Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noe poeng å anmelde noen for å kjøre for fort?

jonlem

Anbefalte innlegg

Det som er drittsekk er å legge opp til at noen blir drept av villmannskjørere fordi man synes det er viktigere å snakke dritt om politiet enn å redde liv

Dette var svar til meg, så jeg snakker altså dritt om politiet, ifølge deg.

Kom med dokumentasjon, ellers er du tatt i løgn. Såvidt jeg forstår synes du at angiveri er greit, så jeg aner utfallet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det beste å fjerne fartsgrensene. Ingen fartsgrense, bare kjøring etter forholdene.

Som altså ikke fungerer i praksis. Liberalist-tankegangen din er så virkelighetsfjern at det nesten gjør vondt å tenke på.

Tyskerne er uenig med deg.

De har ingen fartsgrense noe sted?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er drittsekk er å legge opp til at noen blir drept av villmannskjørere fordi man synes det er viktigere å snakke dritt om politiet enn å redde liv

Dette var svar til meg, så jeg snakker altså dritt om politiet, ifølge deg.

Kom med dokumentasjon, ellers er du tatt i løgn. Såvidt jeg forstår synes du at angiveri er greit, så jeg aner utfallet...

Du snakket dritt om politiet da du mente at det å melde fra til politiet når de utsetter folk for livsfare er angiveri. Altså skriver du i realiteten at politiet ikke har legitimitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det beste å fjerne fartsgrensene. Ingen fartsgrense, bare kjøring etter forholdene.

Som altså ikke fungerer i praksis. Liberalist-tankegangen din er så virkelighetsfjern at det nesten gjør vondt å tenke på.

De har ikke fartsgrense på store deler av motorveiene. Som var der jeg snakket om. Så der, nå kan du slutte med kveruleringen og trollingen din.

Lenke til kommentar

De har ikke fartsgrense på store deler av motorveiene. Som var der jeg snakket om. Så der, nå kan du slutte med kveruleringen og trollingen din.

Motorveier er noe helt annet enn andre veier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi bor i et boligfelt der grensen er 30, men det hindrer ikke folk og kjøre fort. Kan godt bli 50 og 60 og mer avhengig av tidspunkt på døgnet.

Bruker enkelte ganger og gå ut i veien, dog i god tid for å få ned farten.

Vi og flere har unger i alle aldre så greit å vise att farten må ned.

Noen blir også stoppet eller att jeg går utrolig sent, sikkert irriterende for de det gjelder :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Greier du å notere ned registreringsnummer, og eventuelt også dokumentere høy hastighet, gir det noen muligheter for politiet. De kan selvfølgelig sette opp kontroller på strekningen, eller ha en bil i området fra tid til annen, men de har da også muligheten til å snakke med bileier. Det kan være bileier har lånt bort bilen, eller at den som har kjørt, oppfatter det som ubehagelig å bli kontaktet av politiet og tar seg sammen, selv om krav til bevisbyrde i forhold til straffesak ikke skulle foreligge.

I ekstreme tilfeller kan bil bli beslaglagt dersom den beviselig blir benyttet til ulovlige formål. Har hørt dette har skjedd i tilfeller med gjentatte kjøreturer av eier i rus, men er usikker på om det gjøres ved annen uaktsom kjøring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...