zeebra Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Ville bare dele denne dokumentaren fra Nord-Korea. Den er selvsagt kontrollert av Nord-Korea, og viser det de vil vise, men den er uansett ganske interessant. Den viser hovedsaklig Nord-Korea som en personlighetskult, hvis alt dreier seg om lederen. Jada,, jeg har sett noe fra Nord-Korea tidligere, men var faktisk ikke klar over at 100% personfiksering var så sentralt i samfunnet. Det er kjernen i samfunnet der og livet roterer rundt det. Det må være fryktelig irriterende og fremstilles i dokumentaren som absurd, noe det selvsagt er. Tenker man seg selv i en slik posisjon er det enda mer absurd. Folk flest har plikter osv og livet virker veldig regissert generelt sett, da selvsagt rundt denne personlighetskulten. Jeg synes uansett det var interessant å studere denne dokumentaren, og fikk med meg en del uttalelser som var interessante, og fikk med meg en del propaganda folk generelt tror på i Nord-Korea som jeg fant interessant. Tatt i betraktning at dokumentaren selvsagt er kontrollert av Nord-Korea selv, så synes jeg ikke akkurat de fremstiller seg selv på en spesielt positiv måte. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Nord-Korea er verdens største konsentrasjonsleir. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Nord-Korea er verdens største konsentrasjonsleir. Og vestlig kapitalisme er verdens største slaveleir? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Nei. Endret 28. juni 2017 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå