Gå til innhold

CNBC forklarer Bitcoin og Ethereum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er Bitcoins fordeler?

Jeg er ingen ekspert, men det jeg har hørt er at Bitcoin satser på å være kryptovalutaenes svar på gull, og Bitcoin-entusiaster hevder at sikkerhet da er det viktigste. Bitcoin-entusiastene hevder at det er en tradeoff mellom flekbisilitet og sikkerhet. Ethereum er angivelig veldig fleksibelt og man kan derfor gjøre veldig mye med det, men det vil ikke bli like sikkert som Bitcoin, skal vi tro Bitcoin-entusiastene. Ethereum-entusiastene sier at dette bare er tull, og at Ethereum kun har fordeler sammenlignet med Bitcoin. 

Anonymous poster hash: 13802...ccd

Lenke til kommentar

Begge er de verste av fiat penger. De har ingen innebygget verdi.

Jeg vet ikke hva du mener med "innebygget verdi", men er det ikke verdifullt å kunne sende penger til den andre siden av jorden i løpet av noen få minutter, uten å gå gjennom en middleman?

Jeg mener at de ikke er backet av f.eks gull eller sølv.

Det finnes en kryptovaluta i Dubai eller noe, som er i oppstartssfasen og er backet av gull.

Lenke til kommentar

Begge er de verste av fiat penger. De har ingen innebygget verdi.

Jeg vet ikke hva du mener med "innebygget verdi", men er det ikke verdifullt å kunne sende penger til den andre siden av jorden i løpet av noen få minutter, uten å gå gjennom en middleman?

Jeg mener at de ikke er backet av f.eks gull eller sølv.

Det finnes en kryptovaluta i Dubai eller noe, som er i oppstartssfasen og er backet av gull.

Gull og sølv er fysisk og kan dermed konfiskeres. 

Det geniale med kryptovalutaer er at ingen kan stoppe transaksjonene. Hva skjer når staten konfiskerer gullet i Dubai? 

Lenke til kommentar

Jo, men poenget er at cryptovaluta er fiat. Fiat som ikke engang er backet av staten. De er dermed enda mer fiat enn statlige fiat penger.

De har ingen verdi i seg selv fordi de ikke er backet av noe som helst (f.eks gull eller sølv eller liknende).

Lenke til kommentar

Jo, men poenget er at cryptovaluta er fiat. Fiat som ikke engang er backet av staten. De er dermed enda mer fiat enn statlige fiat penger.

De har ingen verdi i seg selv fordi de ikke er backet av noe som helst (f.eks gull eller sølv eller liknende).

Vi må komme vekk fra dogmen om at fiat nødvendigvis er dårlig. Hvis kryptovalutaer skal være backet av noe fysisk så vil de være mer sårbare. 

En Bitcoin har ingen verdi i seg selv, men nettverket er gull verdt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...