Gå til innhold

Mini itx - God allrounder

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker hjelp til å sette sammen en liten og kompakt pc som skal brukes til Overwatch, bilderedigering og som "hjemmekontor maskin", dvs officepakken +++ 

Har ikke peiling på hva jeg trenger og hvor mye jeg må legge i pakken, men om jeg kommer under 15k inkl skjerm er det fint. Kan gå litt høyere om jeg får mye igjen for det :)

Da jeg ikke ønsker å bygge selv vil jeg helst benytte meg av en leverandør som kan sende en ferdig montert maskin, ser feks at Komplett tilbyr dette. 

Takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/wishlists/96c914c1-3083-438b-a61a-f51e0a4b7f63 ?

Prøv å legg den i handlevogna så ser du specs. (Fjern en musematte, så det var inkludert etter at jeg la en til)

Den er nærme det jeg har i specs og det fungerer gulle godt til alle spillene jeg har prøvd, sånnsett er den kanskje litt overkill til bruken du skisserer. Hvis du går ned på noe av specs eller øker budsjettet litt hadde jeg gått for en strømforsyning som skrur av vifta når det er lav load, men de er ikke tilgjengelig i noen av ITX byggene i din prisklasse hos komplett.

En rimeligere variant:

https://www.komplett.no/wishlists/e73608d6-c974-492e-aff0-4e089cd26269

Har ikke lagt til windows i noen av de siden man kan installere selv og bruke det uten key en stund. 

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Hm, her har det skjedd noe med linkene, de viser ikke lenger det oppsettet jeg la til. Jeg kan prøve lage samme oppsett hos prisjakt.

I5-7400 + 1050ti vil duge greit i Overwatch, se sammenligning her:

Et 1060 6gb vil være en del bedre enn det igjen, men ditto dyrere.

Lenke til kommentar

Hei, ser det er ett forslag over fra komplett men kanskje greitt å vite hva du legger i liten og kompakt.

Jeg liker kabinettet i forslaget over men det er langt fra ett av det minste.

Min nåværende pc som sff og mITX er i ett kabinett på 12 liter, mitt neste bygg blir i ett kabinett som er ca halvparten dvs 6 liter.

Bilde vedlagt som eksempel.

post-6444-0-00748400-1498672112_thumb.jpg

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...