Patkaaa Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Alle begynner vel en plass? Anyways, litt om meg selv! 18, blir 19. Alltid hatt interesse for "content-creating", og etter å ha sett på Gary Vaynerchuk har jeg blitt overbevist om å dokumentere arbeidet jeg gjør. Har forøvrig en liten bedrift jeg har lyst til å prøve å få til og vokse. Prøver ikke å skryte på meg noe, da jeg kan absolutt null, men har et ønske om å begi meg ut på litt fotografering og vlogging og se hvor veien tar meg. Tror det blir en kjekk hobby og god kunnskap å ha, da jeg også tror at jeg kommer til å bli mer motivert til å reise litt rundt i verden for å ta fine bilder. Kamera og mikrofon er viktig for meg. Har sett på en del videoer og tror kameravalget mitt blir Canon 700D. Prisen er overkommelig og liker at du kan snu på skjermen, slik at du kan se deg selv når du filmer/dokumenterer arbeidet. Kommer det med en OK standard lense eller må det kjøpes en med en gang? Keep in mind, er helt nybegynner! Mikrofon og god lyd en selvfølge når jeg skal holde på med videoproduksjon. Har sett på Røde sin GO. Den har fått noen klager av noen, mens andre er fornøyde. Erfaringer rundt dette? OBS : Er det mulig å koble denne mikrofonen til PC'en og få den til å fungere slik? Hvis NEI, er det en mikrofon som gjør dette mulig?Tusen hjertelig! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) 700D er et greit kamera og begynne med, og får du med et objektiv som innehar benevnelsen "STM" får du med nyeste teknologi, akseptabel bildekvalitet og designet for lydløs fokusering under videofilming. En normal mikrofon er analog og vil ikke kunne kobles direkte til en pc, du kan nok sette inn et PCI-kort eller noe sånt for og konvertere signalene fra en mikrofon. Alternativ er en ekstern digital opptaker så som H4N zoom, tror du kan overføre lyd direkte til en pc med den. Røde mikrofoner får generell gode skussmål, har selve en røde pro. Skal du ha en stasjonær "scene" innendørs til opptak så burde du også vurdere lys så dette på plass også. Endret 23. juni 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 700D er et greit kamera og begynne med, og får du med et objektiv som innehar benevnelsen "STM" får du med nyeste teknologi, akseptabel bildekvalitet og designet for lydløs fokusering under videofilming. En normal mikrofon er analog og vil ikke kunne kobles direkte til en pc, du kan nok sette inn et PCI-kort eller noe sånt for og konvertere signalene fra en mikrofon. Alternativ er en ekstern digital opptaker så som H4N zoom, tror du kan overføre lyd direkte til en pc med den. Røde mikrofoner får generell gode skussmål, har selve en røde pro. Skal du ha en stasjonær "scene" innendørs til opptak så burde du også vurdere lys så dette på plass også. Takker for svar. Er egentlig ingenting seriøst foreløpig, men har lyst på en viss kvalitet på det jeg har tenkt å legge ut etc. Hva med å kjøpe brukt? Fant denne på Finn. Bor nokså nærme meg ; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98940486&ref=conversation&fks=98940486 Uten å vite mye om hva ting er verdt, så tror jeg ikke at jeg er villig til å gi 4900,- for det brukte utstyret der. Hva tenker dere kan være en fornuftig pris å gi på det? Smart å kjøpe brukt? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 En del PC r har da inngang for mikrofon fortsatt, hvis ikke finnes det flere USB og tilsvarende mikrofoner på markedet som fikser lyddelen. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 H4n støtter opptak direkte over USB og har 24 bit støtte. Dette gir god kvalitet. Du kan også gjøre som fo2re sier og bare kjøre det over en dings som støtter USB-mic. Kvaliteten på disse er ofte litt dårligere og kun 16 bit og med mer støy enn H4n. Du kan også vurdere å isolere for å fjerne elektrisk støy med f.eks denne https://hifimediy.com/usb-isolator Den gir ut 200 mW, men det pleier å holde for en mic-inngang og lyd ut. ATR 3350 er en billig og god lav-mic som har egen strøm. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Vil du spare noen kroner, så er et Panasonic GH2 et greit valg fra bruktmarkedet https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98689826 Lader får du på ebay for under 100-lappen. Adapter for nettdrift koster omtrent det samme. Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 25. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2017 Vil du spare noen kroner, så er et Panasonic GH2 et greit valg fra bruktmarkedet https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98689826 Lader får du på ebay for under 100-lappen. Adapter for nettdrift koster omtrent det samme. Takker for input. Video blir egentlig hovedprioriteten, så en skjerm som en kan snu ( for å kunne se seg selv ) blir viktig. Har du litt å si om den finn-linken, hvor mye jeg evt. kan by? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg tviler nok på at du får prutet særlig på dette kameraet. Prisen er allerede god. Det ligger masse informasjon om dette kameraet på nettet. Det egner seg godt til video. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Gjør gode selgere den tjensten at du ikke prøver å presse dem. Det ender bare opp med at man ikke kan gjøre gode kjøp fordi folk ikke lenger gidder å legge ut ting på finn.no og heller selger det på andre måter. Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Er det stativet virkelig så dyrt som han hevder det er? Har prøvd å google, og finner mange med det samme navnet til 1.4k osv. Kan være forskjell som jeg ikke legger merke til da. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Prisen på stativet stemmer. Akkurat denne modellen er ikke i salg lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå