Gå til innhold

Gdansk, Polen

Anbefalte innlegg

Jeg og typen skal til Gdansk i slutten av Juli. Vi er begge 18 år og lurer på om det er noen som har erfart utelivet der? Vi er begge 18 år og lurer på om det er 20-års grense på utestedene eller om de i det hele tatt sjekker leg?

Endret av Kristijon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og typen skal til Gdansk i slutten av Juli. Vi er begge 18 år og lurer på om det er noen som har erfart utelivet der? Vi er begge 18 år og lurer på om det er 20-års grense på utestedene eller om de i det hele tatt sjekker leg?

Har ikke vært i polen men andre tidligere øst blokk land og der er de veldig slakke på alders grenser, man kan fint få kjøpt alkohol selv om man er 13.

Lenke til kommentar

Gdansk består av 3 byer.

Gdansk som er hovedbyen, så har du Gdynia i midten og Sopott til venstre/vest... Husker jeg riktig så er Sopott strandbyen og bylivet.
Gdynia gamle byen og Gdansk hovedbyen.  Alt på en 30 min kjørelengde buss/trick/taxi om jeg ikke tar feil.

De henger sammens som Oslo1-oslo2-Oslo3, det er ikke noe mellomrom.. Så det blir bare en stor langstrakt by langs sjøen...

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Gdansk består av 3 byer.

Gdansk som er hovedbyen, så har du Gdynia i midten og Sopott til venstre/vest... Husker jeg riktig så er Sopott strandbyen og bylivet.

Gdynia gamle byen og Gdansk hovedbyen.  Alt på en 30 min kjørelengde buss/trick/taxi om jeg ikke tar feil.

De henger sammens som Oslo1-oslo2-Oslo3, det er ikke noe mellomrom.. Så det blir bare en stor langstrakt by langs sjøen...

Dette blit litt feil. De er ikke sammenhengende og Gdansk er en havneby ved elven og ikke ute ved sjøen. Tok tog som tar ca. 15 minutter mellom Gdansk og Sopot.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg ekspert på geografi, men å si at dem ikke er sammenhengende, de er jo det... Enda mer enn Stavanger-Sandnes-Bryne.
Kansje ikke hvis du går grundig til verks men overfladisk, så kan man påstå d, mener da jeg.. Har kjørt mc ifra Tyskland og gjennom 2 ganger.

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir noe problem, de er ikke så nøye på det.

Når dere først er der er det å anbefale å gå opp i tårnet på den steinkirken der. Ganske skummelt å gå opp, men konge utsikt. Det er også en stor festning litt lenger inn i landet som er en kort togtur unna.

Pass på tingene deres, folk stjeler mer der enn i Norge.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det er mange fine byer i Polen: Wroklaw, Poznan, Krakow... og det er absolutt å anbefale å reise dit med mye å se, lave priser og hyggelige folk.

Å investere i bolig der blir noe helt annet. Klimaet er ikke akkurat syden og med et veldig fremmed språk blir man lett helt utenfor samfunnet og det uten noe særlig miljø av festboende fra utlandet. De fleste polakker er hyggelige og ærlige, men det er knallharde kriminelle miljøer der og Polen er regnet som det mest korrupte landet i EU. En naiv og rik (etter lokale standarder) nordmann som skjønner lite av samfunnet der blir lett offer for mange som ønsker få penger ut av vedkommende.

Og prosjektet du viser til virker veldig overpriset etter lokalt prisnivå og området passer ikke for helårsbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...