Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noe poeng å anmelde noen for å kjøre for fort?

jonlem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg godta at noen helt unødig utsetter meg og familien min for livsfare fordi det er sånt ungdom driver med?

Du velger selv hvordan du vil opptre og framstå i samfunnet. Selv synes du sikkert du er feilfri, mens andre synes dine holdninger er horrible – slik vil det alltid være. Jeg rapporterer fra mitt lokalmiljø hvordan vi taklet problemet: prøvde å tale vedkommende til rette på en vennlig måte og mislyktes med det i første omgang. Likevel, problemet forsvant etter kort tid, og nå er det ikke lenger en lokal ungdom som kjører for fort her, men en del byfolk og turister. 

Problemet løstes uten at vi trenger å gå rundt med dårlig samvittighet for å ha ødelagt en ungdoms liv. Angiveri og å oppføre seg som en drittsekk er ikke alltid eneste farbare veg, det har vårt eksempel vist. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal jeg godta at noen helt unødig utsetter meg og familien min for livsfare fordi det er sånt ungdom driver med?

Du velger selv hvordan du vil opptre og framstå i samfunnet. Selv synes du sikkert du er feilfri, mens andre synes dine holdninger er horrible – slik vil det alltid være. Jeg rapporterer fra mitt lokalmiljø hvordan vi taklet problemet: prøvde å tale vedkommende til rette på en vennlig måte og mislyktes med det i første omgang. Likevel, problemet forsvant etter kort tid, og nå er det ikke lenger en lokal ungdom som kjører for fort her, men en del byfolk og turister. 

Problemet løstes uten at vi trenger å gå rundt med dårlig samvittighet for å ha ødelagt en ungdoms liv. Angiveri og å oppføre seg som en drittsekk er ikke alltid eneste farbare veg, det har vårt eksempel vist. 

Si det til alle som har mistet noen i trafikken pågrunn av noen idioter som tror de er noe, opptre i samfunnet? what, så om du så et bankran f.eks så ville du latt vært å melde ifra for da fremstår du bedre i samfunnet? og ja det blir akkurat det samme.

Jeg ville gjort det jeg kan få å stanse disse, de utgjør tross alt en fare for deg og din famillie, det er jo ulovlig å filme folk uten deres viten i norske lover så mulig det faller innenfor det.

Endret av Xenophia
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En i omgangskretsen min bor slik til at han er i starten på "stripa". Han ringte etterhvert til politiet hver gang noen føyk forbi i hundre-og-helvete, med beskrivelse av bil(en del kjente lokale helter). Til slutt ble tydeligvis politiet lei av maset, og stilte seg opp og hanka inn fire "gjengangere".

Etter en forholdsvis omstendelig gjennomgang av teknisk stand på disse fire sto tre av dem igjen uten skilt... :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om så mange kjører fort der så kan det kanskje tyde på at fartsgrensen er satt for lavt?

Eventuelt at mange av en eller annen grunn har utrolig vanskelig for å følge reglene som er satt..

Du hadde vel likt nytt skilt for hver lille strekning hvor farten kan settes opp eller ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om så mange kjører fort der så kan det kanskje tyde på at fartsgrensen er satt for lavt?

Eventuelt at mange av en eller annen grunn har utrolig vanskelig for å følge reglene som er satt..

Du hadde vel likt nytt skilt for hver lille strekning hvor farten kan settes opp eller ned.

Jeg er mer opptatt av å kjøre etter forholdene enn å stirre på skilt og speedometer. Du hadde vel likt om vi bare parkerte bilen og gikk istedenfor?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Tettbebygd strøk, plenty folk og syklister og barn langs veien, ikke noe fortau. Prioritert sykkelvei dette, i følge kommunen. Om noe skal gjøres med fartsgrensen, så skal den heller ned enn opp.

Min teori er at det er ei relativt oversiktlig strekning, med tanke på at veien ikke er svingete - dvs man ser greit framover hva som finnes i veien i øyeblikket. Da er det nok noen som tenker at her er det bare å gi gass. Det disse da ikke har sett, er minst tre uoversiktlige kryss hvor de får vikeplikt fra høyre, samt et dusin utkjørsler og hageporter det fort kommer både barn og hunder og baller og ymse ut i veien fra.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg gjør ikke det, men det gjør du siden det er det du er mest opptatt av. Et nummer på et skilt sier IKKE noe om hvordan du skal kjøre.

Forstår jeg deg rett at du mener det skal være opp til enhver trafikant å gjøre en individuell vurdering av hvor fort det er forsvarlig å kjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjør ikke det, men det gjør du siden det er det du er mest opptatt av. Et nummer på et skilt sier IKKE noe om hvordan du skal kjøre.

Forstår jeg deg rett at du mener det skal være opp til enhver trafikant å gjøre en individuell vurdering av hvor fort det er forsvarlig å kjøre?

Selvfølgelig. Du kjører vel ikke i 80 på vinterføre i en knapp sving selv om skiltet sier at det er 80?

Siden det er så mange som stjeler, betyr vel det at vi bare burde gjøre tyveri lovlig?

Nei, men det er et tegn på at noe er galt, spesielt om folk stjeler for å gi familien mat.

Lenke til kommentar

Siden det er så mange som stjeler, betyr vel det at vi bare burde gjøre tyveri lovlig?

Nei, men det er et tegn på at noe er galt, spesielt om folk stjeler for å gi familien mat.

Noen folk vil alltid overstige fartsgrensen uansett hvor høy den er. Og som regel uavhengig om veien er lagd for det eller ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen folk vil alltid overstige fartsgrensen uansett hvor høy den er. Og som regel uavhengig om veien er lagd for det eller ikke

Da er det beste å fjerne fartsgrensene. Ingen fartsgrense, bare kjøring etter forholdene.

Lenke til kommentar

Da er det beste å fjerne fartsgrensene. Ingen fartsgrense, bare kjøring etter forholdene.

Hvorfor? Slik at de som trollkjører skal slippe unna fartsbøter og tyne farten enda lenger?

Fri fartsgrense fungerer bare der veiene og forholdene faktisk tillater høy fart

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...