Gå til innhold

Dokumentar: The Happiest People On Earth

Anbefalte innlegg

Ville bare dele denne dokumentaren fra Nord-Korea. Den er selvsagt kontrollert av Nord-Korea, og viser det de vil vise, men den er uansett ganske interessant. Den viser hovedsaklig Nord-Korea som en personlighetskult, hvis alt dreier seg om lederen.

Jada,, jeg har sett noe fra Nord-Korea tidligere, men var faktisk ikke klar over at 100% personfiksering var så sentralt i samfunnet. Det er kjernen i samfunnet der og livet roterer rundt det.

Det må være fryktelig irriterende og fremstilles i dokumentaren som absurd, noe det selvsagt er. Tenker man seg selv i en slik posisjon er det enda mer absurd. Folk flest har plikter osv og livet virker veldig regissert generelt sett, da selvsagt rundt denne personlighetskulten.

Jeg synes uansett det var interessant å studere denne dokumentaren, og fikk med meg en del uttalelser som var interessante, og fikk med meg en del propaganda folk generelt tror på i Nord-Korea som jeg fant interessant.

Tatt i betraktning at dokumentaren selvsagt er kontrollert av Nord-Korea selv, så synes jeg ikke akkurat de fremstiller seg selv på en spesielt positiv måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...