Gå til innhold

pc'en klikker ved filmtitting eller spill!

Anbefalte innlegg

Dette er et ganske irriterende problem som oppstod etter at jeg formaterte pc'en for en liten stund siden. Det har seg slik at pc'en klikker etter kanskje 5min hvis jeg ser på film i fullskjerm eller spiller spill.

Jeg prøvde å skifte ut nforce og skjermkort drivere til de nyeste i et lite håp om at det kunne hjelpe, men neida! problemet er der enda. Hadde også et lite håp om at problemet ville bli løst ved en nyinnstalasjon av windows (igjen!) Men også dette hjalp svært lite.

Så jeg håper det er noen klare hjerner der ute som kanskje kan hjelpe meg eller som kan ha en teori om hva problemet kommer av.

På forhånd, takk :xmas:

Btw: se i profilen for pc spesifikasjoner. Trenger dere mer så er det bare å si ifra.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at grafikkortet har den kjølingen det skal ha. Har selv hatt et lignende problem med et GF4Ti4600 som funka helt topp, men dro man i gang noen fete spill så døde alt etter noen sekunder. Så viste det seg at GPU'en da også holdt en temperatur som var hinsides fornuft fordi vifta ikke gikk skikkelig...

Men den funka helt topp til surfing og jobbing på desktopen!

Biffo

Lenke til kommentar
Sjekk at grafikkortet har den kjølingen det skal ha. Har selv hatt et lignende problem med et GF4Ti4600 som funka helt topp, men dro man i gang noen fete spill så døde alt etter noen sekunder. Så viste det seg at GPU'en da også holdt en temperatur som var hinsides fornuft fordi vifta ikke gikk skikkelig...

Men den funka helt topp til surfing og jobbing på desktopen!

Biffo

Ja, tror faktisk dette kan være tilfelle på skjermkortet mitt også nå. Er tross alt 2år gammelt.

Skal røske det ut og se om det er noe humbug ved det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...