Gå til innhold

Hjelp til en som nesten aldri bytter mobiltelefon

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på hva som lønner seg best, bruke Telenor Swap, Telia Svitsj eller å kjøpe mobil med forsikring utenom disse programmene, så man slipper å være redd for å ødelegge mobilen og kan få den reparert eller erstattet. Jeg har aldri hatt forsikring på mobil heller. Trenger hjelp til å orientere meg i markedet.

Eller om noen vet en annen fremgangsmåte å få byttet mobil hvert år på så man får solgt den gamle. Feilen jeg gjør er at jeg bruker mobilen i fem år til den går sund eller ikke er verdt noe i markedet lenger. Hjelp... :(

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo hva du trenger.

Personlig ville jeg ikke brukt Svitsj eller Swap. De høres ut som en god del, men du binder deg i 24-36 mnd(avhengig om du bytter tlf etter ett år).

En mobil som feks Moro G5 Plus koster ca kr 2700. Det tilsvarer 225 kr/mnd på ett år.

S8 koster ca kr 6700. Som tilsvarer 558 kr/mnd på ett år.

Hvis du absolutt ikke må ha toppmodell så hadde jeg glatt valgt en billigere mobil, så slapp jeg å være redd for den.

En billig mobil er ikke verdt så mye etter ett år eller to, men så er ikke tapet så stort likevel i kr.

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Takker steikemeg :)

Tenkte jo kanskje å kjøpe en huawei P10 eller noe, er ikke sånn kamerafrelst så plus utgaven er litt overkill... ser ut som swap og svitsj er ganske dårlige avtaler ja... men hva med å kjøpe med vanlig abonnement med bindingstid? Er det noen små operatører som har lavere priser på kjøp av mobil og abonnement med binding? Eller så får jeg bare slå til på første og beste tilbud på mobil uten binding. :)

REDIGERT: Ok, la meg omformulere spørsmålet mitt... Hvilken forsikring er best og dekker faktisk hvis mobilen går i stykker, og hvor får jeg kjøpt den sammen med mobiltelefon?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Om du ikke skal bytte telefon ofte så er ikke Swap/Svisj noe for deg.

Stikk innom din lokale elektronikksjappe når du vet cirka hva du vil ha og hvilken bruk du har ift abo, så vil du som regel få en god deal med vanlig 12-mnd binding, med eller uten nedbetaling.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Om du ikke skal bytte telefon ofte så er ikke Swap/Svisj noe for deg.

Stikk innom din lokale elektronikksjappe når du vet cirka hva du vil ha og hvilken bruk du har ift abo, så vil du som regel få en god deal med vanlig 12-mnd binding, med eller uten nedbetaling.

Tenkte å kanskje begynne å bytte mobil hvert år :) men ser ikke ut som swap/svitsj er noe bra uansett... Synes Huawei P10 Plus ser bra ut, men den er fortsatt ikke like bra på flere områder som min gaaaamle galaxy S5... :( Blant annet fant jeg ut at S5 har barometer, det visste jeg ikke, og har aldri funnet en app som bruker barometeret, men har ikke lett etter en heller da :p

Lenke til kommentar

Hvis du nettopp fant ut at din gamle tlf har en funksjon som nyere tlf ikke har, så er jo ikke det en nyttig funksjon.

Ser ut som du har lyst på tlf i øvre sjiktet, da hadde jeg sjekket om innbo/reise-forsikringen din evt kan dekke uhell på mobilen.

Skulle jeg byttet tlf nå, og har et budsjett på rundt 7000, så hadde jeg vurdert U11 og OnePlus 5 i samme slengen.

Nå er ikke jeg stødig på mobil-forsikring, men gjelder ikke de ofte kun noen mnd?

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvis du nettopp fant ut at din gamle tlf har en funksjon som nyere tlf ikke har, så er jo ikke det en nyttig funksjon.

Ser ut som du har lyst på tlf i øvre sjiktet, da hadde jeg sjekket om innbo/reise-forsikringen din evt kan dekke uhell på mobilen.

Skulle jeg byttet tlf nå, og har et budsjett på rundt 7000, så hadde jeg vurdert U11 og OnePlus 5 i samme slengen.

Nå er ikke jeg stødig på mobil-forsikring, men gjelder ikke de ofte kun noen mnd?

Ja, ganske unyttig hehe ;)

Ok skal sjekke forsikringene mine. U11 er jo interessant også.

Lenke til kommentar

Et alternativ er å kjøpe noe i mellomsjiktet, for rundt 3000kr får du for eksempel en Samsung A5 2017 (nevner den siden jeg kjenner Samsung best, det finnes sikkert alternativer) som er vanntett og har 4G-tale & WiFi-tale (foreløpig hos Telenor). Hiv på et kondomdeksel til en hundrings og du har en fin telefon som du ikke trenger å bekymre deg så mye for.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Barometeret er brukt for å teste om telefonen er tett nok. Hadde dette selv på min Z3 Compact og denne ble kun brukt for å teste at telefonen holdt på trykket når du presset skjerm og bakside sammen. Hvis verdien økte og ikke sank med en gang man klemte så kunne man kalle telefonen vannbestandig.

Ut over dette er ikke barometeret brukt til noe som helst.

Jeg foreslår Motorola Moto G5 Plus, kjøpte denne nylig og den fungerer fantastisk godt til å koste under 3000.

https://www.tek.no/artikler/test-motorola-moto-g5/378905

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...