venomzorg Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hallois, jeg har en xp1800 jeg skal klokke og tenkte på og få opp fsb litt, jeg ser overallt folk som klokker fsb opp til 145 og 150... Hvordan i (%=###%!? hvis jeg tar den til 140, så låser det seg etter en stund.. jeg setter voltage på cpu på fullt, +0,1v! noen tips?? jeg har tenkt og låse opp cpuen men ikke enda, når den når en pris på ca 1000kr så :wink: men jeg vil klokke fsb så send tips!! =D cpu overheat er det IKKE.... Lenke til kommentar
jason Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 På det hovedkortet trenger du mer saft til prosessoren og minnet. En liten voltmodding eller to og du har mulighet til å gire på med litt mer Volt. http://www.ocinside.de/index_e.html (gå inn på workshop) Det er et ganske ok hovedkort det du har men det store minuset med det har ifølge tester vært mulighetene for overklokking uten at en foretar modifikasjoner på det. Men for all del har ikke hatt kortet selv, så dette innlegget blir litt basert på hear-say [ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-01 01:13 ] Lenke til kommentar
hurst Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har samme hovedkort jeg og. Har klokka fsb til 153 helt stabilt!!! Har en XP1600+ Sikker på at minnet ditt takler den høye hastigheten da? Prøv å øke v-mem litt, det hjalp hos meg. Har klart å boota på 167 fsb også jeg :smile: virka bare i to timer men lell Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 ossen ram har du? Tipper du bruker en eller anna billiram Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 halloiZ, jeg har dette minnet: <256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5> går du inn på ddr-minne på databutikken så er det den andre fra toppen. Takk for all hjelp folkens. men hvis jeg vil ha cpuen til og gå stabilt på xp2000 (1.66) går det uten voltmod? åssen fsb? 145? +0,1v? vmem?? hjelp! email yes plz :wink: noen som har msn så add meg så kan vi chatte litt om d. takker igjen hilsen anders Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg kan legge til at RAMen jeg fikk var av typen Hynix fra databutikken. Regner med at det er det samme som venomzorg har... Oppdatering: Ups! Trodde du hadde av den originale typen! Original RAM er ofte mer overklokkingsvillig! [ Denne Melding var redigert av: TuMaz på 2002-03-01 20:07 ] Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 ramet mitt er <ValueRAM of Kingston> Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Takk for all hjelp folkens. men hvis jeg vil ha cpuen til og gå stabilt på xp2000 (1.66) går det uten voltmod? åssen fsb? 145? +0,1v? vmem?? hjelp! email yes plz ________________________________________________ Det er bare å klokke opp fsb`en til enten 147 eller 148, men husk at du må ha riktig kjøling.. jeg testa det med min! hadde den gamle zalman cnps5000 på cpu`en, det gikk IKKE bra. oppstarten gikk greit men da jeg starta noe krevende som f.eks. photoshop, så fucka alt seg! med bedre kjøling er dette ikkeno problem! AMD Pro waterkit som jeg har kanskje? test deg opp mot 150.. går det må du poste hvor mye over osv du har fått den! :smile: Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 hrmf, glemte å spørre hva slags kjøling du har! :wink: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 jeg har nyeste zalman cu6000. den duger vist nokk =D står ikke det i min signatur? jeg skal også kjøpe en silverado. skal teste de opp mot hverandre! men hva med voltage? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå