre hva han egentlig vil frem til. Er det så jævla rart? Uansett; takk for at du gjentok den ene setningen han bidro med i utgangspunktet, det hjalp virkelig............. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Blir du ikke lei av å drite deg ut? Rapportert. selvfølgelig kan fattigdom være en utløsende faktor for rasisme. Hvorfor skulle det ikke kunne være det? OMG. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Blir du ikke lei av å drite deg ut? Rapportert. Ja gud forby at du står for innleggene dine, eller faktisk diskuterte i trådene du starter... Du kom med en påstand om Moldova som var rimelig enkel å de-bunke, ingen kommentar fra deg. Gjentatt spør jeg hvorfor vi skal prioritere disse 4 promille av alle mord i Sør-Afrika høyest? VR-Katten: (Absoluut tyssssnaad...) Blir du ikke lei av å drite deg ut? VR-Katten: Jeg skal rapportere deg til mamma!! Vel, i det minste skjønner jeg hvorfor du ikke diskuterer.. Edit: Forresten, dumme meg: "POVERTY AND RACISM INEXTRICABLY LINKED, SAYS UN EXPERT" Endret 26. juni 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 "POVERTY AND RACISM INEXTRICABLY LINKED, SAYS UN EXPERT" Problemet med denne rapporten slik jeg ser det er at han ikke har noen måte å demonstrere at det er rasisme og ikke rase, som er problemet. Man har rett og slett antatt at alle menneskgrupper er like, og at det er rasisme som er årsak i forskjellene - og ikke forskjeller hos rasene. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Blir du ikke lei av å drite deg ut? Rapportert. Ja gud forby at du står for innleggene dine, eller faktisk diskuterte i trådene du starter... Du kom med en påstand om Moldova som var rimelig enkel å de-bunke, ingen kommentar fra deg. Gjentatt spør jeg hvorfor vi skal prioritere disse 4 promille av alle mord i Sør-Afrika høyest? VR-Katten: (Absoluut tyssssnaad...) Blir du ikke lei av å drite deg ut? VR-Katten: Jeg skal rapportere deg til mamma!! Vel, i det minste skjønner jeg hvorfor du ikke diskuterer.. Edit: Forresten, dumme meg: "POVERTY AND RACISM INEXTRICABLY LINKED, SAYS UN EXPERT" Jeg kjøper ikke ditt 4 promille argument. Heller ikke ditt fattigdom argument. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Ja gud forby at du står for innleggene dine, eller faktisk diskuterte i trådene du starter... Du kom med en påstand om Moldova som var rimelig enkel å de-bunke, ingen kommentar fra deg. Gjentatt spør jeg hvorfor vi skal prioritere disse 4 promille av alle mord i Sør-Afrika høyest? VR-Katten: (Absoluut tyssssnaad...) Blir du ikke lei av å drite deg ut? VR-Katten: Jeg skal rapportere deg til mamma!! Vel, i det minste skjønner jeg hvorfor du ikke diskuterer.. Edit: Forresten, dumme meg: "POVERTY AND RACISM INEXTRICABLY LINKED, SAYS UN EXPERT" Jeg kjøper ikke ditt 4 promille argument. Heller ikke ditt fattigdom argument. 4 promille er ikke et argument den ene veien eller den andre som sådan. Men det er enkel matematikk, og korrekt utregnet (bare ta 18673 - 0,375% så ser du det selv). Så om du ikke "kjøper" det, så sier du i grunnen at du ikke har noe særlig troen på matematikk. Og bevares, på dette tidspunkt ville ikke en gang det forbauset meg. Fattigdoms argumentet kjøper du heller ikke.. Neivel, pokker au, der vant du sannelig den diskusjonen også... Hvorfor har ikke jeg tenkt på denne uslåelige diskusjons teknikken? Bare å benekte all informasjon man ikke liker, "on the grounds that it would otherwise prove me to be wrong".. Genius.. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Du tar disse tallene ut av løse luften uten å se videoene. Hvite utgjør bare 10 prosent av befolkningen, men det er mer enn 10 prosent av de drepte som er hvite. Med det sier jeg over og ut i denne debatten. På tide å finne frem VR-brillene igjen. Endret 26. juni 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Du tar disse tallene ut av løse luften uten å se videoene. Hvite utgjør bare 10 prosent av befolkningen, men det er mer enn 10 prosent av de drepte som er hvite. Nei, jeg har ikke tatt tallene ut av løse luften. Jeg tok dem fra linken som du la ved i første post. Og tråden din er titulert: "Hvorfor snakker vi ikke om angrepet på hvite bønder i Sør-Afrika?". Som altså i fjor, igjen, i henhold til din kilde utgjør under 4 promille av det totale antallet drepte i Sør-Afrika samme år. Først nå på side 3 av denne tråden kommer du med en påstand om at det er over 10% av mordofrene i Sør-Afrika som er hvite. OK, kan ikke du være en engel å finne dokumentasjonen på det? Det burde ikke være så vanskelig om det er tilfellet. Og har vært hele poenget mitt gjennom tråden til nå. Du slenger bare ut en setning og en link, pluss det som like gjerne kunne vært KKK propaganda. Og så må man over de neste 3 sidene hale resten av poenget ut av deg. Om det er så viktig for deg, så burde du klare å poste en ordentlig første post!!! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå