Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 (endret)   Hvorfor skulle du ikke vise respekt for noen du ikke kjenner? Når jeg sier du skal vise respekt for en i uniform så svarte du   "Dog, hvorfor man skulle ha respekt for politikernes torpedoer og voldsmenn er noe usikkert."   Hvordan kan du vite dette om noen du ikke kjenner? Kun fordi dem går i uniform? Har ikke møtt en eneste i uniform som har gjort noe du hinter til her. Dette ligger litt utenfor trådens emne, men kort sagt så er staten bygd på ett voldsmonopol, faktisk er selve definisjonen av en stat en organisasjon som innehar/hevder monopol på utøvelse av vold mot befolkningen innen ett geografisk område. De som på statens vegne utøver volden mot befolkningen er Politiet. Politikerne fremsetter trusler (i form av lover) for å få befolknigen til å adlyde deres vilje, i motsettning til sin egen, dog ettersom folk ikke adlyder om det ikke blir satt makt bak ordrene, så er det Politiets jobb å tvinge folk til å adlyde politikerne med bruk av vold der dette er nødvendig, eller bare med trusler om voldsbruk der det holder. For å ta det til dette konkrete tema tråden omhandler, så har politikerne nå gitt seg selv rett til adgang til innholdet i på din telefon. Når Politiet da ønsker adgang til innholdet i din telefon så vil de først bare be deg om å låse opp telefonen, om du nekter vil de påpeke at du må per lov låse opp telefonen din for dem og at om du fortsetter å nekte vil de bruke makt (de misliker å kalle en spade for en spade så de vil ikke bruke ordet vold), og om du fortsatt nekter å låse opp telefonen vil de bruke vold mot deg får å få låst opp telefonen ... og muligens brekke fingrene dine i prosessen. Dog, om de brekker fingrene dine så er det din skyld. Ettersom dette er det samme som torpedoer og voldsmenn driver med så kaller jeg en spade for en spade, selv om spaden skulle være uniformisert. Endret 23. juni 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Regjeringen gir Politiet anledning til å bruke vold mot deg for å tvinge deg til å låse opp ditt datautstyr, telefoner etc som er låst med fingeravtrykk https://www.digi.no/artikler/na-kan-politiet-tvinge-deg-til-a-lase-opp-telefonen-med-fingeravtrykket-ditt/396396 Det var en tid man ikke måtte vitne mot seg selv, for lenge, lenge siden ... Hva med å ikke ha kriminelt materiale inne på telefonen ? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Regjeringen gir Politiet anledning til å bruke vold mot deg for å tvinge deg til å låse opp ditt datautstyr, telefoner etc som er låst med fingeravtrykk https://www.digi.no/artikler/na-kan-politiet-tvinge-deg-til-a-lase-opp-telefonen-med-fingeravtrykket-ditt/396396 Det var en tid man ikke måtte vitne mot seg selv, for lenge, lenge siden ... Hva med å ikke ha kriminelt materiale inne på telefonen ? .... eller nakenbilder, eller noe som helst som du ikke vil dele med andre, som passord til dine konto, eller telefonnummer til din elsker(-inne), etc, etc. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 .... eller nakenbilder, eller noe som helst som du ikke vil dele med andre, som passord til dine konto, eller telefonnummer til din elsker(-inne), etc, etc. Du blir ikke fengslet for slikt. Så da har du ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 .... eller nakenbilder, eller noe som helst som du ikke vil dele med andre, som passord til dine konto, eller telefonnummer til din elsker(-inne), etc, etc. Du blir ikke fengslet for slikt. Så da har du ikke noe å bekymre deg for. Vel, det spørs jo hvor dine kontoer er da Dog, det er vel ikke fordi jeg er redd for å bli fengslet at jeg ikke vil gi alle og enhver tilgang til mine kontoer? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Er vel i hovedsak kun folk med CP på telefonene som bekymrer seg over slike lover Eneste jeg har på min telefon er memes og telefonlogg. Hadde gjerne låst opp telefonen min jeg, har en syk samling high quality fresh memes der. Så lenge politibetjenten har noe mørk humor så hadde det gått på skinner Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Er noen overrasket??? Puletiet tar bare mer og mer kontroll!!! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Begynner jaggu å vurdére å ha gammel type telefon, uten alskens nye smarte oppfinnelser. Virker som det kun kommer for å lette jobben for polisen. Ikke at jeg har noe å skjule, men jeg er ikke interessert i at de skal rote rundt i mine private ting heller. Hvem vet hva de kan finne på å slette og installere. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Er vel i hovedsak kun folk med CP på telefonene som bekymrer seg over slike lover Gjerne del av din viten med oss som begynner å bli litt senile akkurat hva CP er for noe? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Tauren: 100% enig! Endret 23. juni 2017 av Pentagram Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vel, det spørs jo hvor dine kontoer er da Dog, det er vel ikke fordi jeg er redd for å bli fengslet at jeg ikke vil gi alle og enhver tilgang til mine kontoer? Så lenge kontoene er lovlige burde jo alt gå greit, du kan stole på lovens lange arm. Er noen overrasket??? Puletiet tar bare mer og mer kontroll!!! En kommunist som klager over at staten tar mer og mer kontroll. ? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Begynner jaggu å vurdére å ha gammel type telefon, uten alskens nye smarte oppfinnelser. Virker som det kun kommer for å lette jobben for polisen. Ikke at jeg har noe å skjule, men jeg er ikke interessert i at de skal rote rundt i mine private ting heller. Hvem vet hva de kan finne på å slette og installere. Du kan vel starte opp dem fleste telefoner i en modus hvor alt av tilleggsfunksjoner er deaktivert hvor du kun kan gjøre det mest grunnleggende. Sparer batteri som en bonus, har selv Nokia 3310 med meg overalt i tilfelle jeg skulle gå tom for strøm på 6s-en Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 .... eller nakenbilder, eller noe som helst som du ikke vil dele med andre, som passord til dine konto, eller telefonnummer til din elsker(-inne), etc, etc. Du blir ikke fengslet for slikt. Så da har du ikke noe å bekymre deg for. Adlyd, så da har du ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Så lenge kontoene er lovlige burde jo alt gå greit, du kan stole på lovens lange arm. Beklager å si det, men dette er jo en helt fantastisk naiv holdning. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) straffeprosessloven § 197 gjelder vel uansett?Om retten sier att det er grunnlag til å søke igjennom telefonen din så må dem ha noen bakgrunn for dette. Det tar også sin tid, på den tiden får du kjøpt en potet av en telefon om du absolutt ikke vil vise frem hva enn du måtte ha på telefonen du egentlig bruker. Men det må vel ganske seriøse anklagelser til, om man blir beskyldet for noe heftige greier så hadde jeg gitt dem full tilgang for å hvitvaske navnet mitt, har trossalt ingenting å skjule, er helt ordniær (utenom den high quality meme-samlingen, kritisk bra samling) Nå bor jeg i ei relativt lita bygd, her kjenner alle alle. Vet ikke hvordan det er hos dere bygutter, men jeg hadde ikke brukt energi på å være en kværulant forran naboen (i uniform) som har grillfest til helgen liksom Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Du forstår at dette ikke er noe de har funnet på kun for å plage deg personlig? Spørsmålstillingen her er hvorvidt det er rett, eller galt, at de kan tvinge deg til å produsere bevis mot deg selv, og eventuellt bruke vold/fenglse deg om du ikke gjør det. Endret 23. juni 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Bagger Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Blir vel mer og mer interessant å gå over til PGP Encroshat system. Da kan en jo stille spørsmål om hvem politiet egentlig ønsker å få ut denne informasjonene fra, de normale borgerne eller kriminelle? En kriminell bør da altså heller gå over på et sikrere system, hvor bagateller som å lase opp telefonen ikke lengre er så interessant Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Dem har ikke nok ressurer til slikt her hvor jeg bor ihvertfall. Er nok mer sannsynelig att jeg vinner i lotto enn att dette skulle gå utover meg eller noen andre av dem 12 000 som bor i bygda. Og jeg tipper aldri lotto vel å merke. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Blir vel mer og mer interessant å gå over til PGP Encroshat system. https://medium.com/@fordnic/evidence-suggests-encrochat-is-working-with-the-nsa-and-other-authorities-281bfd05ed9e Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Dem har ikke nok ressurer til slikt her hvor jeg bor ihvertfall. Er nok mer sannsynelig att jeg vinner i lotto enn att dette skulle gå utover meg eller noen andre av dem 12 000 som bor i bygda. Og jeg tipper aldri lotto vel å merke.Navlebeskuelsens rike? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå