Gå til innhold

Siacoin. En av de store kryptovalutaer?

djgudleif

Anbefalte innlegg

Når man først er inne på Sia er det verdt å nevne for de som miner/ønsker å mine at man kan dual-mine Siacoin med andre coins som f.eks ETH og UBQ samt noen fler. Ubiq (UBQ) er forøvrig også et annet prosjekt som ser veldig lovende ut. En ting som skiller seg markant ut med UBQ er ingen premine eller ICO. Så selv utviklerne har måttet mine/kjøpe UBQ og har alt å tape på at prosjektet går dukken. Kort fortalt er det en Ethereum fork som retter seg mot finansielle tjenester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan lager man en ny kryptovaluta?

Man forker en eksisterende coin på github, kjører på med endel kosmetiske endringer, slik at det ser ut som om man har aktiv utvikling. Så hyrer man inn en god designer som kan lage en fancy nettside, samtidig som man jobber med en whitepaper som sier noe om hvor desentralisert og revolusjonerende denne nye valutaen er. Når dette er på plass, og man har jobbet opp passe mange følgere på twitter og sin egen subreddit, så lanserer man en ICO der man tar 20% cut fordi man jo har jobbet så hardt med utviklingen av denne nye coinen/plattformen. Etter noen uker henter man ut fortjenesten ved å konvertere sine 20% til ETH. Gratulerer du er nå mangemillionær.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor brukes anonym bruker så heftig i hver crypto currency-diskusjon?

Er ikke poenget med crypto currencies at de skal være anonyme?

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Tja, foreløpig virker det som crypto currencies først og fremst er spekulering for å bli rik på et par måneder. Hvertfall etter hva jeg leser på forumet her. Endret av afterall
Lenke til kommentar

Tja, foreløpig virker det som crypto currencies først og fremst er spekulering for å bli rik på et par måneder. Hvertfall etter hva jeg leser på forumet her.

Ja, det er fordi vi nå er i bubble territory. 

Lenke til kommentar

Tja, foreløpig virker det som crypto currencies først og fremst er spekulering for å bli rik på et par måneder. Hvertfall etter hva jeg leser på forumet her.

Ok, herr anonym.

Lenke til kommentar

Gleder meg til ETH og BTC sprekker.

Lenke til kommentar

Mange cryptoer er nok i bubble territorie, og kommer det kommer til å sprekke. Når det sprekker vet ingen, men det vi vet er at noen av disse cryptoene kommer til å overleve boblen. De cryptoene som faktisk har en fremtid i form av nytteverdi, og ikke bare er en valuta.

Ja, disse kommer også til å få en smell når det sprekker, men etter boblen har sprukket kommer de med nytteverdi til å klatre igjen, mens "tullecoinene" blir liggende.

Vi kan dra en sammenligning med dotcom-boblen. Alt raste, men de som faktisk hadde en fremtidig nytteverdi (F.eks. Amazon) kom seg helskinnet gjennom det, og nådde nye høyder i verdi, mye høyere enn det de var da boblen sprakk.

Jeg tror det kun er Bitcoin av valuta-coinene som har styrken til å overleve en sprekk (de har gjort det før), mens av nyttecoinene tror jeg flere overlever, så lenge de klarer å komme med noe konkret funksjonelt før boblen sprekker.

Ethereum, Factom, Basic Attention Token, Status, Siacoin og Golem er gode eksempler på coins som kan overleve en boble.

Selv kommer jeg til å bruke boblesprekken til å posisjonere meg i de coinene jeg tror kan ha en fremtid. :)

Lenke til kommentar

Det blir i så fall i 2018, tipper jeg. Tror ikke boblen er stor nok til å kunne sprekke i år, så ville ikke tatt en short posisjon.

Ville i grunn ikke tatt noen som helst short posisjon i crypto i det hele tatt. Disse store svingningene kan blakke enhver shorter på 60 minutter, hvis man ikke sitter og følger med.

På samme måte ville jeg heller aldri tatt en margin long posisjon heller. Flash-drops skjer, og de skjer fort.

I crypto er svingningene begge veier så kraftige og kjappe at man aldri burde investere med lånte penger.

Lenke til kommentar

I crypto er svingningene begge veier så kraftige og kjappe at man aldri burde investere med lånte penger.

Tipper det er derfor de håpefulle som har brukt eToro kommer hit og tror de har gjort det stort, men plutselig ikke lar høre fra seg mer.

Lenke til kommentar

Det eneste nyttige tipset man kan gi er å ikke investere mer enn man føler seg komfortabel med å tape, samt å styre unna scamcoins og de fleste ICOer.

Hvilke coins og hvilken fordeling det blir vet jeg ikke, men jeg kommer ikke til å sette inn mer enn ca. 10k spredt utover ca. 10 coins for så å la det ligge minimum til neste år. Jeg vurderer også vente litt med noen buys til før/etter 1. august og se litt hva som skjer med kursene da.

Lenke til kommentar

Selv har jeg mesteparten fordelt mellom BTC, ETH og LTC (får se hva jeg gjør rundt/etter 1 august), også hopper jeg på shitcoins som er på vei opp, og selger meg ut så for jeg har oppnådd en viss fortjeneste. Det siste krever riktignok at en følger ganske mye med... Når coinen når den første toppen - og man sitter der med 20-100% fortjeneste på en dag, er det overraskende lett å bli så grådig på enda bedre fortjeneste at man blir med på veien ned også.

1*N4HbN8lHUgYlm5AZhQjN2A.jpeg

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...