1Dr.E Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Hei, Noen fra Stethelle-området her inne som vet hvor mye forsinkelser som skapes på grunn av omkjøringen om den gamle Breviksbrua? Skal kjøre til Evje fra Vestfold i ettermiddag, og siden det er fredag, sommer og St. Hans vurderer jeg å finne en annen vei enn E-18 ned til Tvedestrand. Ville du lagt ruta om Porsgrunn, [356] og så [38] til Drangedal, og deretter [358] til Treungen og [41] og [42] videre til Evje? Det er 20 minutter lengre på kartet, vil dette spares inn kontra kø på E-18? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Ja, ved stor utfart regn med opp mot 30 minutter forsinkelser fra Skjelsvik til Stathelle dersom du kjører E18. Vanlige dager ligger det på 10-15 minutter. Kjører du av E18 ned til Skjelsvik og veien videre til Heistad - er det kø der og siden trafikken møtes i en rundkjøring på Heistad. Alternativet er at du kjører av i Porsgrunn ved Telemarksporten, kjører 32 til BEHA kvartalet, opp på 356 (siden Flodeløkka er stengt pga vegarbeid) - gjennom Porsgrunnstunellen ned mot DownTown i Porsgrunn sentrum, inn Skippergata -> Frednesøya og inn på 354 over Frednesbrua og til venstre i rundkjøringen inn på Drangedalsveien 356. I Voldskrysset fortsett rett fram på 353 til Rugtvedt og inn på E18 sørover derfra. Du får riktig nok med deg en bompassering på vei inn til Porsgrunn, men jeg kjører denne veien hvis jeg har vært i Vestfold på jobb på utfartsdager. Da får du normalt sett litt "lugging" ved påkjøringen på Rugtvedt med løsner bra fra Svartorkjerr /Bamble Grillen. Endret 23. juni 2017 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Takk LabWeiler Tenkte på akkurat den samme omkjøringa Men istedenfor å kjøre ned til E18 ved Rugtvedt tenkte jeg å fortsette 356 til Drangedal og over Gautefall til Treungen. Det tar meg hele tiden mot målet, istedenfor å kjøre tilbake et stykke for å komme inn på E18 igjen. Har kjørt Drangedal til Vrådal mange ganger, og ser for meg at dette kan være en "finere" vei å kjøre også Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Er fint å kjøre den veien også, er ikke så ofte jeg er den veien men alle veier fører til Sørlandet Lenke til kommentar
Dillyduzit Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Har opplevd både kø og helt vanlig normal trafikk, omkjøringen er ikke lang, og tenker at du taper tid på å kjøre de andre omveiene uansett. Er det utfartsdag, så vil du nok treffe på mer trafikk uavhenging om det er omkjøring eller ei. I rush er det meste jeg har brukt 25min, på vanlig blir det 5-10 minutter ekstra. Men til gjengjeld, så kjører jeg Arendal-Oslo, Oslo-Arendal på to dager, så mye omkjøring gidder jeg rett og slett ikke. Kan jo være noe med det også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Kjørte der sist fredag, forsinkelsen var da anslagsvis 30 minutter. Spørs om det er noe å spare på å finne andre ruter. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Sparer nok kanskje ikke i tid, men slipper å slure på clutchen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå