AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Jeg eier en bil, som ble kondemnert etter en utforkjøring. Bilen ble da brukt av en venn. Bilen ble stående like rundt hjørnet på en sving, og min samboer dro bilen opp med traktor for å få den ut av veien. Har full kasko, men de nekter å betale ut fordi bilen fikk noen skjønnhetsskader når mannen min flyttetil den med traktoren. BilEn ville blitt kondemnert uansett. Min mann opplyste om at det var kommet en ekstra skade på bilen når han ringte inn skaden. I utgangspunktet har dette ikke noe å si fordi jeg er eier og forsikringstaker. Så det er ikke min "feil" at bilen har fått en ekstra skade, og jeg har derfor ikke utgangspunktet rett på forsikringsoppgjør. Men fordi han er satt opp som medforsikringstaker for at jeg skulle få hans bonus, sier de at de ikke vil betale ut noe. Noen som har noen erfaringer og evnt vet hva man kan kreve? Forsikringsselskapet har vært vanskelige fra dag en..For ikke å snakke om fryktelig trege! Stoler ikke på de i det hele tatt... Anonymous poster hash: 1ee84...2a7 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Du har vel rett til advokathjelp via forsikringselskapet ved fullkasko? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Dersom selskapet avviser saken kan den klages inn for finkn.no Endret 23. juni 2017 av Snylter Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Nei, forsikringsselskapet er (som regel - noen poliser har denne type dekning) ikke forpliktet til å dekke advokat for å bistå deg mot ditt eget forsikringsselskap. Det følger av forsikringsavtaleloven (FAL) § 4-9 at dersom forsikringstaker forsettlig eller grovt uaktsomt har fremkalt en skade kan selskapets ansvar helt eller delvis falle bort. Selskapet skal begrunne avgjørelsen sin. Hvis selskapet utelukkende har begrunnet avgjørelsen i at forsikringstaker trakk bilen ut av grøfta og påførte den merskade har selskapet en utfordring. "Forsikringstilfellet" vil være utforkjøringen, og denne er dekningsberettiget uavhengig av om bilen blir ytterligere skadd senere. Du har adgang til å klage til Finansklagenemnda, men du bør vurdere å kontakte advokat. Selskapets begrunnelse virker ganske merkelig, og det får meg til å lure på om du kanskje har misforstått den. Alle svar du får her vil bygge på din beskrivelse av selskapets begrunnelse, og feil i beskrivelsen vil smitte over på kvaliteten av svarene. 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Har du bilder eller annet som dokumenterer utforkjøring og skader, datert før bilen ble berget av traktoren? Er det lett å skille skadene fra hverandre? Dette er to forskjellige skadetilfeller, og det første skal dekkes uavhengig av det andre. Nevner de noe om uaktsomhet ifht traktoren? Kasko er jo dekning mot egenpåførte skader, så at han er medforsikringstaker ser jeg ikke relevansen av om ikke de hevder overlegg/grov uaktsomhet, da er det vel dekningsberettiget på enten bilens eller traktorens forsikring. Om jeg ved et uhell bulker min ene bil med min andre under parkering hjemme er jeg rimelig sikker på at det dekkes av kasko med mindre jeg var grovt uaktsom. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Tips: Hvis man er NAF-medlem, har man mulighet til juridisk bistand derfra. Inntil to timer fri bistand er inkludert i medlemskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå