cec_cec Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Jeg har en samsung tv som er noen år nå. Med modell navnet ue46f6475sb. Har aldri kalibrert tv-en min. Har noen noe oppsett på akuratt den modellen på hvordan det skal være ? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Cinema movie forinnstilling, skru ned skarphet og kontrast, slå av de fleste ekstra"innstilinger" Dersom du ikke får dreisen på dette kjøp en kalibreringsdisk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Malbaserte justeringer har sin verdi om dem er laget på samme utgangspunkt som din TV har, ellers kan dem i verste fall ha motsatt effekt, men du kan også være heldig. Du vet som regel ikke hvor stor fabrikk-variansen er på samme grunninnstillinger pr. modell er over tid. Det kan også være gjort endringer i service-meny som du ikke normalt ser (ikke rot i denne hvis du ikke vet hva du gjør, da du risikerer at deler må byttes ut for å få TVen operativ igjen) Skal du kalibrere må du også ta hensyn til hvor du har den og hvilket ambientlys du har. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) https://www.avforums.com/review/samsung-f6400-ue32f6400-3d-led-television-review.572 Beste måte å kalibrere blir å bruke utstyr laget for det, men det kan koste en god del. Eneste jeg har gjort på min samsung tv er å skifte picture mode til " Movie " Og under picture options har jeg satt colour tone til " Warm 2 " , og slått av motion pluss fordi det bare gjøre at bilde hakke mye. Har også slått av Eco solution på System, fordi tven starte å skifte lysstyrke avhengi hvor mye lys det er i romet tven står i. Endret 1. juli 2017 av flabben2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå